Dış hatlarda yerinde saydık iç hatlarda rekor kırdık

NE diyordu İzmirliler, Egeliler?

Haberin Devamı

“İzmir’den direkt uçuşlar yapılmıyor...”
Doğru...
Türkiye’nin üçüncü büyük şehirden bırakın, Avrupa’nın değişik merkezlerine Anadolu’nun belli başlı şehirlerine bile direkt uçuşlar yoktu.
İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş’ın önderliğini yaptığı İzair projesi böyle doğmadı mı?
İzair, hem Türk Hava Yolları’nın, hem de diğer havayolu şirketlerinin dikkatlerini İzmir’e çekti.
Çok da iyi oldu.
Bir de bunun üzerine Adnan Menderes Havalimanı’nın büyütülmesi ve yenilenmesi eklenince ortada mazeret de kalmadı.
TAV, gerçekten de İzmir’in önünü açtı.
Türkiye’nin, belki de Avrupa’nın en modern dış hatlar binalarından biri İzmir’e yapıldı.
İç hatlar da yenilendi.
***
İddiam şuydu.
Bir kentin gelişebilmesi için önce ulaşılabilir olması gerekiyordu.
İzmir’e havayoluyla da, karayoluyla da ulaşmak zordu.
Yeni terminalin yapılması ve direkt uçuşların başlaması bu sorunu biraz olsun giderdi.
Şimdi karayolu bağlantılarının yapılmasına sıra geldi.
İzmir’den İstanbul’a, Ankara’ya daha kolay gidip gelinmesi gerekiyor.
Beş yıl sonra daha farklı olacak her şey göreceksiniz.
¡
Bu arada, inanır mısınız; Adnan Menderes’teki rakamları, uçuş seferlerini aylık takip eder oldum.
Lufthansa Münih’e her gün uçuyor.
Asıl alkışı hak eden Sun Express...
Frankfurt’a haftada 10 uçuş; Köln – Bonn, Duesseldorf, Münih ve Berlin’e haftanın her günü, Stuttgart’a 5, Amsterdam ve Hannover’a 3, Nürnberg ve Zürih’e haftada 2 uçuş yapıyor.
Ve Sun Express, bu sayıları ve gidilen merkezleri arttırmayı düşünüyor.
Bunun bir kanıtı da Atina’ya başlayan direkt uçuşlar...
Atina, İzmir’e İstanbul’dan yakın...
Uçağın havada kaldığı süre 35 dakika...
İkili ilişkilerin geliştirilmesi için Atina seferlerini büyük bir fırsat olarak görüyorum.
Sun Express’ten sonra Pegasus da, Atina’ya uçmaya başladı.
Bu, her gün İzmir’den Atina’ya gidebilme ya da dönebilme imkanı veriyor.
Bu uçuşlar giderek oturacaktır. Ancak, aldığım ilk bilgiler; her iki kentin önde gelen kurumlarının bu seferlere destek vermesi gerektiğini gösteriyor.
Örneğin; her iki kentin belediye başkanları, ticaret odaları, sanayi odaları, sivil toplum örgütleri kampanyaya dönüşecek projeler hazırlayabilirler.
Bunlardan önemli sonuçlar da alınacağını düşünüyorum.
Yıllar sonra başlayan ve atılan bu köprünün temellerinin sağlam olması gerekir.
¡
Gelelim diğer rakamlara...
Hem iyi gelişmeler var, hem de üzerinde tartışmamız gereken detaylar...
Örneğin; iç ve dış hat dahil, ekim sonu itibariyle toplam 5.2 milyon yolcu seyahat etmiş. Dış hatlarda pazar, yeni yapılan terminale ve direkt seferlere rağmen yüzde 3.3 küçülmüş. İç hatlarda ise, yüzde 17.9’luk bir artış olmuş. Bu da Anadolu şehirleriyle bağlantıların arttığını gösteriyor.
Yani en başta Sun Express olmak üzere Pegasus ve İzair’e teşekkür etmeliyiz.
Bu rakamları nereyle kıyaslayabiliriz.
Örneğin; 18 ay önce açılan Sabiha Gökçen...
Sabiha Gökçen bu sürede 5 milyon yolcuyu geçmiş.
Antalya’daki pazar ise, yılın ilk 9 ayında 15.6 milyon olmuş.
¡
Direkt uçuşların kıymetini bilelim.
Çünkü dünyadaki her şey zamana endeksli yapılıyor.
Bunun yolu da havayollarının gelişmesinden geçiyor.
Özellikle Atina uçuşlarını çok önemsiyorum.
Buradaki başarı ve doluluk oranları yeni kentleri İzmir’le, Ege’yle bağlayacaktır.

Yazarın Tüm Yazıları