X Factor yarışması ve Rüzgar’ın sınavı

Malum şimdiki çocuklar birer tablet bilgisayar kurdu. Bizim Rüzgar ise çakalı. Çizgi film izlemek için girdiği youtube’da ne yapıyor ediyor başka görüntüler buluyor

Haberin Devamı

Tuhaf, komik, aptal bir video’yla başım belada. Kızın adı Lorna Bliss. İngiltere’de yayınlanan X Factor yarışmasına neredeyse çıplak bir halde katılıyor ve Britney Spears taklidi yapıyor. Üzerinde fosforlu yeşil bir string, bir ton açığı push-up bir sutyen var ve vücudunun tamamı beyaz bir fileyle kaplı. Eğiliyor kalkıyor, bacaklarını jüri üyelerinin boyunlarına doluyor, dans ediyor da ediyor. En çok izlenen videoların bulunduğu bölümde onlarcası arasından Rüzgar’ın dikkatini çekmiş. Gözlerini fal taşı aça aça, bilgisayarın içine girecekmiş gibi eğilip eğilip nasıl dikkatle izlediğini anlatamam.
Elinden alsan olmaz, yasaklasan daha bir meraklanır; ne yapacağımı bilemedim. Neden bu kadar heyecanlandığını sorgulamak istedim. Rüzgarcım sence bu ablanın (abla diyorum ki minik cüci haddini bilsin) nesi güzel? Sesi mi, poposumu, saçları mı? “Sesi” demez mi? Kollarından tutup “Sen daha üç yaşındasın” diye sarsmak istedim. Video’dan nasıl vazgeçtiğimize gelince... Britney Spears’ın orijinal videosunu açtım, onu seyrettirdim. Vazgeçti. Yani aslı taklidini öldürdü.

Haberin Devamı

Günde 1000 ürün satıyorlar

2010’da kurulmuş ama ben yeni fark ettim. www.unnado.com, anne, bebek ve çocuklara özel, markalı ürünlerin bulunduğu bir site. Aynı zamanda üyelerine ayrıcalıklar sunan bir alışveriş kulübü. Kendine ait özel bir çocuk markası bile var: Miranda. Marka ismini, kurucuları Göktuğ Okan Oğuz’un henüz birkaç ay önce dünyaya gelen kızı ‘Mira’ ile Haldun Uraz Boralılar’ın 15 aylık kızı ‘Ada’nın isimlerinden alıyor.
Site şu anda günde 10 kampanya yapıyor. Çalıştıkları 625’ten fazla tedarikçileri ve bin 650’den fazla marka var. 2012 için yıllık ciroları 7.5 milyon TL. 2015 yılında 100 Milyon TL ciro hedefliyorlar. 400 bin üyesi var. Her gün siteye giriş yapan kişi sayısı 50 bin civarında. Günde yaklaşık bin ürün satılıyor. Müşterileri ağırlıklı olarak 25-39 yaş grubundaki kadınlardan oluşuyor. Erkekler daha çok bebek bezi alıyorlar. Üyelerin yüzde 85’i kadın, yüzde 15’i erkek. Ancak alışverişlerin yüzde 91’ini kadınlar yapıyor. En çok satan kategoriler: Bebek tekstili, ayakkabı, çocuk tekstili, sağlık ve hijyen ürünleriyle oyuncak. Müşteri hizmetleri herşeyden önemli. Bebekler çok hızlı büyüdüğü için annelerin satın aldığı ürün 3-4 gün içinde teslim ediliyor. Kasım ayında özel çocuk markaları olan MIRADA’yı da satışa sundular.


 

Yazarın Tüm Yazıları