Manisa'da Acil Çağrı Merkezi Projesi asılsız ihbarı azalttı

Güncelleme Tarihi:

Manisada Acil Çağrı Merkezi Projesi asılsız ihbarı azalttı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2017 14:24

Manisa'da Acil Çağrı Merkezi Projesi asılsız ihbarı azalttı

Haberin Devamı

MANİSA İl Afet ve Acil Durum Müdürü ve Manisa 112 Acil Çağrı Merkezi Müdür Vekili Bekir Şen, acil çağrı merkezlerinin tek numara altında toplanması çerçevesinde itfaiye, sağlık ve İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü'nün (AFAD) devreye alınması ile birlikte asılsız çağrı sayısının Ocak ayı itibariyle yüzde 95'ten yüzde 81'e düştüğünü söyledi.
Acil Çağrı Hizmetleri Manisa İl Koordinasyon Komisyonu Şubat ayı toplantısı Manisa Valisi Mustafa Hakan Güvençer başkanlığında yapıldı. 112 Acil Çağrı Merkezi'ndeki toplantıya Vali Güvençer'in yanı sıra Vali Yardımcısı Mehmet Yüce, Manisa Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Genç, Manisa İl Jandarma Komutanı Albay Özcan Kaplan, Manisa İl Emniyet Müdürü Fevzi Bilgiç, Manisa İl Sağlık Müdürü Hakan Bayrakcı, Manisa İl Afet ve Acil Durum Müdürü Bekir Şen, İtfaiye Daire Başkanı Ali Gül, İzmir Orman Bölge Müdür Yardımcısı Suat Keten, Manisa Orman İşletme Müdürü Yasin Toprak, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürü Uğur Bayıl ve daire müdürleri katıldı.
Toplantıda Manisa İl Afet ve Acil Durum Müdürü ve Manisa 112 Acil Çağrı Merkezi Müdür Vekili Bekir Şen, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'nün kurulma süreci, hedefleri ve sistem çalışmaları hakkında bir brifing verildi. Şen, "7 Nisan 2016'da itfaiye, 16 Mayıs 2016'da Sağlık, 23 Eylül 2016'da AFAD'ın devreye alınması ile birlikte asılsız çağrı sayısı Ocak ayı itibariyle yüzde 95'ten yüzde 81'e düştü. Önümüzdeki günlerde 155 Polis İmdat, 156 Alo Jandarma, 177 Alo Orman Yangını ihbar hatlarının sisteme entegre edilmesi ile ilimizdeki acil çağrıların tek numaraya dönüştürülmesi sağlanmış olacak" dedi.
Tek numaralı acil çağrı sisteminin önemini vurgulayan Manisa Valisi Mustafa Hakan Güvençer, personelinin eğitimlerini tamamlayarak 155 Polis İmdat, 156 Alo Jandarma, 177 Alo Orman Yangını ihbar hatlarının da bir an önce sisteme dahil olmalarını istedi.
Acil Çağrı Merkezi Projesi'nin tek numara ile vatandaşa kolaylık sağlaması, gereksiz çağrıların elenmesi ile zaman ve iş gücü kaybının önüne geçilmesi, birden çok kuruma eş zamanlı müdahale sağlanması, kurumlar arası koordinasyon ile müdahale ve zaman kazancı, tüm bilgilerin veri tabanına kaydedilmesi ve bu bilgilerin eş zamanlı olarak paylaşılması, sistemde gerçekleşen işlemlerin detaylı istatistiklerinin oluşturularak sorgulanması, ileri teknolojinin ortak kullanımı ile işgücü ve maliyet kazanımı bakımından önemli olduğu belirtildi.
Mehmed Hakkı ÖZBAYIR / MANİSA, (DHA)

FOTOĞRAF

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!