Yüzde 75 Türk hissediyor, benzinli araçta yüzde 30 tasarruf sağlayacak sistemi Bursa’daki ‘üs’te geliştiriyor

tasarruf sağlayacak sistemi Bursa’daki ‘üs’te geliştiriyorBOSCH Türkiye Temsilcisi ve Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Steven Young’ı geçen eylül ayında Alman devinin Uluslararası Kurumsal Satış ve Pazarlama Başkanı Gürcan Karakaş’la buluştuğumuzda tanıdım.

Haberin Devamı

Avustralya’nın başkenti Sidney’de Türk anneden doğmuş, 16 yıl önce Türkiye’ye ilk üst düzey göreve geldiğinde de eşi Ayşe Young’la tanışmış ve 6 haftada evlenmeye ikna etmişti.
İki oğlunun adını Kerem ve Eren koyan Steven Young, geçen akşam bir grup gazeteciyle gerçekleştirdiği sohbet toplantısında akıcı Türkçesi dikkatleri çekince kişisel öyküsünü özetleyip, ekledi:
- Babam Avustralyalı, annem Türk olduğu için kendimi Sidney’deyken yüzde 50 Türk hissederdim. Eşim Ayşe ile evlendikten sonra Türk tarafım yüzde 75’e çıktı.
Ardından Bosch Türkiye’nin bazı verilerinin altını çizdi:
- İlk fabrikamız 1973’de kuruldu. Bugüne kadar Türkiye’ye 1.6 milyar Euro’luk yatırım yaptık. Ciromuz 1.7 milyar Euro düzeyinde. Bunun 1 milyar Euro’su ihracattan geliyor. 9 bin kişiye istihdam sağlıyoruz.
Sonra 2011-2014 dönemi için kesinleşen yatırım planını anımsattı:
- Bu yıl devreye giren plan çerçevesinde 2014 sonuna kadar 385 milyon Euro’luk daha yatırım yapacağız. Bu, 2 bin kişiye daha iş kapısı açacağımız anlamına geliyor.
Bursa’nın, dolayısıyla Türkiye’nin otomotiv ürünlerinde kendileri için “üs” konumunda olduğunu vurgulayıp, işin Ar-Ge yönüne dikkat çekti:
- Türkiye, Bosch Grubu içinde önemli bir Ar-Ge merkezi rolü de üstleniyor. 2013 sonuna kadar Ar-Ge’ye 66 milyon Euro yatıracağız. Şu anda Ar-Ge’de çalışan Türk mühendis sayısı 185 iken, 285’e yükselecek.
- Ar-Ge merkezinde neler yapıyorsunuz? Sadece Türkiye’deki tesislerinize dönük mü çalışıyorsunuz?
- Bir yandan mevcut ürünleri daha iyileştirme, diğer taraftan da yeni ürün geliştirme çalışmaları yapılıyor. Bursa’dan Almanya’daki merkezimize yeni ürün tasarım ve geliştirmeleri de söz konusu.
Bursa’nın Bosch teknolojisi açısından bir başka önemine değindi:
- Bursa, dizel enjeksiyon teknolojisi konusunda en önemli üretim merkezimizdi. Şimdi benzinli araçların enjeksiyon sistemi konusunda önemli çalışmalar yapılıyor. Benzinli araçlarda yüzde 30 tasarruf sağlayacak sistem Bursa’da üretilecek.
- Ne zaman?
- 2012 yılında seri üretime geçiyoruz. İlk kez bir Alman otomotiv şirketi araçlarında kullanacak. Sonra bu sistem yayılacak. Üretim merkezi de Bursa olacak.
Steven Young, dizel araçların benzinlileri geride bıraktığı gibi bir noktada bulunulduğuna vurgu yaptı:
- Benzinde yüzde 30 tasarruf sağlayan enjeksiyon sistemi, benzinli araçları da avantajlı hale getirecek. Dizel araçların torku yüksektir. Aynı şey benzinli araçlarda da olacak.
Dizel enjektörlerde 100 milyonuncu ürünün banttan çıkışını kısa süre önce Bursa’da kutladıklarını aktarıp, Türkiye’deki 3 Ar-Ge merkezlerinin adresini verdi:
- Isı sistemleriyle ilgili Ar-Ge merkezimiz Manisa’da. Beyaz eşya Ar-Ge’miz Siemens’le ortak olduğumuz BSH’nın Çerkezköy’deki tesislerinde. Otomotivle ilgili Ar-Ge merkezimiz de Bursa’da.
1.7 milyar Euro ciro, 1 milyar Euro ihracat, 1.6 milyar Euro’luk mevcut yatırıma eklenecek 385 milyon Euro’luk yatırım, 66 milyon Euro’ya çıkacak Ar-Ge üssü, 9 binden 11 bin kişiye yükselecek personel...
Bosch, Türkiye’deki uluslararası yatırımcılar arasında ciddi şekilde ön sıralara çıkıyor...
Kaptan köşkünde de “yüzde 75 Türk” Steven Young oturuyor...

