Kahraman’ın ‘Açık Adres’i

Ekrem Kahraman, “Açık Adres” adını verdiği çalışmalarıyla uzun bir aradan sonra Ankara’da.

Haberin Devamı

Kahraman son çalışmalarında halen yaşadığı İstanbul’un artık çekilmez hale gelen beton yığınlarını ve gökdelenlerini, Anadolu’dan kendi çektiği fotoğrafik imgeler ile içiçe geçirerek sanatseverlere sunuyor. Kahraman, dijital fotoğrafik ögeleri, resim bittikten sonra pigment baskı ile aktarıyor.
Yurtiçi ve yurtdışında 80’in üzerinde sergi açan, sanat üzerine kitapları ve kısa film çalışmaları da bulunan Kahraman’ın resimlerinde dünyayı, düşünceyi, nesneleri olduğu gibi alıp kullanmak yerine, kendine ait bir yol ile zaman zaman çok boyutlu, zaman zaman da birbirine alabildiğine zıt görünen dillerle ifade etmekten kaçınmadığını görebiliyorsunuz.
Geçmişi ile hesaplaşmaktan, modern ve çağdaş sanatın, kültürün özlerini tartışmaktan kaçınmayan ve bunların özlerinden benimsediği sonuçlarını kendi en son yeni bütünü ile sentezlemeyi hedefleyen Kahraman, son sergisiyle ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor:
“Artık 1990’lı yıllardan itibaren altı çizilerek ısrarla öne sürülen post-modern ideolojik iddia tıkanmış görünüyor. Bütün iddialarına karşı artık bütün dünyada çağdaş sanat bir kez daha büyük bir ideolojik, ahlaki kriz ve tarihsel bir çöküşle karşı karşıya. Çünkü küreselleşmeyle birlikte tüm insanlık ve çağdaş uygarlık değerleri de ahlaki, sanatsal ve kültürel olarak önemli ölçüde derin bir krize girmiş durumda. Türkiye’de de ‘çağdaş sanat’lıktan güncel çağdaş sanatlığa dönüştürülen yeni sanatın söylemleri, koordinatları da benzer bir çıkmazda. Benim sanatsal, entelektüel alfabem, esas olarak bu alabildiğine yalın niyetler, sözcükler ve anlamlar ile arkasındaki gizemli atıl ama masum dünya üzerine kurulu. Yeni sergimin ismini de bu yüzden ‘Açık Adres’ olarak belirledim ve bu yeni-eski imgeler üzerinden ilerlemeyi sürdürüyorum. Sanat akıl, duyum ve disiplin ile yapılan entelektüel, çağdaş bir ifadelendirmedir. Artık masumiyet çağı kimliklerimizi, adreslerimizi ve ütopyalarımızı kaybettik. Oysa tanıklarımız var, daha dün oradaydık. Fakat şu an neredeyiz, kimlerleyiz, neyiz, bilenlerimiz pek az. Aramızda kaybettiklerini ‘artık hükümsüzdür’ diye ret ilanları verenlerimiz bile var. Hayatın sokaklarında sahte yüzlerimiz, kimliklerimiz ve adreslerimizle dolaşmaktayız. Oysa elimizde açık adresler var ve kaybettiğimiz ne varsa o adreslerde.”
Galeri Soyut’ta (Hilal Mah.) geçen cuma günü açılan ve 5 Mart’a kadar devam edecek olan sergide Kahraman’ın büyük ve küçük boylarda olmak üzere yaklaşık 40’a yakın eseri sanatseverlerin beğenisine sunuluyor.

Haberin Devamı

EMEĞİ TUVALE YANSITAN RESSAM

Haberin Devamı

Süleyman Karakul, emekçinin, üretenin ressamı. Onun resimlerinde tarlalarda ekin biçerken alın teri dökenleri, sabahın erken saatlerinde traktör üzerinde yola koyulan köy kadınlarını, kah eşek üzerinde, kah yaya olarak köy yollarında anasına-babasına yardımcı olmak için yol kateden köy çocuklarını görürsünüz. Monad Balkan’ın dediği gibi, “Açık, koyu, orta tonlar; büyük, küçük, orta kütleler; perspektif, ışık ve gölge; doku, desenlerin sağlamlığı, grafik düzen, renk armonisi, kompozisyon ve inandırıcılık...Bunların üstüne bir de kendine özgün tarz: Tarlalar, yollar yatay ve paralel hatlar ve dalgalar halinde kumaş deseni tatlılığında tuvalleri yalayıp gidiyor” Karakul’un resimlerinde. Sivas Şarkışla doğumlu Karakul, ilk ve ortaöğrenimini memleketinde tamamladı. 1974’te Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nü bitirdi. 1986’da Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Grafik Ana Sanat Dalı’nda lisans eğitimi yaptı. Reklam grafiği, kitap, dergi kapakları düzenlemesi ve karikatür gibi alanlarda uğraş verdi. Çok sayıda karma sergiye katıldı. Birçok koleksiyonda eserleri bulunan sanatçı, uzun yıllar sürdürdüğü resim öğretmenliği görevinden 2001 yılında emekli oldu. Karakul’un son eserlerinden oluşan sergi 19 Şubat Çarşamba günü Galeri Gözde’de (Y.Ayrancı) açılıyor.

Haberin Devamı

KENTTE NE VAR?

“Müphem, Sarhoş, Köpek!” sergisi (1 Mart’a kadar-CerModern/Sıhhiye), Salim Başyiğit (Yarın açılacak-Arda Sanat/Hilal Mah.), Orhan Umut (22 Şubat’ta açılacak-Platform A/Taurus AVM), Altan Çelem ve genç sanatçılar karma sergisi (1 Mart’a kadar-KAV Sanat/Yıldız), Mine Çini (Yarın açılacak-Altanay Sanat/Kavaklıdere), Behiye Saykal (Yarın açılacak-Ankara Vakıf Eserleri Müzesi /Ulus), Şahin Paksoy (7 Mart’a kadar-Nurol Sanat/Güvenevler), Mustafa Cevat Atalay (26 Şubat’a kadar-Parme Sanat/Oran), Nurullah Erdoğan (Yarın açılacak-TBMM Mustafa Necati Kültür Evi/Kızılay), Seramik çini sergisi (Zeren’le sanat galerisi-3 Mart’a kadar/Çayyolu), Karma sergi (28 Şubat’a kadar-Galeri Polart/Hilal Mah.)

Yazarın Tüm Yazıları