Yalçın Bayer: Uyum bahane

Yalçın BAYER
Haberin Devamı

Ulaştırma Bakanlığı bürokratları gece yarısı gerçekleştirdikleri yönetmelik değişikliğine geçici de olsa kılıf bulmuşlar. ‘‘Efendim, Avrupa Birliği'ne girmek için gerekli olan uyum yasaları çerçevesinde sivil havacılık yönetmeliğini Avrupa Sivil Havacılık otoritesinin şartlarına göre değiştirdik.’’

Değiştirilen yönetmenlikte ondan fazla madde içinde onları haklı çıkaracak belki bir iki madde vardır. Ancak bir havayolu kurulabilmesi için üç uçak şartının bire indirilerek Air Rose Havayolu'na kıyak çekmenin kılıflanacak hiçbir yanı yok.

Avrupa Sivil Havacılık otoritesinde böyle tek uçakla havayolu şirketi kurulmasına izin verilmesi yönünde bir madde yok. Hangi maddede varsa onu bize belgelendirsinler. Tek uçakla ve geçici ruhsatla aylardır uçan Demirel'lerin Air Rose'una kıyak geçmelerini unutalım.

Bu arada sivil havacılık ile ilgili bir dostumuzdan biraz daha bu işin iç yüzünü öğrenelim:

DEMİREL'LERDEN CİNER'E

‘‘Yazınızı okudum, çok önemli bir konuya doğru açıdan yaklaştığınız için sizi tebrik ediyorum’’ diyor ve anlatıyor:

‘‘Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün eski Genel Müdürü A. Kayhan Kabadayı, Havaş'ın özelleştirilmesi sırasında işadamı Turgay Ciner ile tanışır ve bu konuda işbirliğine giderler. Görevden alındıktan sonra, Turgay Ciner bu eski genel müdüre yüklü bir maaşla iş teklif eder ve genel müdür memuriyet hayatında ikinci kez istifa ederek Park Holdıng'e geçer. Aynı zamanda THY Genel Müdürü Atilla Çelebi de oraya gitmiştir.

Park Express diye bir havayolu kurulur, THY'nin iç hat uçuşlarının özelleştirilmesi gündemdedir. Park Express bu özelleştirmeye talip olmak üzere kurulur. Ancak Ulaştırma Bakanlığı'ndan işletme ruhsatı alınmalıdır. Bakanlığa müracat edilir. Kademeli olarak 3 uçak getirileceği belirtilir. Ancak, uçağın aynı anda Türk tesciline geçirilmesi söz konusu olduğundan Bakanlık'ta kabul görmez.

Bu arada THY'nin özelleştirilmesi gündemden düşer, Turgay Ciner hakkında basında bir takım yazılar çıkar ve Park Express bu projeyi askıya alır.

Ancak, Kayhan Kabadayı'nın giderayak genel müdür yardımcısı yaptığı Selçuk Kileci vasıtasıyla, Sivil Havacılık üzerindeki etkisi devam eder.

Yönetmelik değişikliği gündeme geldiğinde -Demirel'lerin rüzgárından dolayı- Air Rose 2 uçak getirmişken, Park Express düşünülerek tek uçakla ruhsat alınabilir hale getirilir.

Yazınızda bahsettiğiniz Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Hasan İşgüzar, Demirel'lere yaranayım derken, Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Kileci -Kayhan Bey'in adamıdır- tarafından oyuna getirilerek, Park Express yani Turgay Ciner'e yaranılır.

Bir düşünün, Genel Müdür'ün -Sermet Ünel- yönetmelik değişikliğinden haberi yok, ifadesine göre sayın Bakan'ın da haberi yok!’’

Evet İşgüzar'ın yanıtını bekliyoruz.

(Sakıp Sabancı'nın 1.5 ay önceki sözünü anımsatma)

‘‘Hükümetin balayı günlerinde, sıcağı sıcağına Seçim Kanunu çıkartılmalıdır. Beş yıl rüzgár gibi geçer, yeni seçim günü gelir. Eğer bu kanun çıkmazsa 5-15 yıl daha enflasyon ve istikrarsızlığa mahkûm oluruz.’’

Özelleştirmenin bedeli

TÜRKİYE Zirai Donatım Kurumu'nda çalışanlar Özelleştirme İdaresi'ne soruyorlar:‘‘Kurumumuzu kapatma kararı aldınız. Birçok arkadaşımızı başka kurumlara kaydırdınız. Biz ise burada kaldık. Hálá maaşımızı alamadık. Kredi kartlarıyla yaşamımızı sürdürmeye çalışıyoruz. Maaşımızı ne zaman alacağız? Gününde ödeyemediğimiz için faize giren elektrik, su, telefon ve kredi kartlarımızın faizlerini TZDK mı ödeyecek?

FATİH Çarşamba'daki irticacı işyerleri arasında Kuran Süpermarket'in de adı yazılmıştı. Kocamustafapaşa'daki Kuran Süpermearket'in sahibi Halil Kuran ‘‘Bu yazılardan rahatsızlık duyuyoruz. İrticai gruplarla ilişkimiz olamaz. Biz Atatürkçü, laik cumhuriyete bağlı vatandaşlarız’’ dedi.



Yazarın Tüm Yazıları