Dünyanın en iyi ekonomi kabinleri

Hemen aklınıza koltukları 180 derece yatan, süit tasarımlı, ikramında havyarın, en iyi içkilerin verildiği first veya business class’lar gelmesin.

Haberin Devamı

Yolcuların yüzde 90’ının uçtuğu, uzun menzilde en iyi ekonomi sınıf hangi havayollarında?

Son yıllarda havacılık sektörüne birçok kuruluş ödül veriyor. Ama en çok kabul görenlerden biri de Skytrax. Havayollarını denetleyen, geniş katılımlı anketler yapan şirket, sadece koltuk aralıkları değil check-in kontuarından uçakta tuvaletlerin temizliğine kadar birçok detayı dikkate alıyor. Skytrax’in yaptığı araştırmada, uzun menzilde geniş gövdeli uçaklarda sunulan en iyi ekonomi sınıfları belirlendi. Kabin ekiplerinin eğitimleri gibi birçok faktörün puanlamaya alındığı değerlendirmede bir numaraya pek de tahmin edilmeyen ama küllerinden doğan Endonezyalı Garuda Havayolları oturdu. Listeye Türk Hava Yolları ise yedinci sıradan girdi.
İşte uzun menzilde dünyanın en iyi ekonomi sınıfları:

Haberin Devamı

1. GARUDA ENDONEZYA

Uzun yıllardır sesi soluğu çıkmayan Endonezyalı Garuda Havayolları, 2010’da servis kalitesini yükseltmek, yoğun rekabetin yaşandığı Uzakdoğu pazarında ayağını sağlam basmak için filosunu yeniledi. Kabin tasarımını değiştirdi. Ama yatırımların en önemlisini ekonomi sınıfına yaptı. Özellikle koltuk aralıkları, rakiplerinden 5-10 santimetre daha geniş hale getirildi. İkram standartları ise çeşit açısından neredeyse business class ayarına yükseltildi. Garuda Endonezya, bu yatırımlarının meyvelerini özellikle Avustralya pazarında hızla toplamaya başladı. Şirket, ekonomi
yolcu sayısını hızla artırıyor.

2. ASIANA

Her ne kadar son günlerde havayolunun adı akla San Francisco’daki kazayla gelse de, Güney Koreli şirket uzun menzilde yüksek standartlı ekonomi hizmeti ile dikkat çekiyor. Örneğin birçok havayolundan farklı olarak A330’larında koltuk oturum düzeni 2+3+2 geniş aralıklar yolcuları cezp ediyor. Sade bir kabin ama çok fazla kanal sayısına sahip eğlence sistemi ile Star Alliance üyesi Asiana bölge ülkelerinden önemli miktarda transit yolcu alıyor.

3. SİNGAPUR

Kabin tasarımı rakiplerine göre birkaç yıl daha eski kalsa da Singapur Havayolları ekonomi yolcularını her zaman business class’ta uçuyormuş gibi hizmet veriyor. Şirket önümüzdeki yıllarda teslim alacağı yeni nesil uçaklarında ise kabini BMW Design’e teslim etti. Bu koltuklarla sıralamada ilk sıraya oturması bekleniyor.

Haberin Devamı

4. KATAR HAVAYOLLARI

Ortadoğu’nun iddialı havayolu şirketi Katar, first ve business’tan sonra ekonomide de ilk 10’a girerek hizmet standartlarının yüksekliğini ispat etti. Özellikle 777’lerde 84 santimetrelik koltuklar ve 3+3+3 oturum düzeni dikkat çekiyor. İkram ve hizmet açısından da Katar standartları zorluyor.

5. ANA ALL NIPPON

Japon ANA, son yıllarda adını Boeing’in kompozit gövdeli yolcu uçağı 787’nin ilk kullanıcısı olarak tekrar duyurdu. Japon felsefesini yansıtan sade ve açık renkler Batılı yolcular tarafından da seviliyor. Ancak All Nippon’un kabindeki küçük detayları, örneğin hidrolik kollu, yavaş kapanan klozet kapakları birçok
yolcuyu cezb ediyor.

Haberin Devamı

6. CATHAY PACIFIC

Hong Kong’lu havayolu şirketi, kabin yatırımlarından hiç vazgeçmiyor. Yeni koltuklarındaki ergonomi etkileyici. Koltuk başlıkları ve bel boşluğunu alan tasarım yolcular tarafından çok seviliyor. Bu özelliklerin dışında Cathay Pacific Uzakdoğulu havayolu standartlarını kabine çok
iyi yansıtıyor.

7. TÜRK HAVA YOLLARI

Türk Hava Yolları’nın 777 ve A330 serilerinde ekonomide en büyük artı ikramda. Do&Co’nun hazırladığı ikramlarda yemek ve içecek çeşitleri açısından birçok yabancı yolcu THY’yi diğer şirketlerin business class’ları ile karşılaştırıyor. Çok noktaya uçuş da ekonomi yolcuları için önemli bir artı. Bu gibi faktörler nedeniyle THY hem Avrupa’dan hem de yakın bölgeden çok yolcu alıyor.

Haberin Devamı

8. EMIRATES

Dubai merkezli Emirates, Ortadoğu’da dev bir endüstri haline gelen havayolu sektörünün en önemli lokomotifi. First ve business’la birlikte en çok yolcuyu taşıdığı ekonomi sınıfını da ihmal etmiyor.

9. UMMAN HAVAYOLLARI

Emirates, Katar ve Etihad’ın izinden gitmek isteyen Umman, son yıllarda havayolu yatırımlarına başladı. Henüz filosu yeteri kadar büyük değil. Uçuş noktası az. Ancak Umman kaliteli hizmeti ile yolcuyu kendine çekmeyi
hedefliyor.

10. QANTAS

Avustralyalı Qantas hem Uzakdoğulu, hem de son yıllarda hızla büyüyen Ortadoğulu havayolu şirketleriyle rekabet için
neredeyse elindeki tüm imkânlarını zorluyor. İki katlı Airbus A380 gibi uçaklara sahip havayolu, yüksek standartları konforla birleştiriyor.

Yazarın Tüm Yazıları