Sıradışı konseptler

Güncelleme Tarihi:

Sıradışı konseptler
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 31, 2005 00:00

Arka kapıları ters açılıyorFrankfurt otomobil fuarı yaklaÅŸtıkça markalar bir bir yeni modellerini gün ışığına çıkarmaya baÅŸladı. Resmi tanıtımları fuarda yapılacak olan araçların son halleri, merakla bekleyen otomobil severlerin karşısına çıktı. 2002 yılında C-AirDream, 2003 yılında Frankfurtta C-AirLounge konsept otomobillerini tanıtan Citroen, 2005 Frankfurt Otomobil Fuarın’da da C-SportLounge isimli yeni konseptini tanıtmaya hazırlanıyor. GeniÅŸ çamurlukları, büyük hava kanalları, krom kapı koruma çıtaları ve çift egzoz çıkışlarıyla dikkat çeken otomobil, fütüristik bir tasarıma sahip. Citroen’in fuarda tanıtacağı konsept otomobili C-Sportlounge farklı gövde yapısıyla dikkat çekerken, güçlü ve aerodinamik dış hatlar aracın dinamik görünmesini saÄŸlıyor. İç mekanı da sürücünün ve üç yolcunun keyifli yolculuk yapmasını saÄŸlayacak ÅŸekilde tasarlaan C-Sportlounge, geniÅŸ iz açıklığı ve kavisli çamurlukları ile güçlü bir ifadeye sahip. Akıcı hatları ve uzun tavanı, markanın tasarım özelliklerinden. Araç baÅŸarılı aerodinamiÄŸi ile 0.26 Cv’lik rüzgar direncine sahip. C-Sportlounge’un ön kısmında geniÅŸ hava giriÅŸi ve uzatılmış far yapısı hakim. Büyük ön camın açılır tavana kadar kesintisiz uzanması sayesinde, içeriye bolca ışık girmesine olanak saÄŸlıyor. C-Sportlounge’un lüks iç mekanı, dört yetiÅŸkinin rahat bir ÅŸekilde yolculuk edebileceÄŸi ÅŸekilde hazırlanmış. Arka kapılar tersine açılarak yolcuların araca iniÅŸ ve biniÅŸleri kolaylaşıyor. Sürücü koltuÄŸu ve orta konsolun tek bir parçadan oluÅŸması sayesinde, koltuÄŸun konumu ne olursa olsun, otomatik vites ve klima kontrollerine eriÅŸim mesafesi deÄŸiÅŸmiyor. Aracın direksiyon simidi güncel C4 modelinde olduÄŸu gibi sabit merkezli tasarlanmış.3 tekerlekli PeugeotPeugeot’nun yeni geliÅŸtirdiÄŸi 3 tekerlekli konsept aracı eÄŸlenceyi ve dinamiÄŸi bir arada sunuyor. Markanın 20CUP ismini verdiÄŸi araçta ayrıca iki ulaşım aracının birleÅŸimi görülüyor: Motosiklet ve otomobil... Önden bakıldığında bir roadster gibi görünen araç tipik bir otomobil görünümü sergilerken, arka tarafa geçildiÄŸinde ise geniÅŸ tek tekerleÄŸi ile bir motosiklet gibi görünüyor. Bu sportif 3 tekerlekli roadster, iki dikkat çeken özelliÄŸiyle fark ediliyor. Bunlardan birisi görüntüsü diÄŸeri ise gerçek sürüş keyfi sunuyor olması. Zaten görüntüsü de ne kadar sportif bir araç olduÄŸunu doÄŸruluyor. 