Avrupa’nın ticari araç üssü Türkiye, Fransa’nın Lyon kentinde düzenlenen ticari araç fuarı Solutrans’a çıkarma yaptı. Fuar kapsamında, Ford Truck yüzde 90’a varan yerlilik oranıyla Eskişehir’de üretilen yeni çekici serisi F-LINE’ı tanıttı. Diğer bir yerli üretici BMC de TUĞRA ile fuardaydı. Türk treyler üreticileri ise neredeyse bir salonu kapattı. Fuarda ayrıca, sayıları hızla artan elektrikli kamyonlar da ön plandaydı.
#BMCHannover’de gerçekleşen dünyanın en büyük ticari araç fuarı IAA Transportation’a Türk firmalar elektrikli modelleriyle çıkarma yaptı. Anadolu Isuzu, Karsan, Otokar ve Temsa başta olmak üzere birçok yerli üretici çevreci çözümlerini dünyayla buluşturdu. Ford Otosan’ın Eskişehir’de geliştirdiği ve 2024’te üretmeye başlayacağı Türkiye’nin ilk elektrikli kamyonu ise katılımcılardan büyük ilgi gördü.
#IAA TransportationUlaşım araçları son hızla yeşil enerjiye geçiş yapıyor. Otomobil, bisiklet, motosiklet, gemi ve trenden sonra sıra elektrikle çalışan hava araçlarına geldi. Birçok firma elektrikli veya hidrojen yakıt hücreli hava araçları üzerinde çalışıyor. Böyle giderse yakın bir gelecekte elektrikli uçaklarla seyahat etmek bile mümkün hale gelebilir.
#UlaşımSadece otomobiller değil, kamyonlar da elektrikleniyor. ABD ve Avrupa’da satışına başlanan elektrikli kamyonların 2023’te Türkiye’de de satışa çıkması planlanıyor. Biz de, Türkiye’de satışa sunulacak ilk elektrikli kamyon eActros’u test ettik. 400 kilometre menzile sahip elektrikli kamyonu kullanmanın benzinli veya dizel bir otomobili kullanmaktan bile daha kolay olduğunu gördük.
#Elektrikli KamyonKüresel emisyon hedeflerine ulaşılması için ulaşımda elektrifikasyonun artırılması gerekirken, elektrikli araçlara yönelik batarya üretiminde mevcut durumda yıllık 160 gigavatsaat olan kapasitenin 2030'da 6 bin 600 gigavatsaate yükseleceği öngörülüyor.
#Küresel Emisyon HedefleriOtomotiv üreticilerinin karşı karşıya olduğu yarı iletken çip arzındaki sorunların ikinci çeyrekte daha da büyüyeceği öngörülüyor. Önde gelen markalar, üretimlerini düşürürken Alman üreticiler Daimler ve Volkswagen Grubu ikinci çeyrekte bu krizin daha büyük üretim ve tedarik sorunları yaratacağını ve satışların düşeceğini vurguladı. Bu durum yeniden ikinci elde fiyatları yükseltebilir.
#GazetehaberleriToyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, tam elektrikli araçların menzili 800 kilometreyi aşana kadar otomotive hibrit (melez) araçların yön vereceğini belirterek, “Rahatlıkla diyebiliriz ki 15-20 senelik net bir hibrit çağı başladı. Dünya bu kadar değişirken ‘Hayır dizel istiyorum’ dediğinizde, ‘Öyle bir teknoloji üretmiyoruz’ diyeceğiz. İsteseniz de alamayacaksınız çünkü olmayacak” dedi.
# Ali Haydar BozkurtUluslararası İstanbul Autoshow fuarı, önceki gün basın ve VIP açılışının ardından dün de kapılarını otomobilseverlere açtı. Otomotiv Distribütörleri Derneği ve TÜYAP işbirliği ile düzenlenen fuar, 31 Mayıs tarihine kadar ziyaret edilebilecek. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’ndeki fuarda, 2’si dünya prömiyeri olmak üzere yaklaşık yeni 60 model ilk kez İstanbul’da tanıtılıyor. ‘Harikalar Diyarı’ sloganıyla start alan fuarın, en hızlı, en pahalı, en dikkat çeken modellerini sizin için araştırdık.
#İstanbulİnsan hayatını kolaylaştıran ve küresel çevre, üretim, sağlık gibi sorunlara yenilikçi çözümler sunan, 2015'in en önemli 10 yükselen teknolojisi belirlendi. Dünya Ekonomik Forumu tarafından hazırlanan raporda, yeni teknolojilerin insan hayatının kolaylaştırmasına, dünyanın daha yaşanabilir hale gelmesine ve endüstriyel üretime katkı sağladığı belirtildi.
Hyundai Assan Yurtiçi Satış, Satış Sonrası ve Pazarlama Genel Müdürü Ümit Karaarslan, dizel ile benzinli arasında pompa fiyatlarına bakıldığında, dizelin maliyetinin daha yüksek olmasına rağmen vergisinin düşük olduğunu belirterek, “Dolayısıyla devlet orayı da sübvanse etmek durumunda kalıyor.
Emre ÖZPEYNİRCİ- ABD Başkanı Barack Obama, petrolde dışa bağımlılığı azaltmak ve artan bütçe açığıyla mücadele etmek için ‘Yakıt Verimliliği’ harekatı başlattı. Otomotivde oyunun kurallarını değiştirecek bu harekat, ABD’de Kaliforniya başta olmak üzere 10 eyalette devreye girdi. Buna göre, 2025 yılına kadar araçların ortalama yakıt tüketimi yarıya indirilip, 1.7 trilyon dolarlık tasarruf sağlanacak. Türkiye de bu modele geçerse, milyarlarca dolarlık tasarrufa ulaşabilecek.
Bir asır öncesinden itibaren içten yanmalı motorlar tüm dünyada en çok kabul gören araç motorları oldular. Bugün etrafınıza baktığınız zaman başka alternatifler görebilmek neredeyse imkansız. Fakat 20. yüzyılın başında durum elektrik motorları lehineydi. Trafikteki elektrik motorlu araç sayısı uzun bir süre içten yanmalı motorlu araç sayısından daha fazlaydı. Geçen zaman içinde yakıt olarak petrolü kullanan içten yanmalı motorlar, diğer rakiplerine nazaran daha hızlı teknolojik ilerleme ve sosyal kabul görerek hegemonyalarını ilan ettiler.
SANIRIM 1985 yılıydı... Necati Doğru, Hürriyet’te ekonomi müdürü, ben, Erkan Çelebi ve Celal Pir de yanında muhabiriz. Bir sabah elimizdeki haberleri Necati Abi’ye anlatıyoruz. Sıra Erkan’a geldi, elindeki bilgileri aktardı, Necati Abi yüzüne baktı: "Arkadaş, ben anlamadım."