Avantajın altından büyük kazık çıktı

TURKCELL’den aradığını sandığım müşteri temsilcisi Gökhan Uzun, bana bir sürü avantaj sıraladıktan sonra, her ay 30-40 TL ödediğim cep telefonu faturamı 29,90 TL olarak ödemek isteyip istemediğini sordu.

Bunun karşılığında ‘Plus üye’ olmam isteniyordu sadece. Bu cazip teklif üzerine 29,90 TL’den başka bir şey ödeyip ödemeyeceğimi sordum. Yanıt “hayır, ödemeyeceksiniz” oldu. Bir yanlış anlama olmaması için iki kez daha sordum aynı soruyu ve 29,90 TL’den başka bir ücret ödemeyeceğim yanıtını aldım. Ancak dediği gibi olmadığını cep telefonuma “TurkcellMobilOdeme’niz alındı” mesajı gelince anladım. Turkcell müşteri hizmetlerini arayınca gerçek ortaya çıktı. ‘Plus üyelik’ öneren Gökhan Uzun, Turkcell’in değil, “Turkcell garantisi altında” bir başka şirketin, internet üzerinde tlyukle.com adıyla ticaret yapan Mobilnet Telekomünikasyon ve Bilişim Teknolojileri A.Ş.’nin müşteri temsilcisiymiş. Turkcell Müşteri Temsilcisi, Plus üyeliğin Turkcell’le ilgisi olmadığını, telefon faturamın da bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da ne kadar konuşursam o kadar geleceğini, tlyukle.com’un Plus üyelik karşılığında ayrıca her ay bu 29,90 TL’yi alacağını, Turkcell faturasında bu meblağın ayrı bir kalem olarak gözükeceğini açıkladı. Telefon faturamın 29,90 TL’ye düşeceğini zannederken, her ay ek olarak 29,90 TL ödemek zorunda kalacağımı anladım.
“Ne zaman isterseniz anlaşmayı iptal edebilirsiniz” sözüne güvenerek hemen tlyukle.com’u aradım. Yanlış bilgilendirildiğimi, Plus üyelik anlaşmasını iptal etmek istediğimi söyledim. Telefonda uzunca bir süre bekletildikten sonra, talebimin yetkililere iletildiği,
“7 gün içinde yetkililer tarafından aranacağım” söylendi. Plus üyelik iptali için neden 7 gün beklememiz gerektiğini sordum. “Yetkililer” Gökhan Uzun’la yaptığım görüşmenin ses kayıtlarını inceleyerek, ona göre karar vereceklermiş! Yetkili kişi ile derhal görüşmek istediğimi söyleyince, “başkasıyla görüşemezsiniz, şu anda yetkili benim” yanıtını aldım. “Yetkiliyseniz, Plus üyeliğimi ve telefon faturasına tahakkuk ettirdiğiniz miktarı iptal edin” talebime yanıt, “yetkili” kişi tarafından “üyelik iptaline yetkim yok” oldu. “Yetkiniz yoksa yetkili birini bağlayın” diye ısrar ettim. Yine aynı saçma sapan “yetkili benim ama iptale yetkim yok” yanıtını alınca, konuşmayı sürdürmenin anlamsızlığını anladım.
Mağduriyetimin giderilmesi için ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.
Elif TOKAÇOĞLU

Alkışlar Türksat’a!


TÜRKSAT’a 21 Aralık 2010 tarihinde kablo tv ve uydunet başvurunda bulundum. Kurulumun 1 hafta içinde gerçekleştirileceğini, randevu için arayacaklarını söylediler. Sonraki günlerde arayarak 30 Aralık 2010 tarihinde evde bulunmamı söylediler. Ben de 30 Aralık günü işyerimden izin aldım. Ancak kurulum için ne gelen oldu ne giden. Aradığım numaralardan da kimseye ulaşamadım. 5 Ocak günü telefonda başında 2 saat geçirip en az 10 yetkili ile konuştuktan sonra sotunuma çare bulacaklarını kendilerinden haber beklememi istediler. Yarım saat sonra beni arayarak 12 Ocak günü evde olmamı istediler... Sözün kısası, Türksat’ta bir hafta 23 gün olmuş da haberimiz yokmuş. Tüm Türksat yetkililerine bu yeni uygulamadan dolayı teşekkür ediyor; çalışmalarında başarılar diliyorum!
Barış DEYİRMENCİ

Büyük eylemin 20. yılı


TMMOB Maden Mühendisleri Odası, 1990-1991 yıllarında meydana gelen ve döneme damgasını vuran ‘Büyük Madenci Grevi ve Yürüyüşü’nü, 20. yılında bir etkinlikle kutluyor. İnşaat Mühendisleri Odası Teoman Öztürk Salonu‘nda 8 Ocak Cumartesi yapılacak etkinlik kapsamında panel, belgesel gösterimi, tiyatro ve müzik dinletisi yeralıyor.

KISA... KISA...

LÖSEMİLİ Çocuklar Vakfı (LÖSEV) yararına yapılacak, Ankara Devlet Opera ve Balesi’nin ‘Seslerle Anadolu’ müzikali 9 Ocak Pazar 20.00’de ODTÜ Kemal Kurdaş Salonu’nda.
Yazarın Tüm Yazıları