’Salonda spor’ yayıldı Fitness Center’a 100 milyon dolar aktı

SAĞLIKLI yaşam için spora yönelenlere yeni dostluklar kurmak isteyenler eklenince, Fitness Center’lara talep yüzde 40 arttı. Pazar hacminin 100 milyon dolara ulaşması, aralarında Curves, Shapes For Women, Pace’in de bulunduğu dünyanın önde gelen Fitness Center’larının gözünü Türkiye’ye çevirmesini sağladı. Spor ekipmanları pazarı da 50 milyon dolara ulaştı.

SAĞLIKLI yaşam için spora yönelenlerin sayısında gözlenen hızlı artış, Türkiye’de "Fitness Center" patlamasına yol açtı. Bunda da yeni dostluklar kurma isteği önemli rol oynadı. Uygulamaya konulan konut projelerinin vaz geçilmez unsurlarından biri haline dönüşen bu merkezler, başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere tüm Türkiye’de hızla yaygınlaştı. Yıllık büyümenin yüzde 40’a, pazar hacminin de 100 milyon dolara ulaşması, aralarında Curves, Shapes For Women, Pace’in de bulunduğu dünyanın önde gelen Fitness Center’larının gözünü Türkiye’ye çevirmesini sağladı. Pazarda oluşan aşırı talep, bir yandan sektörde zincirleşmeyi beraberinde getirirken, diğer yandan da 50 milyon dolarlık spor ekipmanları pazarını da canlandırdı.

Aidat 3 bin 500 dolar

Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, özellikle gençler arasında spor merkezlerine kaydolma, trend haline dönüştü. Bunda da belediyelerin farklı gelir gruplarına uygun spor merkezleri oluşması, etkili rol oynadı. Üst gelir gruplarına yönelik faaliyet gösteren salonlar ise spor kulüpleri ve sağlık kuruluşlarından alışveriş merkezleri, otel ve eğitim kurumlarına kadar kaydı. Bu salonların sayısı sadece İstanbul’da irili ufaklı olmak üzere 400’e ulaştı. Üst gelir gruplarına yönelik faaliyet gösteren Fitness Center’larda yıllık aidatlar, 700 dolardan başlayıp, 3 bin 500 dolara kadar ulaşıyor. Spor merkezlerinin hızla artması, yoga, dans ve jimnastiğin karışımı Pilates’in, voleybolle benzerlik taşıyan Wallyball’ın, Uzak Doğu yaşam tarzını ve felsefesini benimseyen Aikido ve Tae Bo dövüş sanatlarının, kapalı alan tırmanma sporlarının, Amerika’da ki okullarda yaygın olan Raketbol’un Türkiye’de de yaygınlaşmasını sağladı.

Yeni egzersiz trendleri

Hillside Club, Mayadrom, Sports International, Planet Health Club, Essporto, CityZen, Motus, Flex Health Club, Mac, ClubSporium, Coliseum, Enka, Love Eda Spa, B-Fit gibi önde gelen salonlar, rekabette 30 dakikada 900 kalori harcatan, eklemlerin birbiriyle bağlantısını sağlayan, doktor gözetiminde kişiye özel programların uygulanmasını sağlayan, hidrolik sistemler aracılığıyla spor yapma süresini 30 dakikaya düşüren farklı ekipmanlarla ön plana çıkmaya çalışıyor.

En çok koşu bantları tercih ediliyor

Araştırmalara göre, İstanbullular’ın yüzde 20’si salonlarda spor yapma olanağı bulurken, bu Ankara ve İzmir’de yüzde 15’e, Anadolu’nun doğu bölgelerinde ise yüzde 10’ların altına kadar düşüyor.

Spor yapanların en çok tercih ettiği alet koşu bantları oluyor. Bu nedenle spor salonlarındaki ekipmanların başında koşu bantları geliyor. Bunda da, kaybedilen kalorinin ekrandan izlenilebilmesi etkili oluyor.

Genellikle egzersizleri tercih eden 40-45 yaş arasındaki kulüp üyeleri eski formlarına ulaşmayı hedefliyor. 25 yaşına kadar olan gençler ise farklı spor dallarını tercih ederek, bunu bir yaşam tarzı haline getiriyor.

Toplu yapılan spora artan ilgide sosyalleşmenin de etkisi bulunuyor. Stresten uzaklaşıp, kendine vakit ayırmak isteyenler kadar, çevrelerini genişletme isteyi de spor salonlarına olan talebi etkiliyor.
Yazarın Tüm Yazıları