Sincan-Kayaş hattı işkencesi

ÖNCE bir hatırlatma:

Haberin Devamı

“Sayın yolcularımız; Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından yapılacak ‘Yeni Çiftlik Bulvarı’ projesi ve TCDD tarafından yapılan ‘Başkent Ray’ projesi çalışmaları nedeniyle; Sincan–Kayaş hattında işletilen Banliyö trenleri 01 Ağustos 2011 tarihinden itibaren, ‘ikinci bir bildirime kadar’ işletilemeyecektir. TCDD”
Özür var mı?
Bir emrivaki ve dayatma!
121 gündür mahalli tren istasyonlarında asılı.
Çok garip, bu hattı Doğu Ekspresi, hızlı trenler ve yük katarları, hiçbir aksama olmaksızın vızır vızır işliyor!
Banliyö yolcuları şaşkın, hattâ DDY ve belediyeye öfkeli, kızgın; “Madem bu trenler çalışıyor, banliyö niçin çalıştırılmıyor? Bu işin içinde bir iş var. İnsanlık değil bu!.. Ayıp, insanlık ayıbı ve halk düşmanlığı...” diye yakınarak ilgili, yetkili ve sorumlulara kahrediyorlar.
Banliyö civarına yerleşen insanların moralleri bozuk; halk, yollarda çaresiz kalmaktan mutazarrır!..
Gerçek şu ki: Vakitsiz durdurulan banliyö trenleri Ankara halkını perişan etti.
Trenle ‘gidiş-dönüş 3 lira’ iken, dolmuşla 4 lira. Dahası banliyö yolcularının çoğu, trenin yokluğunda, tek istikamette iki hatta mahkûm...
Bu da maliyeti iki kat arttırıyor, aile, öğrenci bütçeleri sarsılıyor, geçim daralıyor. Acaba bunu kim tazmin ve telâfi edecek?..
TCDD ve Büyükşehir’e soruyorum:
Banliyö hattına güvenerek, Mamak, Kayaş dolayı ve Etimesgut, Sincan ve civarı gibi ev kiralarının merkeze oranla daha ucuz ve yaşamın daha ‘katlanılabilir’ olduğu semtlerde oturan vatandaşlar ile bu nedene dayalı olarak mezkur semtlerde yerleşen öğrencilerin aylardır süren perişanlık, sıkıntı, yorgunluk ve maddi-manevi mağduriyetleri daha ne kadar sürecek?.
Bu ‘halk için ve kamu yararına’ bir proje ise niçin yaz aylarında tamamlanmadı?
Ve neden? Aynı hatta bütün trenler sefer yaptığı halde; Seyrüsefer-işletme hatları ayrılacak diye ‘banliyö trenleri’ görev yapamıyor?
Burada bir art niyet mi var? Amaç belirli kesimleri ve fakir-yoksul halkı cezalandırmak mı nedir?
Sonuç: Diğer trenler gibi ‘banliyö treni’ de derhal işletmeye konulmalı ve kış şartları ağırlaşmadan ‘yüz binlerce insanın vaki mağduriyetine’ mutlaka son verilmelidir.
m Mustafa Nevruz SINACI

Haberin Devamı

Otopark, kırmızı ışık ve tepe lambasından bıktım

Haberin Devamı

ANKARA’da yaşayan bir İzmirli olarak inanılmaz rahatsızlık duyduğum birkaç konu var.
Birincisi, otopark hizmeti vererek vatandaşını değnekçilerden kurtardığını iddia eden Büyükşehir Belediyesi’nin caddeleri işinin ehli olmayan ve hizmet kavramının inceliklerini idrak edememiş kişilere teslim etmiş olmasıdır. Belediye kendini sağlama almak için park yapılan caddelere ‘15 dakikaya kadar duraklamalar ücretsizdir’ yazsa da otopark görevlileri buna izin vermemekte ve hak iddia edince de saldırgan bir tutumla üzerimize yürümektedir. Kontrolü ve denetlemesi eminim ki hiçbir kurumca yapılmamaktadır. Çoğu zaman park ücretini ödememize rağmen fişi vermeden çekip giden personel, talepte bulununca da ‘mafyavari’ tavrını takınmaktadır. Eminim ki gururlu birçok Ankaralı hemşehrim de benim gibi bu konudan çok üzüntülüdür.
İkincisi, Ankara’da çok yaygınlaşan ve her önüne gelen araç sahibinin serbestçe Polis arabalarında bulunan polis lamba ve sirenleri araçlarına takip, diğer araç sahiplerini trafikte sıkıştıranlarla ilgili... Geçenlerde Çetinkaya mağazasının önündeki kavşakta yüzlerce    araç trafikte 50 dakika kadar mahsur kaldık. Sonunda    aracımı bırakıp yürüyerek evime gittim. Bildirmeme rağmen 155’den bölgeye intikal eden olmadı.
m Seyhun Serdar AYHAN

 

Yazarın Tüm Yazıları