Otomotivde Beyaz Gümüş’ü 7 yıllık tahtından indirdi

Güncelleme Tarihi:

Otomotivde Beyaz Gümüş’ü 7 yıllık tahtından indirdi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2007 00:00

55 yıldan uzun bir süredir otomotiv sektöründeki renk istatistiklerini inceleyen DuPont, bu yıl hazırladığı ’Global Renk Popülaritesi Raporu’nda, dünyada en çok tercih edilen renkleri coğrafi bölgeler bazında ortaya koydu. Rapora göre, 7 yıldır otomotivde dünya genelinde en çok tercih edilen renk konumundaki gümüş, artık yerini saflığın ve minimalizmin rengi olan beyaza bırakıyor.

Bugün Kuzey Amerika, Japonya ve Meksika’da otomotivde beyaz tercih edilirken, Avrupa’da ise dünyadaki genel trendin aksine siyah hala yüzde 25’lik oranla lider konumda bulunuyor.

Günlük yaşamımızın önemli bir parçası olan otomobiller, kişilerin yaşam tarzlarını yansıtan en önemli unsurlar arasında yer alıyor. Moda ve iç mimarideki gelişmelerden etkilenen otomotiv sektörü, tüketicilerin araç alırken hangi renkleri tercih ettiğine giderek daha fazla önem veriyor. Otomotiv sektöründeki popüler renkler üzerine yapılan bir araştırmaya göre, 7 yıldır dünya genelinde en çok tercih edilen renk konumundaki gümüş, artık yerini beyaza bırakıyor. Raporda, moda, tüketici ürünleri ve endüstriyel tasarımda olduğu gibi otomotivde de saflığın ve minimalizmin rengi olan beyazla global trendlerin takip edildiği belirtiliyor.

55 yıldan uzun bir süredir otomotiv sektöründeki renk istatistiklerini inceleyen DuPont, bu yıl hazırladığı ’Global Renk Popülaritesi Raporu’nda, dünyada en çok tercih edilen renkleri coğrafi bölgeler bazında ortaya koyuyor. 200 yıllık bilim şirketi DuPont’un otomotiv birimi tarafından her yıl yayınlanan Global Renk Popülaritesi Raporu, otomotiv piyasasında tercih edilen renklerin incelenerek, coğrafi bölge bazında sunulduğu tek rapor olma özelliğini taşıyor. Rapor, tüketicinin seçimleri doğrultusunda hazırlanan otomobil rengi trendlerini analiz ederken, otomotiv sektörünün geleceğine de yön veriyor.

GÜMÜŞÜN 7 YILLIK LİDERLİĞİ

DuPont tarafından bu yıl hazırlanan rapora göre, 7 yıllık birinciliğinin ardından gümüş rengi, beyaz/inci beyazı ile zorlu bir rekabete girdi. Rapora göre beyaz/inci beyazı, Kuzey Amerika’da ve Japonya’da az farkla da olsa liderliği ele geçirirdi. Meksika’da da beyaz/inci beyazı yüzde 32 ile kesinlikle gümüş renginden daha fazla tercih ediliyor. Avrupa’da ise dünyadaki genel trendin aksine siyah hala yüzde 25’lik oranla lider konumda bulunuyor.

Raporun yansıttığı sonuçlara göre DuPont, bu yıl beyaz/inci beyazını trend değiştiren renk olarak görüyor. Bir çok ülkede otomobilde beyaz/inci beyazı tercihinin, yıllardır hüküm süren gümüş renginin önüne geçtiği görülüyor. Beyazın yanı sıra kırmızı da önemini arttırmaya devam ediyor ve neredeyse tüm segmentlerde daha canlı bir renk olarak görülüyor.

SAFLIĞIN SİMGESİ

Pantone Renk Enstitüsü Müdürü ve ’Renk: Mesajlar ve Anlamlar’ kitabının yazarı Leatrice Eiseman, bu yılki DuPont raporunda beyaz/inci beyazına olan talep artışını görmenin kendilerini şaşırtmadığını belirtiyor. Eiseman, ev döşeme, moda, tüketici ürünleri ve endüstriyel tasarımda olduğu gibi otomotivde de saflığın ve minimalizmin rengi olan beyazla global trendlerin takip edildiğini söylüyor.

