"Yalçın Bayer" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Yalçın Bayer" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Yalçın Bayer

Gururum incindi

GALERİA-Ümitköy Münur Sert Deri Mam.’den 03.11.2007 tarihinde kredi kartı ile 150.00 TL bedel ödeyerek bir çift çizme aldım.

Aralık ayı sonları civarında sağ tarafın iç kısmında parçalanma oldu ve aldığım yere götürdüm. İki hafta sonra çizmem tamir edilerek geri gönderildi. Tamir edilen yerde rahatsız edici bir sertlik oluşmuştu, her basışımda ayağımı acıtıyordu. Başka seçeneğim olmadığı için çizmeyi o şekilde kullanmaya devam ettim. Ocak ayı içerisinde bu kez sol taraf aynı yerden parçalandı. Ben çizmeyi geri götürdüm, tekrar tam iki hafta sonra tamir edilerek geldi. Tabanın tamamen değiştiği ve kalite kontrolden geçtiği söylendi. Ben çizmeyi tekrar aldım ve sol tarafta da tamir edilen yerde yine bir sertlik olduğunu gördüm. Bu kez daha fazla tahammül edemedim ve bu çizmeyi istemediğimi geri iade almalarını söyledim. Çünkü 3 aydan kısa bir sürenin zaten 1 ayında çizmeyi kullanamamıştım. Alalı daha 3 ay olmadan her iki taraf tamir olmuştu ve dahası tamirat nedeni ile giyilemeyecek kadar can acıtıcı bir halde bana geri teslim edilmişti. Çizme alım fişiyle 29.2.2008 tarihinde firmaya gönderildi, firmanın iadeyi kabul etmediği gerekçesi ile, telefon ettiğimde bana gelip çizmeyi almam söylendi. Ayrıca, hiçbir tamirat tesliminde bana telefon edilerek "Ürün geldi gelip alabilirsiniz" denilmedi, hep ben aradığımda geldiğini öğrenerek gidip aldım.

10 YILLIK MÜŞTERİYİM

Bu süreçte, firmanın sahibi Münür Bey bana çizmeyi üreten firmanın İstanbul telefonunu verdi ve kendimin görüşmesi gerektiğini söyledi. Bu arada ben bu mağazanın 10 yıldan fazladır müşterisiyim ve mağaza sahibi Münür Bey beni tanımaktadır. Ben çizmeyi aldığım mağaza dışında herhangi başka bir firma ile muhatap olmak zorunda değilim. Buna rağmen kendisinin verdiği numarayı aradım ve karşı taraf firmalarla iletişim kurduklarını, müşterilerle görüşmediklerini belirterek benimle görüşmediler.

Şu anda Ağustos ayındayız, neredeyse bir aydan fazladır çizme mağazada durmakta ve hiç kimse beni arayıp herhangi bir çözüm önerisinde bulunmadı. Çizmeyi aylarca kullanamamam, gereksiz telefon görüşmeleri ve mağazaya 5 kez fazladan gitmem sonucunda hem maddi hem de manevi olarak mağdur olmuş bulunmaktayım. Ben mağduriyetimin giderilmesini ve ürün bedelinin geri ödenmesini talep ediyorum. Firmaya ve sahibine karşı olan tüm güvenimi yitirdiğimden dolayı yeni bir ürün kabul etmek istemiyorum.

Tüketici Mahkemesi’ne başvurdum ve mahkeme benim haklı olduğuma karar verdi. Parayı ödemesi için 6 ay önce yapılan bildirime rağmen firma ne benimle iletişime geçti ne de gereğini yaptı. Üstüne üstlük alaycı cevaplarla beni oyaladı.

Doç.Dr. Yasemin Gülbahar GÜVEN-Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi

Uyarıcı işaret neden yok
/images/100/0x0/55ea400cf018fbb8f873f62b
ANKARA’nın göbeğinde yol çalışmalarında trafik işaretlemeleri yapılmadığı için bir arkadaşımı ve bir arkadaşımın oğlunu maalesef kaybettik. Artık sorumluları belediye midir veya çalışmayı yapan firma mıdır bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey var, kazadan sonra işaretlemenin yapıldığıdır.

Konya yolundan, Dikmen Sokullu Caddesi’ne açılan yol üzerinden geçerseniz demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır. Düz asfalt yolda karşınıza beton bloklar çıkıyor. Hiç uyarıcı levha veya işaret yok. Olabilecekleri tahmin bile etmek istemiyorum.

Lütfen trafik işaretlemesine biraz dikkat çekin inanın bu yüzden çok kaza olmaktadır. Bu konuda insanlarımızın da çok kusurları oluyor. Kazadan sonra görülür işaret yapılmadığı için zincirleme kazalar maalesef meydana geliyor. Toplum olarak zaten eğitim almıyoruz, bari siz çalışmaları yapan firmaları ve yetkililerin biraz dikkatini çekerseniz faydalı olur diye düşünüyorum.

Gazi ACARSOY
X