Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

İşleyen demir pas tutar mı?

‘...Aklımda her zaman bir müzik tarzı vardı. Bunu her albümde yapmaya çalıştım. Maalesef bu müzik, albümler piyasaya çıkmadan önce sağından solundan yontularak, ‘plak şirketlerinin aklınca’ piyasaya uygun hale getirildi.

İşte şimdi sözleri ve müziği tamamen kendi beğenim doğrultusunda bir albüm hazırlamayı başardım. Sonunda, bittikten sonra kendim de keyifle dinleyebileceğim bir albüm yaptım. Bir avuç profesyonel rock müzisyeni arasından en iyileriyle çalışmak da ayrı bir keyif ve onur...’

İşte böyle diyor Eurovision’da Türkiye’ye birincilik getiren şarkının yazarı, müzisyen ve prodüktör Demir Demirkan son albümü 2004 İstanbul için. Onu, az çok tanıyorsunuz; Pentagram’ın Trail Blazer ve Anatolia albümlerinin gitarist ve şarkı yazarı; Şebnem Ferah ve Sertab Erener’in birçok albümünün prodüktörü ve şarkı yazarı.

Müziği bilen, seven; müzisyen gibi yaşayan doğru dürüst bir adam.

Son albümünde birlikte çalışmaktan onur duyduğu rock müzisyenleri ise Teoman ve Haluk Levent’in gruplarından hatırlayacağınız Arbak Dal, Kurban’ın basçısı Kerem Tüzün ve Hayko Cepkin. Tüm düzenlemeleri, Demir, Arbak ve Kerem birlikte yapmışlar. Demir Demirkan’ın ‘Kendi beğenim doğrultusunda bir albüm oldu’ diyerek işi sahiplenme nedeni aynı mıdır bilmiyorum ama, bana soracak olursanız yaptığı en sert sound’lu albüm.

E, bu iyi mi kötü mü diye soracak olursanız; bu sound’un nelere sebep olabileceğini dilim döndüğünce anlatayım, siz kendiniz karar verin. Öncelikle Demir’in bugüne dek yaptığı işler neticesinde oluşturduğu iyi kötü bir kitlesi var. Bu kitlenin bir bölümü de Demir’i yakışıklı bulan genç kızlar. Diyebilirim ki, bu sound bu kızlar için fazla sert. Demir’in aşkından ölseler bile dinlemeleri güç. Öte yandan, Pentagram döneminden sonra Demir’in yaptığı işleri piyasa bulan sıkı rocker bir kitle var ki, Demir bu albümle onları yeniden kazanabilir. Ancak teraziye koyduğumuzda, Demir’in ticari merkezden alternatife doğru kaydığını söyleyebiliriz.

Bu albümün artılarına gelince: öncelikle Demirkan’ın vokalist olarak ciddi bir ilerleme kaydetmiş olmasından söz edebiliriz.

Ayrıca kayıtlar da çok iyi olmuş. Ancak şarkılara bakacak olursak öyle bir dinleyişte çarpan bir şarkıya rastladığımı söyleyemeyeceğim. Kötü şarkı yok, iyi şarkı da yok. Bu durum da cesur sound’la birleşince ne yazık ki ciddi bir dezavantaj satış açısından.

‘Senden Sonra’, ‘Kahpe’, ‘What is Done is Done’, ‘Köle Kral’ ve ‘Berlin’ dikkate değer.
X