20Cup, Peugeot’nun geleneksel formuna sahip bir araç fakat Peugeot’nun gelecekte üreteceÄŸi yarış otomobilleri hakkında fikir sahibi olunmasını saÄŸlıyor. Peugeot’nun geleceÄŸe yönelik tasarım izlerine sahip olan aracın ön kısmı daha sivri ve vahÅŸi kediyi andıran bir tasarıma sahip. Aracın alçak tasarımı ve motor donanımı tamamen motorsporları dünyasından esinlenerek yaratılmış. Ä°ki kiÅŸilik tasarlanan bu konsept otomobil, tek parça karbon ÅŸasiden meydana geliyor. Ağırlık merkezi daha da ortaya çekilmek istendiÄŸi için motor ön aks üzerine konumlandırılmış. Tek kollu tasarlanan arka aks ise serbest ve sadece aracı yönlendirme görevini üstleniyor. Daha iyi yol tutuÅŸ saÄŸlanabilmesi için arka aks, ön aksa baÄŸlanmış. Aerodinamik tasarımı özenle yapılmış olan araçta, Peugeot’nun güncel modellerinde kullandığı hava giriÅŸ ızgarası yer alıyor. Ağız biçiminde tasarlanan ızgara sayesinde motor gelen serin hava sayesinde soÄŸutuluyor. Ön kısımdaki diÄŸer aerodinamik parçalar da difüzör görevini görerek aracın yol tutuÅŸuna katkıda bulunuyor. Araçta PSA ve BMW tarafından geliÅŸtirilen bir motor görev alıyor. Turbo sistemine sahip olan motor, 4 silindirli, 170 bg güç ve maksimum 240 Nm tork üretebiliyor. Bu motor 500 kilogramdan daha hafif 20CUP’ın çok baÅŸarılı bir performans ortaya koymasını saÄŸlıyor. 6 ileri otomatikleÅŸtirilmiÅŸ manuel ÅŸanzımana sahip olan 20CUP, direksiyon simidinin arkasındaki kollar yardımıyla vites büyütüp küçültüyor. Performansa odaklanmış ClioEylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenecek olan Clio Renault Sport Konsept, Clio III platformu üzerinde geliÅŸtirilmiÅŸ bir spor otomobil. Clio RS konsepti, Renault Sport tarafından geliÅŸtirilmiÅŸ. GeniÅŸletilmiÅŸ ön ve arka çamurlukları, alçaltılmış kasası, hava tahliye ızgaraları ve rüzgar difüzörü ile araç, sportif ve dinamik bir karaktere sahip olduÄŸunu gösteriyor. 18 inç çapındaki jantların arasından, kırmızı renkteki, büyük boyutlu ve 4 pistonlu alüminyum Brembo fren kaliperleri ile delikli diskler dikkat çekiyor. Ön tampondaki krom kaplı geniÅŸ ızgara, 2.0 16v atmosferik motorun gücü hakkında ipucu veriyor. Tampondan fırlayacakmış gibi duran sis farlarının ve dış dikiz aynalarının da dışı kromaj kaplı. Arka kısımdaki krom renkli difüzör ve çift egzos çıkışı otomobilin saldırgan görünmesini saÄŸlıyor. Clio Renault Sport 2.0 16v modelinin yerini alacak olan araç, sınıfında ilk kez rüzgar difüzörü ile donatılmış. Ön çamurluklardaki hava tahliye ızgaraları gibi, rüzgar difüzörü de geliÅŸtirilen Formula 1 teknolojisinden alınmış. Teknolojik ve görsel bakımdan dikkat çeken rüzgar difüzörü, ancak üst sınıf seviyesindeki spor modellerde bulunuyor. Bu hava dağıtıcısı hava akımlarını kanalize ediyor ve hızlandırarak, oluÅŸturduÄŸu vakum etkisiyle herhangi bir kanat takmaya gerek kalmaksızın, aracın arka tarafının yola tutunmasını saÄŸlıyor. Akıma engel olmamak için çift egzos çıkış boruları, yan hava sapma kanalları içine yerleÅŸtirilmiÅŸ. Ön çamurluklardaki hava tahliye ızgaraları da motorda oluÅŸan sıcak havanın sirkülasyonunu ve tahliyesini saÄŸlıyorlar. Aracın gücü 6 ileri vites ile yola aktarılıyor. Yeni Clio RS’in 2006 yılının ilk yarısında Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!