Haberin Devamı

2012 planlarımızı yine büyüme üzerine oturttuk

Haberin Devamı

BOSCH Türkiye Temsilcisi Steven Young, 2012’de genelde birçok kesimin büyüme beklentisi çok sınırlıyken daha umutlu mesajlar verdi:
- Uluslararası Para Fonu’nun (IMF) Türkiye için açıkladığı yüzde 2’lik 2012 büyüme tahmini bence düşük. Yüzde 3.5’ten aşağı düşmez. Biz 2012 planlarımızı buna göre yaptık.
Kendi büyüme planlarını nasıl yaptıklarını şöyle açıkladı:
- Biz genelde ülke büyümesini 3’le çarparız. Yani, Türkiye diyelim ki yüzde 4 büyüyecek. Biz o zaman yüzde 12 büyüme hedefi koyarız.
- 2011’de ne kadar büyüdünüz?
- Aslında 2010’da bu yıl için yüzde 14 büyüme hedefi belirlenmişti. Büyük olasılıkla yüzde 20 büyüme gerçekleştirmiş olacağız.
Yeri gelmişken 2011-2014 dönemi için kesinleşen 385 milyon Euro’luk yatırım planının 2012 diliminin altını çizdi:
- Bu planın içinde 2012’ye 108 milyon Euro’luk yatırım düşüyor. Söz konusu yatırım 2012’de 600 kişiyi daha işe almamızı sağlayacak.
Yavaşlama beklenen 2012’de sadece Bosch Türkiye’nin 108 milyon Euro’luk yatırım yapacak olması iyi haber...

Haberin Devamı

Bursa’daki fabrikanın çatısında güneşten elektrik üretiyor

BOSCH Türkiye Temsilcisi Steven Young, Almanya’nın güneş enerjisini elektriğe dönüştürmek üzere çok önemli adımlar attığını anımsattı:
- Almanya’da çatıdaki kiremitlerin yerini artık solar sistemler almış durumda. Biz Bosch olarak solar sistemlerin üretiminde de iddalıyız. Özellikle hücrelerin verimliliği giderek gelişiyor.
Ardından Türkiye’nin potansiyelinin altını çizdi:
- Almanya genelde güneşe hasrettir. Türkiye’de yılda 300 gün dolayında hava güneşli geçer. Yani, güneş enerjisi potansiyelimiz yüksek.
- Siz fabrikalarınızın çatısındaki kiremitin yerine solar sistem koydunuz mu?
- Bursa’daki fabrikalarımızdan birinin çatısında şu anda güneş enerjisinden elektrik üreten sistem var. Çok da memnunuz. Elektrik maliyetimizde yüzde 25 tasarruf elde ettik.
- Diğer fabrikalarınızda da bunu yapacak mısınız?
- Elbette...

Haberin Devamı

Sensör nesilleri gelişecek trafikte kaza çok düşecek

STEVEN Young, Bosch’un fren sistemlerinden başlamak üzere trafik kazalarını en aza indirecek projeler geliştirdiğini vurguladı:
- Örneğin Bosch kestirimci fren sistemi Audi ve Volkswagen’in önde gelen bazı modellerinde kullanılıyor. Sistem, sürücüyü muhtemel bir arkadan çarpmaya karşı uyarıyor ve frenleme desteği sunuyor. Çarpışmanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinde acil freni devreye sokuyor. Ölüme yol açan arkadan çarpmaları yüzde 72 azaltabiliyor.
Ardından kasıtsız, istem dışı şerit değiştirmelere dikkat çekti:
- Sürücüde kısa süreli dikkat dağılmasından kaynaklanan istem dışı şerit değiştirmeler de Bosch’un geliştirdiği bir sensörle engellenebiliyor. Bu da bazı Audi modellerinde kullanılıyor.
Young, bu örneği daha da ileri taşıdı:
- Bir kavşakta karşılaşan araçların hangisinin önce geçeceği konusunda tereddüt yaşandığında veya dikkatsizlik olduğunda yine sensörler yardımıyla bu sorun giderilebilecek. Bunlar da yine sensörler ve araçların birbiriyle haberleşmesiyle sağlanabilecek gelişmeler olacak.
Sözünü Bosch’un sloganıyla bağlamayı yeğledi:
- Yaşam için teknoloji...

Yazarın Tüm Yazıları