Uluslararası bir resim ve heykel sergisini gezin

BUGÜN Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nın altındaki Rumeli Salonu’nda Türk ve dünya resminin, heykelciliğinin önemli yapıtlarını görebilirsiniz.

Haberin Devamı

Kapıdan girer girmez sizi, son günlerin en çok sözü edilen eseri; Burhan Doğançay’ın Mavi Senfoni’si karşılıyor.

Gazetelerde haberleri okunan, televizyonlarda haber ve kültür sanat programlarında izlenen bu son yılların en ses getiren sanat alımına imza atan Murat Ülker, bu alımla Türk resmine verilen para değerinin çıtasını yükselttiğini belirtmişti. Benim de temennim diğer eserlerin de hak ettiği, yüksek değerlere alıcı bulacağı zamanın gelmesidir.

Contemporary ‘09 İstanbul, yavaş yavaş ulusaldan evrensele yol alıyor. Önemli, tanınmış ressamları, heykelcileri listesinde bulunduran birçok galeri yine fuara katılıyorlar.

Birlikte Türk resminin geldiği yeri, sanatçıların son çalışmalarını burada görebiliyorsunuz. Bu yılın bir özelliği de Berlin’den galerilerin, sanatçıların katılması. Ayrıca Contemporary ekibi, bu fuarın/serginin “komşu”dan sanatçıların çalışmalarını da buraya yansıtmayı amaçlamış. Suriyeli sanatçılar da yapıtlarıyla burada yer alıyorlar. Suriye’de, Dubai’de başka ülkelerdeki önemli galeriler de onlara bağlı sanatçıların eserlerini buraya getirmişler.

Haberin Devamı

Contemporary ‘09’u gezerken küçük çapta bir soruşturmayı da gerçekleştirdim. Hem ziyaretçi sayısından memnundular hem de satışlardan.Gerçekten de eserlerin çoğunluğu satılmıştı. Gezerken iki şeyi bir arada gerçekleştirebilirsiniz. Hem resimleri, heykelleri toplu halde görebilirsiniz hem de sanatçılarla tanışabilir, görüşebilirsiniz.

¡ ¡ ¡

YÖNETİM kurulu başkanı Ali Güreli, serginin kataloğundaki Sanatın Zaferi başlıklı yazısında, alanda sadece sergi değil, başka etkinliklerin de olduğunu açıklıyor.

“Biraz abartılı gibi olsa da yazımın başlığını bu şekilde atmam pek de yanlış olmaz diye düşündüm. Küresel finansal kriz eşi görülmemiş bir biçimde ülkelerin ekonomilerini sarstı, krizin sanat dünyasına etkileri de hissedilir bir biçimde algılandı. Ne var ki bu olumsuz etkiler çok kısa zamanda yerini farklı bir havaya terk etti. Kuşkusuz krizin olumsuz etkilerinden en çabuk kurtulan sektör sanat olmuştur. Bu gerçeğin en canlı kanıtı olarak da CI’09’u gözlemleyebiliriz. Geçmiş yıllara oranla çok daha fazla başvuruyla karşılaşan kurumumuz birçok galeriye yer verememenin üzüntüsünü yaşamıştır. Gelecek yıl artan sergileme yüzeyleriyle daha çok galeriye yer verebilmemiz bizi kısmen teselli etmektedir.”

Haberin Devamı

Serginin direktörü Emin Mahir Balcıoğlu da serginin özelliğini vurguluyor: “(...) Uluslararası konumda ise, CI bulunduğu coğrafyada merkezi bir rol üstlenmek üzere ciddi aşamalar kaydetmiştir. Ukrayna’dan İran’a, Suriye’den Dubai’ye kadar birçok komşumuz ve çevre ülkenin sanatçısını ağırlayacak olan CI aynı zamanda artan bir oranda yabancı sanatsever ve koleksiyonerin aralık başında İstanbul’a gelip etkinliği izlemelerine önayak olmaktadır.”

YENİ BİR DERGİ

İstanbulcontemporary, “ice” adlı bir dergi yayınlamaya başladı.

Üç ayda bir yayımlanacak derginin bu sayısında; Ortadoğu’dan Güncel Sanat başlıklı oldukça önemli bir yazı yer alıyor. Sergide konuştuğum bazı galeri sahipleri, yurtdışından getirdikleri galerilerin ve sanatçıların, bizim dışarı açılmamızda yararlı olduklarını belirttiler. Hem sanatçı açısından, hem de sanatseverler açısından önemli bir gelişme şüphesiz. Gerçekten de yabancı sanatçıların birçok yapıtı burada satılmış.

Haberin Devamı

¡ ¡ ¡

SERGİYİ gezin, belki duvarlarınız renklenir.

 

Yazarın Tüm Yazıları