Köprülerde mühendislik hataları çok

Ankara Büyükşehir Belediyesinin şehrimize kazandırdığı yolları, parkları ve eserleri beğeniyoruz.

Haberin Devamı

Kaç can verildi

Trafiğin rahatlaması, insanların günün yorgunluğunu, haftanın stresini atması için yapılan parkları, yürüyüş yollarını takdirle karşılıyoruz.
Fakat bu işlerin biraz aceleye getirildiği kanaatindeyim.
Ankara-İstanbul karayolu yapıldığından beri bu yol üzerine yapılan köprüler ancak pankart, reklam ve belediye reklamları asmaya yarıyor. Köprülerin yapımını üstlenen firmaların yaptığı iş nedeniyle belediye ile hukuki anlaşmazlığa düşmeleri bu köprülerden verim alınmamasına neden olmuştur. Bu köprüler yapılmadan iyi bir etüt yapılması ve köprülerin yerine karayolunun altından tüp geçit şeklinde yaya geçidi yapılması gerekirdi. Çünkü bu yol yapımında trafik aylarca tek yoldan verildi.
Çok acıdır ki bu anayoldan hergün trafiğin göbeğinde karşıdan karşıya en çok kimler mi geçmektedir? Trafik polisleri!
Her sabah görev yaptıkları trafik şube müdürlüğüne iki yönlü anayoldan refüj atlayarak geçmektedirler.
Buraya 200 metre mesafedeki üstgeçit kullanılmamaktadır. Bizim insanımız merdiven çıkmayı sevmemektedir. Canı pahasına kestirme yol yaratmaktadır.

Haberin Devamı

EĞİM VERİLMEMİŞ

Yine İstanbul Yolu’ndaki yer altı geçitlerinin eğimleri iyi verilmediğinden devamlı kaza olmaktadır. Yeraltı geçidinin içi görünmediğinden hızla gelen araçlar geçitte trafik yoğunluğu sebebiyle durmuş veya fren yapmış araçları; yatay yoldan köprü altına giriş teki eğimin fazla olması nedeniyle göremediklerinden, köprü altında 2 günde bir kaza olmaktadır. Buradaki eğim yaklaşık 8-10 derecelik bir eğimdir. Bu eğim yatay yolda 200 metrelik bir traşlamayla düzeltilebilinir.

KESKİN VİRAJ

Yeni yapılan ve bir süre önce trafiğe açılan AOÇ süt fabrikası kavşağından inen yol; keskin viraja, yaklaşık 2 rampa ile inilmektedir. Rampa altlarındaki araçlar görünmemekte, 2. rampadan itibaren sol yöne 90 derecelik açıyla araçlar keskin dönüş yapmaktadır.
Resmen bir mühendislik mucizesidir! Acaba bu keskin virajın eritilmesi için 2 dönümlük bir arazi istimlak edilemedi mi? Buraya dikkat çekiyorum; ilerde can ve mal kaybına neden olabilir.
Yetkilileri naçizane olarak uyarıyorum.
Cemal ORAN-Makine mühendisi

Haberin Devamı

Biliyormusunuz

CHP Ankara Milletvekili Levent Gök, Başbakan’a, TOKİ güvencesi altında yapımı yüklenici firmalarca gerçekleştirilen, Ankara Yapracık Toplu Konut Projesi kapsamında Ziraat Bankası aracılığı ile satışa sunulan konutların hak sahiplerine tesliminde yapılan usulsüzlükler büyük rahatsızlıklara yol açması ile ilgili olarak soruşturma açılıp açılmadığını sorduğunu...

EGO hala halkı uyutuyor

Ben Akbil gibi kart istiyorum

Aslen Karşıyaka İzmirliyim. Ama 9 senedir Ankaradayım.
İstanbul’da Akbil var.
İzmir’de Kentkart var.
Urfa’da bile Urfakart var.
Bunlar ıslandı mı, çamaşır makinası gibi zarar görmüyor,
EGO’ya çok yazdım. Saçma sapan cevaplarla geri döndüler.
- Şu an araştırıyoruz, Ankaralı için en iyi olanı seçiceğiz.
- Fiyat arştırması yapıyoruz, gibi...
Şimdi benim merak ettiğim, Ankara nüfus bakımından İstanbul’dan sonra en kalabalık şehir.
Bu kullanığımız kartlar sonuçta kağıt, yani ağaç...
Ağaç dikerek yada çevre düzenlemesi yapılarak...
Bence olmaz...
Ankara’ya da kartlı sistem manyetik, sistem gelebilir; gelmeli.
Ama matbaadan birilerinin cebi dolacak diye!...
Bu konuda çok doluyum...
Bu yazımı yayınlarsanız, hiç de olsa uyuyan halkı uyandırırız.
Can DEMİRER

Yazarın Tüm Yazıları