GeriSağlık Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri
Abone Olgoogle-news

Ramazanda reflü hastalarının oruç tutarken dikkat etmeleri gereken noktalar...

Ramazan ayı boyunca “tüm gün aç kalacağımız” endişesiyle ağır besinleri tercih ediyor, iftar ile sahurda karnımızı tıka basa doyurmaya çalışıyoruz. Ayrıca yemek yer yemez soluğu yatak odasında alıyoruz. Bu hatalı beslenme tarzımızın ve davranışımızın faturasını da genellikle midemizde yanma ve ağrı gibi sorunlarla ödemek zorunda kalıyoruz. Özellikle reflü hastalarında bu yakınmalar daha da şiddetli boyutlara ulaşabiliyor, hatta başka sağlık sorunlarını da tetikleyebiliyor. Örneğin göğüs bölgesinde veya kalpte ağrı ya da çarpıntı gibi ‘kalp krizine’ benzer şikayetler gelişebiliyor. Daha da önemlisi, yemek asidi reflü hastalarında akciğerlere doğru kaçtığında nefes darlığı, hatta astım gibi ciddi sağlık sorunları da ortaya çıkabiliyor. Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Nadir Kaya, reflü hastalarının oruç tutarken dikkat etmeleri gereken noktaları anlattı.


1- Midenizi tıka basa doldurmayın

Midenizi tıka basa doldurmayın. Çünkü, reflü hastalarında mide boşalma zamanı gecikiyor. Bu nedenle aşırı yemek sonrasında; hazımsızlık, karın şişliği ve gaz şikayetleri gibi yakınmalar olabiliyor. İftarı çorba ile açtıktan sonra yemeğinizi zamana yayarak, yavaş yavaş yemeye özen gösterin. Hafif tatlınızı veya meyvenizi iftar yemeğinden 1.5 - 2 saat sonra tüketin. Yemeğinizi yatağa girmeden en az sonra 2-3 saat önce bitirmeye dikkat edin.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


2- Sahurda ağır besinlerden kaçının

Sahurda aşırı yağlı, kızartmalar, acı, ekşi gibi ağır besinlerden uzak durun. Çünkü bu besinler reflü belirtilerini arttırıyor, rahatsızlık oluşturuyor. Bunun yerine yağsız peynir, domates, salatalık, yumurta, zeytin ve kepekli ekmek gibi hafif besinlerden oluşan bir kahvaltı yapın. Sahurda da yemeğinizi zamana yayarak ve yavaş yavaş yemeye dikkat edin. Uzun süre tok tuttukları için proteinden zengin besinler tercih edilebilirsiniz.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


3- Yeşil sebze, et, baklagiller gibi protein ağırlıklı gıdalara yönelin

Baklava ve benzeri hamurlu tatlılardan uzak durun, çünkü çabuk acıkmaya yol açarlar. Kilo ve diyabet hastalığı probleminiz varsa karbonhidrat ağırlıklı gıdalardan uzak durun. Bunun yerine yeşil sebze ve protein ağırlıklı gıdalar tercih edin.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


4- Gazlı içecekler tüketmeyin

Gazlı içecekler reflüyü tetiklediği için bu tür içeceklerden kaçının. Bunun yerine su (ılık),yağsız ayran, doğal üzüm suyu ve komposto gibi içecekleri tüketin.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


5- Reflüyü tetikleyen besinlerden uzak durun

İftar yemeğinde reflü hastalığını tetikleyen çikolata, turşu, acı biber, pul biber, çiğ soğan ve sarımsak gibi besinlerden uzak durmanız çok önemli. Bunların yanı sıra yine reflü yakınmalarını artıran sirke, kola ve gazoz gibi içeceklerden de kaçının.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


6- Kızartmaları ‘yasaklar’ listesine alın

Yağlı besinler mide asidinin yukarıya kaçıp yemek borusunda harabiyet oluşturmasına yol açabiliyor. Bu yüzden iftar yemeğinde yağlı besinlerden ve kızartmalardan uzak durmanızda fayda var.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


7- İlaçlarınızı ihmal etmeyin

İlaç tedavisi görüyorsanız, Ramazan ayında da tedavinizi aksatmamaya dikkat edin. İlacınızı doktorunuzun önerisi doğrultusunda iftarda ya da sahurda almayı asla ihmal etmeyin.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


8- Sahurdan sonra hemen yatmak yerine 15 dakika kadar bekleyin

Sahur yemeğinden sonra hemen yatağa girmeyin. Reflü sıklığınıza göre bir süre bekleyin. Başucunuz yaklaşık 15-20 cm yüksek olacak şekilde yatmanız uygun olacaktır. Böylece yerçekimi etkisi ile mide içeriğinin yemek borusuna kaçması engellenmiş olursunuz.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


9- Yastığınızı 20 santim yükseltin

Yatarken başınız ile vücudunuzun üst kısmının yüksekte olmasını sağlayın. Yastığınızın başucunu 20 santim kadar yükseltirseniz, mide içeriğinin yemek borusu ve yutak bölgesine doğru kaçışını önleyebilirsiniz.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


10- Pantolonunuz bol olsun:

Dar pantolon ve korse mide asidinin yemek borusuna ulaşmasını kolaylaştırıyor. Bu nedenle bol pantolonları tercih edin. Karın basıncının artmasına ve reflü şikayetlerinin ortaya çıkmasına yol açtığı için sıkı kemer kullanmayın.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


11- Ağır egzersizler yapmayın

Karın basıncını artıran sporlar reflünün şiddetini artırıyor. Egzersiz yapıyorsanız ağırlık kaldırma ve ıkınma gibi karın basıncını artıran spor türlerinden kaçının.

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri


12-Stresten uzak durun

Stres reflü hastalığını tetikleyen önemli bir faktör. Tüm faktörler doğru uygulansa da (gıda, ilaç gibi) stresli bir yaşam reflüyü tetikler. Bu nedenle sakin, mutlu ve huzurlu bir yaşam reflü ile mücadeleyi kolaylaştırıyor.

 

Reflü sancılarınızı azaltacak 12 muhteşem öneri

DHA

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle