Kadınlara kabin tasarlayacaklar

Uçak yolcuları arasında kadınların oranı erkeklere göre daha düşük. Ama kararı kadınlar veriyor. İmalatçılar da kabinde kadınlar için özel tasarımlara imza atıyor.

Haberin Devamı

Araştırmalara göre tatile giderken seçimi yüzde 80 oranında kadınlar yapıyor. Kalınacak otelden hatta kiralanacak aracın rengine kadar kadınlar karar veriyor. Kuşkusuz hangi havayoluyla uçulacağı kadınların onayında geçiyor.
Seyahat eden kadın oranı yükseldikçe, Avrupalı uçak imalatçısı Airbus bir çalışma başlattı. Hem farklı milletten kadın yolcular hem de havayolları ile bir araya gelen Airbus mühendisleri, kabinde gerçekleştirilecek değişikleri belirlemeye başladı. Kadın yolcuların ortak özelliği, kabinde yapılan küçük bir değişikliği bile hızla fark etmesi.

ERGONOMİK KOLTUKLAR

Genellikle koltuk tasarımında erkek yolcuların vücut ölçüleri göz önüne alınır. Airbus, farklı tasarım ile kadın yolcuların daha rahat edecekleri koltuklar üzerinde çalışıyor. Burada kadın ergonomisi daha da öne çıkacak. Yeni tasarımlar, kadınların bacak ve kol uzunluklarına göre yapılacak. Erkeklere oranla bel ağrısından daha fazla şikayet eden kadınlar için koltukların bel boşluğunu almasına önem verilecek.

Haberin Devamı

TUVALETLER BÜYÜYOR

Uçakta tuvaletleri en çok kadın yolcular tarafından kullanılıyor. Kalış süreleri de erkeklere göre daha uzun. Tuvaletler daha kullanışlı hale getirilirken hacimler büyüyecek. Özellikle kapıların tasarımları rahat açılış için değişecek.
Japonya’da başlayan uçakta kadın tuvaleti uygulamasına farklı milletlerden kadınlar da sıcak bakıyor. Özellikle geniş gövdeli uçaklarda bu tasarıma gidilmesini istiyorlar.
Kadınların tuvaletteki en büyük şikâyetlerinden biri de iyi aydınlatılmamış aynalar. Özellikle makyaj yaparken bir çok kadın zorlanıyor. Bu sorunun giderilmesi için tuvalete özel ışıklandırma sistemi geliştirilecek.

ALIŞVERİŞ KOLAYLAŞACAK

Kore Havayolları, filosuna kattığı Airbus A380 içinde gümrüksüz satış mağazası açtığında ticari olarak nasıl sonuç alacağı merakla bekleniyordu. Bu konsept sayesinde satışlarını katladı.
Şimdi tüm havayolları kabin satışı için imalatçıların peşinde. Dokunmatik kredi kartlarına uyumlu ödeme sistemleri yakında uçaklarda yerini alacak.
Ayrıca havayolları, daha geniş satış yelpazesine sahip ürünleri ön plana çıkartacak. Bunlar arasında her yaştan kadın yolcuya hitap edecek ürünler olacak. Yapılan araştırmalar en çok alışverişi 25 ila 40 yaş arasındaki kadınların gerçekleştirdiğini ortaya koyuyor.

Haberin Devamı

YUMUŞAK IŞIKLAR

Kadınlar için kabin renklerinin yanı sıra ışıklandırma çok önemli. Sert olmayan, gözü almayan ışıklar kadın yolcular tarafından tercih ediliyor. Bazı havayollarının kabinlerindeki farklı ışık renkleri de kadınlar tarafından beğeniliyor.

Havayolları kadınların peşinde

İmalatçılar gibi havayolları da de taşıdıkları kadın yolcu sayısını artırmak için yatırım yapıyor. En büyük savaş, geliri ekonomiye göre çok daha yüksek olan first ve business class’ta.
KUAFÖR SALONU
Şirketler farklı hizmete özel yolcu salonlarında başlıyor. Kadın yolculara özel salon açan havayolları var. Kuaförden manikür-pedikür hizmetine kadar hizmetler kadın yolcuları cezbediyor. Önce Uzakdoğulu şirketlerin başlattığı bu hizmet, batılı havayolları arasında da hızla yayılıyor.
SEYAHAT ÇANTALARI
Bir çok kadın yolcu, seyahat çantasında verilen dudak nemlendirici veya el kremine çok dikkat ediyor. Örneğin Abu Dabi merkezli Etihad Havayolları, first class’ta uçan kadın yolcular için Swarovski ile seyahat çantası tasarladı. İçinde İsviçreli La Prairie’nin kozmetik ürünlerinin bulunduğu deri çantayı kadın yolcular çok seviyor.
KADIN KANALLARI
Kadınlar için hazırlanan özel dergilerle birlikte artık eğlence sistemlerinde de özel kanalların sayısı hızla artıyor. Hazırlanan programlar her yaştan kadınlar tarafından merakla izleniyor.
ÇOCUĞU DÜŞÜNEN KAZANIR
Kadın yolcuların hepsi çocuğuyla uçmuyor. Ama minik yolcular için yapılan tasarımlar uçaktaki tüm kadınların gözüne takılıyor.

Yazarın Tüm Yazıları