‘Trene taş atma el salla’

Güncelleme Tarihi:

‘Trene taş atma el salla’
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2008 11:49

DEVLET Demiryolları Adana 6’ncı Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, trenlerin taşlanmaması için 2004’de başlattıkları ‘Trene taş atma, el salla’ projesiyle olayların azaldığını söyledi.

Haberin Devamı

Kent merkezinde mahalle ortasından geçen güzergahlarda trenlerin taşlandığını, özellikle yolcu trenlerinde camların kırılıp, yolcuların yaralandığını belirten Köprülü, treni taşlama sorununun temelinde eğitimsizliğin yattığını kaydetti. Her yıl büyük maddi zarara da neden olan, buna karşılık özellikle yolcu trenlerinde vagonlardaki camların kırılmasıyla yolculardan yaralananlar da olduğunu belirten Köprülü, bunu sonlandırmak için 2004’te ‘Trene taş atma, el salla’ projesini başlattıklarını söyledi. Köprülü, “4 yılda Adana-Mersin arasında 40 kilometre ihata duvarı ördük. Bu iş için toplam 11 milyon 540 bin YTL ödedik.

Demiryollarının, okullara yakın güzergahlarında öğrencilerin trene taş atması neredeyse gelenek haline gelmiş. Bunu sonlandırmak için bu güzergahlardaki okulları ziyaret ettik, öğrencilere yaptıklarının yanlış ve insanlara zarar veren bir hareket olduğunu anlattık. Onlara yolculuk yaptırarak, tren sevgisini aşıladık. 23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı nedeniyle önümüzdeki hafta sevgi treniyle çocukları Mersin’e götürüp, trenle yolculuğun keyfini yaşatacak, taş atılmamasını hatırlatacağız” dedi.

Haberin Devamı

Projenin uygulandığı ilk yıldan itibaren olumlu sonuçlarının da alınmaya başlandığını bildiren Köprülü, Adana- Tarsus- Mersin arasındaki demiryolu güzergahında trenlerin taşlanması sonucu 2006’da 510 cam kırılması, 8 yaralanma ve 3 bin 410 YTL’lik maddi hasar meydana geldiğini, 2007’de aynı güzergahta 241 cam kırılma olayında 4’ü kadın, 8’i erkek 12 yolcu ile, 1 de makinistin çeşitli yerlerinden yaralandığını, 2 bin 410 YTL maddi hasar oluştuğunu söyledi. Önceki yıllarda ise bu sayının daha fazla olduğunu kaydeden Köprülü, bu düşüşe rağmen daha etkili sonuçlar için okullara yaptıkları eğitim ve bilgilendirme gezilerini sürdüreceklerini söyledi. Köprülü, “ojeyi ilk başlattığımız 2004 yılında 601 cam kırılma olayı yaşamıştık. Geldiğimiz noktada olumlu sonuçlar aldığımızı görüyoruz. Ancak, her şeyde olduğu gibi bu olayın ardında da eğitimsizlik yatıyor. Bu nedenle okul gezilerini sürdürüyoruz” diye konuştu.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!