Gerilime İzmir Barok

GERİLİMLİ günlerin tek ilacı müziktir.

Haberin Devamı

Benim okurlarıma tavsiyem, şifayı başka yerde aramayın.
Üstelik bu hafta dinlemenizi istediğim CD, İzmir Barok’un* ilk CD’si.
Barok müziğin üstün niteliklerini, müziği bilenlere, sevenlere anlatmanın gereksizliğini bildiğimden iyi bir topluluğun, iyi icralarla önemli bestecileri bizim kulağımıza ulaştırdıklarına ilgisiz kalamayacaksınız.
Hiç kuşkum yok, bundan sonra İzmir Barok’un diğer CD’lerini bekleyeceksiniz.
Neleri seslendiriyorlar: “16. yüzyıldan 18. yüzyılın ilk yarısına Avrupa ve Osmanlı müzikleri”.
Barok müziğinden besteleri seçmek için yoğun bir araştırma yapmışlar. Doğu ve Batı’yı bir müzik anlayışında buluşturarak, bizim kültürümüzün nasıl bir bileşim kültürü olduğunu ispatlamışlar.
Dönemin özgün enstrümanlarıyla icra etmeleri, Barok dinleyicisinin titizliğine dikkat ettiklerinin ve türe ne kadar önem verdiklerinin de göstergesi.
Bat ile Doğu’nun estetiğinin buluşacağı söz konusu ortam müzik olunca, bizim dinleyicimizin de beğenisinin çeşitlenmesini sağlıyor.
Albümün iyi hazırlanmış kitapçığı hem Barok hem topluluk hem müzik tarihi hakkında yeterli bilgiyi veriyor.
Önsöz’de Bülent Oral, “Itrî’den Monteverdi’ye, Lully’den Ali Ufkî Bey’e farklı kültürleri hissetmenin bize kattığı zenginliği tüm müzikseverlerle paylaşmak istedik” sözleriyle farklı kültürlerin zenginliğine değiniyor.
İzmir Barok (Barok Müzik Topluluğu)’un kuruluş öyküsünü, amacını aktaralım:
İzmir Barok, 2008 yılında İZDOB (İzmir Devlet Opera ve Balesi) orkestrasından kontrbas ve viyola da gamba sanatçı Bülent Oral ve keman sanatçısı Hakan Özaytekin tarafından kurulmuştur. Topluluğun göze çarpan en önemli özelliği, barok müziğini dönemin enstrümanları ve stili ile seslendirmeleridir.
Topluluğun en önemli amaçları arasında, barok müziğini, bu dönemin bestecilerini, oldukça geniş bir zamanı kapsayan barok müzik dönemlerini Barok dönem çalgıları ile tanıtmak, sevdirmek ve yeni grupların oluşmasına katkıda bulunmaktır.
Topluluk hangi sanatçılardan oluşuyor:
Linet Şaul (Soprano), Sinem Özdemir (Mezzo Soprano), Atilla Oral (Barok Flüt, Soprano-Tenor), Hakan Özaytekin (Barok Keman), Bülent Oral (Viola da Gamba, Bass-Treble), Erica Fossi (Çembalo), Şehvar Beşiroğlu (Kanun-Çeng), Mehmet Refik Kaya (Rebab), Hüseyin Tuncel (Vurmalı Çalgılar).
Aydın Büke’nin 16. Yüzyıldan 18. Yüzyılın İlk Yarısına Avrupa Saraylarında Müzik yazısı, CD’yi daha bilgili dinlemenizi mümkün kılan önemli yazılardan biri. Barok müziğin ustaları hakkında öz bir tarihçe ve ustaların yaşamını veriyor.
Ş. Şehvar Beşiroğlu ve Sinem Özdemir’in 16. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Sarayında Müzik, saraydaki müzik çalışmalarını, ünlü bestecileri tanıtan bir yazı. Her iki yazı birlikte okunduğunda, Doğu-Batı arasındaki farklar ve benzerlikler ortaya çıkar.
İzmir Barok’un seçtiği besteciler ve besteler, ne kadar nitelikli bir albümden söz ettiğimizi gösterecektir: Jean-Baptiste Lully, Gâzi Giray Han, Claudio Monteverdi, Ali Ufkî Bey, Claude Gervaise, Marc-Antonio Cesti, Dimitrie Cantemir, Arcangelo Corelli, Henry Purcell, Buhûrîzâde Mustafa Itrî, Georg Friedrich Handel, Hâfız Post, Domenico Scarlatti, Derviş Frenk Mustafa, Tanbûri Mustafa Çavuş.

***

Haberin Devamı

ÖNEMLİ bir dönem, önemli besteciler ve çok iyi bir icra.
Bundan daha büyük gerekçe sunulabilir mi?

Haberin Devamı

-İzmir Barok, 16. Yüzyıldan 18. Yüzyılın İlk Yarısına Avrupa ve Osmanlı Saray Müzikleri, Lilamüzik.

Yazarın Tüm Yazıları