GeriSeyahat Doğayı ve virajlı yolları seven motorcular için bu ülke cennet
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Doğayı ve virajlı yolları seven motorcular için bu ülke cennet

Doğayı ve virajlı yolları seven motorcular için bu ülke cennet

Hidayet Gürdal, Hakan Pekmen, Yiğit Kariş ve Sinan Özgen. İkisi reklamcı, biri elektronik mühendisi, biri mimar. Üçü İstanbul’da yaşıyor, biri Almanya’da. Bu dört kişinin ortak noktası, motosiklet. Geçen yaz yaptıkları motosiklet turuna kadar birbirlerini tanımıyorlardı bile. Motosiklet vesile oldu, tanıştılar, birlikte Norveç’e gittiler.

"Açın kapakları Türkler geliyor" ismini verdikleri Norveç gezisini İstanbul’da yaşayan Hidayet Gürdal ve Hakan Pekmen anlattı. Gezinin adının bu olmasının nedeni, Norveç fiyortlarında geçtikleri bütün yolların sonunun feribotla bitmesi ve her inişte bu sözü tekrar etmiş olmaları.

Motosikletleri buradan mı yolladınız, Norveç’te mi kiraladınız?

- İkisi de değil! Almanya’da yaşayan arkadaşımız Hamburg’da motosiklet kiralayan bir şirket buldu, oradan aldık motorları.

Seyahatin bir de Almanya ayağı var bu durumda?

- Hamburg’da motosikletleri teslim aldıktan sonra Kuzey’e doğru giderek Danimarka’ya girdik, Danimarka’da dümdüz bir hat üstünde giderek Hirsthal limanına vardık. Bu 500 kilometrelik otoban, seyahatin en sıkıcı yanıydı. Oradan feribotla Norveç’in Kristiansand kasabasına gittik.

Yurtdışında motosiklet kiralamanın dikkat edilmesi gereken bir yanı var mı? Koşullar nasıl?

- Almanya motosiklet kiralamak için en uygun Avrupa ülkesi. Norveç’te kiralamayı düşünmeyin bile, çok pahalı! Motosikletleri haftalık bazda kiralıyorlar. Haftalık 1.500 kilometre limitiniz var, üstüne çıkarsanız km. başına 40 cent gibi bir ücret alıyorlar. Çünkü bunlar deneme motosikletleri, bir süre sonra satışa çıkarılıyorlar. Belli kilometrenin üstüne çıkınca da fiyatı düşüyor. Bizim bir haftada almayı planladığımız yol, Almanya-Danimarka geçişi dahil, 2.500 kilometreydi. 1500’ün üstündeki miktar için pazarlık yaptık, 2.510 kilometrede verdik motorları.

BÖYLE MANZARA VARKEN HIZ YAPILIR MI
/images/100/0x0/55eb58c7f018fbb8f8bb59d5


Norveç’i sizin için unutulmaz kılan ne oldu?

- Doğası muhteşem. Fiyordlar ve su arasında, ine çıka gidiyorsunuz. Motorcular doğayı sever, virajlı yolları daha çok sever. Norveç’in yolları bu anlamda süper. Bazı yerlerde öyle çok viraj vardı ki, başımız döndü. Trollstiegen, yani Troll’lerin Patikası denen yolda onlarca 180 derecelik viraj var. Bir de Norveç’in tünelleri çok meşhur. Kilometrelerce uzunlukta tüneller yapmışlar. Aşağı doğru yokuş, döne döne inen bir tünelden bile geçtik.

Troll, hani şu oyuncağı da olan darmadağınık saçlı komik yaratıklar mı?

- Evet. Norveç’in alametifarikası gibiler. Troll, bir tür cinmiş. Her yerde oyuncakları, objeleri satılıyor. Bergen’de dükkanları var.

Kristiansand’dan başladınız, nasıl devam ettiniz yola?

- Günde yaklaşık 300-400 km. gidecekmişiz gibi düşündük. Bazen birlikte, bazen arada küçük mesafelerle Oslo’ya kadar gittik. Büyük şehirlere girmedik. Zaten büyük şehir de yok gibi bir şey... Bütün ülkede 4 milyon 700 bin kişi yaşıyor.
/images/100/0x0/55eb58c7f018fbb8f8bb59d7

Hız sınırları ve potansiyel tehlikeler neydi bu parkurda?

- Araç sürücüleri motosikletlere çok saygılı. İtalya dışında tüm Avrupa ülkeleri iyi aslında. Karavanlar çok geniş olduğu için dikkat etmeniz gerek sadece. Hız sınırı her yerde 70 kilometre. Bizi çok uyardılar; sakın hızlı gitmeyin, binlerce Euro ceza ödersiniz, motora el koyarlar falan dediler. Yollar çok dar, zaten biz hız yapmayı seven motorcular değiliz. Amacımız varmak değil, motorun üstünde olmak. Bir yanınızda yemyeşil bir doğa, tepeler, öbür yanınızda sular varken neden hızlı gidip manzarayı kaçırasınız ki...

Seçtiğiniz tarih tam da Beyaz Geceler’e denk gelmiş değil mi?

- Evet, çok da güzeldi. Hava hiç kararmıyor, sadece biraz loşlaşıyordu. Gece 23.30 olmuş, hálá güneş var ama gölgemiz uzamış da uzamış...

SEYAHATİN DORUK NOKTASI

Geiranger Fiyordu çok güzeldi. Latefoss’ta gördüğümüz şelaleler de. Latefoss’ta tek tük şelale görmeye başlayınca çok heyecanlandık. Bir süre sonra yüzlerce oldular. En son, bakmıyorduk bile. Ama Preikestolen gerçekten özeldi. Preikestolen’a Mimber Kayası diyorlar. Deniz seviyesinden 604 metre yükseklikte, 25x25 metre boyutlarında bir kaya bu. Bir akşam niyetlendik çıkmaya, baktık olmayacak, ertesi sabah 5.30’da düştük yola. Çıkış iki, iniş iki saat sürüyor. O gün ilk çıkan bizdik, Oteldeki kahvaltı bitmeden geri dönmüştük.

EN SEVDİKLERİ 5 MOTOSİKLET PARKURU

á Norveç á Tahtaköprü-Domaniç-Tunçbilek-Tavşanlı yolu á Yalakdere-Boyalıca-İznik yolu á Karadenizá Selanik-İgomenitsa Yolu

seyahatte ne okuyorlar

Motosikletçinin tabiriyle "yol okuyorlar." Bir de harita ve GPS.

ne yiyor, ne içiyorlar

Yemek konusunda çok talepkar değiller. Mideyi bozmayacak, güvenli, enerji veren şeyleri tercih ediyorlar. Çok fazla su içiyorlar.

ne giyiyorlar

Özel motosiklet kıyafeti: Korumalı pantolon, ceket, eldiven, kask, çizme, bellik, balaklava...

neyle seyahat ediyorlar

Motosikletle.

nerede kalıyorlar

Doğanın içindeki otel ve pansiyonlarda.

kimle seyahat ediyorlar

Motor kullanma tempolarının uygun olduğu kişilerle.

çantalarının olmazsa olmazları

Ne kadar az, o kadar iyi! İlkyardım çantası, Ducktape, zincir spreyi, harita, GPS, fotoğraf makinesi.

oradan ne alıyorlar

Küçük çantalarına sığacak, oranın sembolü olan objeler alıyorlar.
False