Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır "Nitelikli iş gücümüz, Gümrük Birliği üyesi olarak Avrupa pazarlarına ve 28 ülke ile imzaladığımız Serbest Ticaret Anlaşmalarıyla toplam 1,5 milyar nüfusa erişim imkanımız, güçlü üretim altyapımız ile yatırımcılara cazip koşullar sunuyoruz" dedi.
#Mehmet Fatih KacırOTOMOBİLDE kopya tasarımdan kurtulup özgün çizgilere sahip yeni modelleri vitrine çıkaran Çinli üreticiler, araçlarını bir türlü vatandaşlarına beğendiremiyor. Yollardaki her 10 araçtan 7’sinin yabancı üreticinin logosunu taşıması, Çinli üreticilerin sadece fuarlarda sergiledikleri modeller için ‘Görüntü var, ses yok’ yorumunun yapılmasına neden oluyor.
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Çin gezisine katılan Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, “Dünyada en fazla sigarayı Çinliler tüketiyor. Yüksek miktarda tütün satabiliriz” dedi. Çağlayan. Çinli bir şirketin Türkiye’ye otomotiv yatırımı yapacağını söyledi. 600 milyon dolarlık yatırımın adresi için Konya’nın adı geçiyor.
Çinli otomobil firması Chery’nin distribütörlüğünü üstlenen Mermerler Otomotiv'in Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, şu ana kadar bin 750 adet araç sattıklarını, siyasi istikrarsızlığın artmaması durumunda yıl sonuna kadar bu sayısı 10 bin adede ulaştırmayı hedeflediklerini bildirdi.
Çinli otomobil firması Chery'nin distribütörlüğünü üstlenen Mermerler Otomotiv'in Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, şu ana kadar bin 750 adet ara? sattıklarını, siyasi istikrarsızlığın artmaması durumunda yıl sonuna kadar bu sayısı 10 bin adede ulaştırmayı hedeflediklerini bildirdi.
55 yıldan uzun bir süredir otomotiv sektöründeki renk istatistiklerini inceleyen DuPont, bu yıl hazırladığı ’Global Renk Popülaritesi Raporu’nda, dünyada en çok tercih edilen renkleri coğrafi bölgeler bazında ortaya koydu. Rapora göre, 7 yıldır otomotivde dünya genelinde en çok tercih edilen renk konumundaki gümüş, artık yerini saflığın ve minimalizmin rengi olan beyaza bırakıyor.
Kopyacılık konusunda bugün Çin, dünyanın en ’ileri’ ülkesi. Marka güvenliği mi, telif hakları mı? Hadi canım, o kadar da dar görüşlü olmayın! Bu yılki Pekin Otomobil Fuarı bir taraftan dünyayı tehdit eden Çinli markaların gövde gösterisine sahne olurken, diğer taraftan da Çin’in otomotiv sektöründe devam eden taklitçiliğini gözler önüne serdi.
Dünyanın en kalabalık ülkesi olan Çin, son günlerde otomobil fuarının heyecanını yaşıyor. 1990 yılından bu yana 2 yılda bir düzenlenen Çin Otomobil Fuarı, 21-27 Kasım tarihleri arasında otomobilseverlere kapılarını açıyor. 2010’da yıllık 20 milyon aracın üretileceği ve Amerika’dan sonra dünyanın en büyük ikinci otomobil pazarı olma yolunda ilerleyen Çin, son yıllarda kendi ürettiği otomobillerle adından söz ettirmeye başladı.
Tofaş’ın yeni CEO’su Ali Pandır, göreve "Dünyada Fiat’ın en büyük üretim üssü olacağız" iddiasıyla başladı. Pandır, "550 milyon Euro’luk yatırımla devreye girecek Linea ve Minicargo projeleriyle Tofaş’ın üretim kapasitesi yıllık 360 bin adede yükselecek. 2-3 ay içinde belli olacak projelerle birlikte kapasitemiz 500 bin adedi aşacak, Brezilya ve Çin’i geçeceğiz" dedi.