"Vahap Munyar" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Vahap Munyar" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Vahap Munyar

Avea, ‘özel koku’yu Süleymaniye’de buldu

AVEA CEO’su Erkan Akdemir, 2010 yılı kasım ayında restorasyon sonrası açılışından bir-iki gün önce Süleymaniye Camii’ne gitti. Amacı çok kalabalık olmadan camiyi gezme şansını yakalamaktı.

Restorasyonu yapan ekibin yöneticileri Erkan Akdemir’e camiyi gezdirdi, çalışmalar hakkında bilgi verdi. Bilgiler arasından bir ayrıntı dikkatini çekti:
- Süleymaniye Camii için özel bir kokumuz da var.
- Nasıl özel bir koku?
- Camilerin güzel kokmasına özen gösterilir. Restorasyonla birlikte Süleymaniye Camii için de özel bir koku seçtik. Kokuyu geliştiren şirketin sahibi de burada.
Akdemir’in Gülçiçek Kimya’nın sahibi Aslan Gülçiçek’le tanışması böyle oldu. O gün Gülçiçek’le sohbet etti, kokuyu nasıl geliştirdiklerini anlamaya çalıştı:
- Biz kendimiz koku geliştirmenin yanısıra, bazı ünlü markalara da hizmet veriyoruz.
Akdemir, o gün Gülçiçek Kimya’yı bir kenara not aldı. Ali Yılmaz’ı satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığına transfer ettikten sonra, Avea mağazalarında konsept değişikliği gündeme geldi. Mağazaların yeni dizaynıyla ilgili bir İngiliz şirketten hizmet alırken, öneri de ortaya atıldı:
- Avea mağazalarının kendine özgü kokusu olmalı.
Akdemir, hemen cebinden notlarını çıkardı:
- Süleymaniye Camii’nin kokusunu üreten Gülçiçek Kimya ile bağlantı kuralım. Koku işini onlarla çözebiliriz.
Bunun üzerine Ali Yılmaz’ın başkanlığındaki ekip Gülçiçek Kimya’yla bağlantı kurdu. Aslan Gülçiçek’in ekibi Avea için 16 farklı koku geliştirdi. Bunlar arasından biri seçildi.
Erkan Akdemir ve Ali Yılmaz, geçenlerde buluştuğumuzda kokunun öyküsünü aktarınca sordum:
- Seçtiğiniz kokunun içeriğinde ne var?
- Portakal çiçeği ağırlıklı bir kokuyu seçtik. Çok da memnun kaldık. Çünkü, hem mağazalarımızı işletenler, hem çalışanlar, en önemlisi müşterilerimiz çok beğendi.
Bunun üzerine Toyota Pazarlama A.Ş.’nin CEO’su Ali Haydar Bozkurt’la Adana’da yaptığımız sohbeti anımsadım:
- Ben Malatya doğumluyum. Çocukluk ve gençlik yıllarım Adana’da geçti. Yani hem Malatyalı, hem Adanalı’yım. Her portakal çiçeği mevsiminde bir haftamı Adana’da geçiririm. 17 yılda bir kez bunu yapamadım. O yıl da arkadaşlarım bana portakal çiçeği gönderdi. Buzdolabında 10 gün tuttum ve her gün kokladım.
Ali Haydar Bozkurt’un anlattıklarını Akdemir ve Yılmaz’a da aktardım. Yılmaz, isabetli karar aldıklarının kanıtı saydı ve ekledi:
- Mağazalarımızın özel kokusunun alışverişe de katkısı oluyor.
- Alışverişte bir artış mı söz konusu? O koku, daha fazla cep telefonu satışı ve abonelik mi sağlıyor?
- Yeni konseptle birlikte mağazalarımızın çekiciliği arttı. Koku da etkenlerden biri oldu.
- Rakiplerinizin böyle bir uygulaması var mıydı?
- Onlardan da kokuya önem verenler elbette var. Ancak, bizim yeni konseptle koku birleşince daha fazla fark yarattığımızı düşünüyoruz.
Avea, Süleymaniye Camii’nde bulduğu üreticinin geliştirdiği mağaza kokusuna güveniyor...
Portakal çiçeği ağırlıklı koku, Avea’ya kaç abone kazandırır?