DuPont Renk Pazarlama ve Teknoloji Müdürü Karen Surcina ise, global açıdan, tüm renk tercihi gümüşten, griye kaymaya başladığına dikkat çekerek, beyaz/inci beyazı renginin 4X4 araçlar için çok önemli bir renk olmayı sürdürdüğünü belirtiyor. Ayrıca, lüks ve diğer segmentlerdeki beyaz/inci beyazı rengine yönelik talep artışının altını çizen Surcina, kırmızı rengin popülaritesinin de dünya genelindeki yüzde 2’lik artış ile önemli bir büyüme gösterdiğini söylüyor. Surcina, kırmızı, turuncu gibi canlı renklerin aracı kişiselleştirmek isteyenlerin seçimi olduğunu kaydediyor.

Ülkelerin otomotivde renk

tercihleri nasıl değişti


á Meksika: Beyaz/inci beyazı, otomotiv pazarında yüzde 32’lik oranla liderliği aldı. Gri ve kırmızı sırasıyla yüzde 15 ve yüzde 13 oranlarıyla Meksika’daki ilk üçü oluşturuyor.

á Brezilya: DuPont’un raporuna göre Brezilya’da gümüş, yüzde 34 ile en popüler renk konumunda bulunuyor. Siyah yüzde 23 ile açık ara ikinci ve gri ise yüzde 15 ile üçüncü sırada yer alıyor.

á Japonya: Beyaz/inci beyazı geçen yıla ait popülaritesi ile bağlantılı olarak toplam yüzde 24 gibi bir oranla lider. Gümüş, 2006 raporunun yüzde 5 aşağısında kalarak, yüzde 22 ile ikinci sırada yer alıyor.

á Çin: Otomotiv pazarında gümüş ve siyah arasındaki yarış çok çekişmeli. Gümüş sadece yüzde bir ile önde bulunuyor. Beyaz/inci beyazı, mavi ve kırmızı renkleri ülkede griyi takiben ilk beşte yer alıyor.

á Güney Kore: Gümüş, yüzde 39’luk oranla lider konumda yer alıyordu. Beyaz/inci beyazı otomotiv pazarının yüzde 25’ini, siyah ise yüzde 22’sini temsil ediyor.

Kuzey Amerika’da beyaz yüzde 19’la lider oldu

Kuzey Amerika otomotiv pazarında beyaz/inci beyazı, yüzde 19’luk oranla liderliği ele geçirmiş durumda. Beyaz/inci beyazı ayrıca, 4X4 araçlar pazarından aldığı yüzde 26’lık payla önemli bir popülariteye sahip. Gümüş ise kompakt, orta ve spor segmentlerinde hakimken, beyaz/inci beyazı Kuzey Amerika’da lüks segmentte siyah ile popülaritede çok yakın ilerliyor. Ancak, 2006 DuPont raporundan bu yana lüks sınıfta popülaritede yüzde 5’lik bir gerileme kaydetti.

Kuzey Amerika’nın RENK LİGİ

Renk20072006

1- Beyaz%19%19

2- Gümüş%18%19

3- Siyah%16%13

4- Kırmızı%13%11

5- Gri%12%13

Avrupa yüzde 25 ile siyahtan vazgeçmiyor

Avrupa otomotiv pazarında ise siyah, piyasanın yaklaşık yüzde 25’i ile gümüşü geçerek liderliği ele aldı. Geçen yıla göre siyah, popülaritesini yüzde 1 oranında da artırırken, gümüş tercihinde ise yüzde 6’lık bir gerileme görüldü. Siyah, üçüncü sırada yer aldığı MPV (Multi Purpose Vehicle-Çok Amaçlı Araç) sınıfının haricinde, Avrupa’daki tüm araç segmentlerinde lider konumda bulunuyor. Amerikan beğenilerine benzer olarak, siyah metalik efektler de önem kazanıyor. Ayrıca, gri rengin popülaritesinde 2006 yılına göre yüzde 5’lik bir artış görülüyor.

Avrupa’nın RENK LİGİ

Renk 20072006

1- Siyah%25%24

2- Gümüş%22%28

3- Gri%21%16

4- Mavi%12%13

5- Beyaz%8%4
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!