Hepsi kulvar değiştirdi

Hepsi diye bir kız grubu çıkıyormuş dediklerinde, ne yalan söyleyeyim biraz mesafeli yaklaşmıştım olaya. Bilgen Bengü’lü Cici Kızlar vardı yetmişlerde. Daha sonraki yıllarda Yonca Evcimik’in çabalarıyla kurulan Çıtır Kızlar’la tanıştık.

Cici Kızlar’ı her zaman tek geçerim de, Çıtır Kızlar; ki hiç çıtır falan değillerdi; gerçekten olmamış bir iştir. Ben ondan sonra da umudumu kestim zaten. Çünkü bu tip projelerin Türkiye piyasasında layıkıyla yapılmasının çok zor olduğunu düşünüyordum. İş; üç dört tane güzel kızı, yakışıklı oğlanı bir araya getirmekle, dans ettirmekle, şarkı söyletmekle bitmiyor çünkü. İş prodüktör işi, uzman işi. İnce eleyip sık dokuyarak; bu işi hangi coğrafyada yaptığının da farkında olarak, iyi şarkılarla, doğru düzenlemelerle bir kız grubu yaratmak...

Hepsi, bu işi başardı bana kalırsa. İlk albümdeki kafa karışıklığına, eksiklere rağmen gönül rahatlığıyla Hepsi’nin Türkiye’nin proje anlamındaki ilk "girl band"i olduğunu iddia edebilirim. Şarkı da söyleyebilen, şehirli, güzel ve güleryüzlü dört dansçı kız; koreografiler, şarkılar, klipler de güzel olunca başarı kazandı haliyle. "Olmaz Oğlan" hem son derece Türkiyeli hem de sound olarak batılı örneklerini aratmayacak ustalıkta bir girl band şarkısıydı. Arkasından her ne şekilde düzenlenirse düzenlensin hit olacağına inandığım "Yalan"a klip çektiler, ki sanıyorum dananın kuyruğu da orada koptu.

Açıkçası ikinci albümde ne yapacaklarını çok merak ediyordum. Aynı ekiple mi çalışacaklardı? Şarkıları kim yazacak, düzenlemeleri kim yapacak, prodüktör kim olacak; nasıl olacak da olacak... Şimdi, Hepsi’nin ikinci albümünü dinlerken düşünüyorum da bu iş gerçekten zor bir iş. İlk albüm, kendi içindeki kimi tutarsızlıkları saymazsak, gerçekten Türk işi bir r&b albümüydü. Doğal olarak da Türk işi tarafı, r&b tarafına kıyasla biraz ağır basıyordu.

DİLERİM YANILIRIM

Peki Hepsi ikinci albümde ne yaptı? Öncelikle, tamamen Avrupalı, üstelik bu "genç kız - genç oğlan grupları" konusunda tecrübeli prodüktörler, aranjörler ve şarkı yazarları ile çalıştı.

Bunlardan albüme emeği en çok geçen kişi Toni Cottura seksenlerden beri bu işin içinde olan Alman bir dans ve hiphop prodüktörü. Aynı zamanda DJ’lik yapıyor, rap söylüyor. Tüm Avrupa’da listeye girme başarısını göstermiş birçok dans şarkısının altında imzası var. Ancak bizim için en önemli özelliği Backsteet Boys ve N’Sync gibi dünyaca ünlü iki boyband için Get Down, Here We Go ve You Drive Me Crazy gibi üç tane dünya hiti yaratmış olması. Keza yine bu albümde epey emeği olan Marek Pompetzki de Shaggy’nin parçası Get My Party On’u remiksleyerek hit olmasını sağlamış bir DJ.

Özetleyecek olursak Hepsi’nin ikinci albümü ilkine göre çok daha tutarlı, sound olarak çok daha iyi. Ancak öte yandan şarkıların hiçbirinin bir Olmaz Oğlan veya bir Yalan gibi albümü sırtlayacağını düşünmüyorum. Melodiler zayıf değil ama daha çok sound odaklı şarkılar. Sound yerelliğini kaybetmemiş ama başka bir kulvara doğru akmış.

Kimse tutup da "Ne kötü bir albüm olmuş" demeyecek, hatta takdir bile edecekler ancak gidip de bu albümü satın alacaklar mı; orasından pek emin değilim. Dedim ya bizim tüketicinin anlayacağı cinsten bir lokomotif(ler) yok. Albümü baştan sona keyifle dinliyor olmama rağmen maalesef gerçek bu. Umarım haksız çıkarım.
Yazarın Tüm Yazıları