Teleprence’ye geçtik, seyahatleri azalttık

AVEA CEO’su Erkan Akdemir, geçmişte Cisco’da görev yaptığını anımsatıp, ekledi:
- Cisco’dan “Teleprence” sistemi aldık ve kurduk. Artık örneğin Ankara-İstanbul arasındaki birçok görüşmeyi bu sistemle ekibimizdeki arkadaşları aynı toplantı masasındaymış gibi görerek gerçekleştiriyoruz.
- Ankara seyahatleri azaldı mı?
- Ayda 10 kez Ankara’ya giden bazı arkadaşlarımız bunu ayda 1’e kadar düşürdü.
Aynı tasarrufu İstanbul içinde de yaptıklarını vurguladı:
- İstanbul içindeki görüşme turlarımız bile azaldı. Çok yakın zamanda aynı sistemi iPad’e de yansıtacağız. Arabadayken bile ofisteki arkadaşlarımızla görüntülü toplantı
yapabileceğiz.
Akıllı telefonların her yerde iş yapma fırsatı yarattığına dikkat çekti:
- Kimi zaman 2 gün ofise uğramadığım oluyor. Ancak, arkadaşlarım beni ofiste sanıyor.

Sözleşmede ‘Galatasaray Adası’ zorunluluğu var

GEÇEN akşam Marketing Türkiye’nin sahibi Günseli Özen Ocakoğlu, Manifesto’nun ortağı Ozan Özkan ve Selin Bozkurt’la 26-27 Ocak’ta İstanbul’da gerçekleşecek Kıtalararası Reklamcılık Kupası “The Cup”ı konuşurken Galatasaray Adası’nı “Suada” markasıyla işleten Reina’nın sahibi Mehmet Koçarslan ABD’den aradı:
- Galatasaray’la yaptığımız anlaşmada, Suada markasının yanısıra “Galatasaray Adası” adını kullanma zorunluluğumuz var. Kaldı ki, ben de Galatasaray Kongre üyesiyim. İyi bir Galatasaraylıyım. Türk Telekom Arena’da locam da var.
Koçarslan’ın bunları söylemesinin nedeni Mey İçki’nin Galatasaraylı CEO’su Galip Yorgancıoğlu’nun sözlerini yazmış olmamdı. Yorgancıoğlu şöyle demişti:
- Mey-Diageo birleşmesi kutlaması için hazırladığımız davetiyede adres “Suada” görünüyordu. Hemen sildirdim ve Galatasaray Adası yazdırdım.
Koçarslan, sözleşmedeki kuralı aktarmanın yanısıra, bazı davetiye örnekleri de gönderdi. Davetiyelere baktım, hepsinde Suada ve Galatasaray Adası birlikte yer alıyordu.

Her göze diken olma sümbülü ol gülü ol

DÜN sabah İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi’nin Eyüp Sultan’daki kahvaltı buluşmasına uğradım.
Tanrıverdi’nin konukları arasında Collezione’nin sahibi Ekrem Akyiğit, Özlem Kumaş’tan Hüseyin Türkkan, Ömer Çokyaşar gibi işadamlarının yanısıra Wittour’un Genel Müdürü ilahiyatçı Erkan Aydın, Eyüp Sultan Camii Başmüezzini Şahset Özpolat gibi hocalar da vardı.
Beysan Dayanıklı Tüketim Malları Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Oğuz, bir kartvizitini çıkardı, Erkan Aydın’a uzattı, arkasındaki dizeleri okumasını rica etti.
Erkan Aydın, Es-Seyyid Osman Hulusi Efendi’ye ait dizeleri okudu:
Garazsız hem ivazsız hizmet et her canlıya
Kimsesizin düşkünün ayağı ol, eli ol
* * *
Allah için herkese hürmet et de sev sevil
Her göze diken olma sümbülü ol gülü ol
* * *
İncitme sen kimseyi kimseye incinme hem
Güler yüzlü tatlı dilli her ağızın balı ol

X