Coca-Cola melodisini yeniledi, ‘Logo kadar önemli’ mesajı verdi

MERKEZİ New York’ta bulunan Deviant Ventures’un sahibi Umut Özaydınlı’dan geçenlerde yeni mesaj geldi:

Haberin Devamı

- Coca-Cola’nın yeni global kampanyasını lanse ettik. Kampanyanın tüm reklam filmlerini, şarkısını, kampanya dahilinde kullanılan melodiyi biz yarattık.

 

Özaydınlı, 2003’te İstanbul’da gerçekleşen “Rock’n Coke” festivaliyle adını duyurmuş, daha sonra Coca-Cola’nın Londra’daki uluslararası merkezinde şirketin entertainment (eğlence) işlerinin başına geçmişti. Oradan da The Coca-Cola Company’nın Atlanta’daki (ABD) ana merkezine atanmıştı.
O görevleri sırasında dünya devinin global müzik organizasyonlarını yönetirken 2009’da ayrılıp kendi şirketini kurdu. Bu şirketinde ilk işi Coca-Cola’ya yaptı. Markanın Güney Afrika’daki Dünya Kupası’na dönük müzik projelerini geliştirdi ve yönetti.

 

Haberin Devamı

Coca-Cola melodisini yeniledi, ‘Logo kadar önemli’ mesajı verdi

 

Özaydınlı’ya son mesajı üzerine bazı sorular yönelttim, yanıtladı:

 

- Coca-Cola, 2009’da lanse edilen “Open Happiness” (Mutluluğa Kapak Aç) sloganı ve kampanyasını “Taste the Feeling” (Tadını Çıkar) olarak yeniledi. Pazarlama stratejisinde önemli değişiklikler yaptı.

 

Kampanya çalışmalarına Mayıs 2015’te başladıklarını belirtti:

 

- Yeni global kampanyanın ana tema müziğini, marka melodisini ve kampanya ile lanse edilen 4 ana reklam filminin müziklerini yaptık.

 

Müzik endüstrisinde son 15 yılda önemli birleşmelerin yaşandığını anımsattı:

 

- Pazarın yüzde 70’ini 3 şirket kontrol ediyor. Müzik hakları, reklam filmi bütçesinin yüzde20-50’sini oluşturuyor. P&G, Unilever, Mercedes, Microsoft gibi markalar, müzik yatırımlarını tek ajans üzerinden yapmayı benimsiyor. Coca-Cola böyle bir adım atar mı bilmem ama diğer müşterilerde benzeri eğilimi görüyoruz.

 

Haberin Devamı

Kampanya için çalıştıkları müzisyenlere değindi:

 

- Queen ve Dawid Bowie’nin düeti “Under Preasure”ı, dünyada önde gelen DJ Avicii’nin “Hey Brother” şarkısının telif haklarını satın alıp, yeniden kaydettik. Ayrıca o sırada hiç plak şirketi anlaşması bulunmayan Alexander Caribale ile çalıştık. Kendisi daha sonra Warner Bros’la anlaştı.

 

Markanın ana tema müziği için 50’den fazla şarkı yapıldığını kaydetti:

 

- Seçilen şarkının ana bestesi bağımsız müzisyenlerden geldi. Avicii ve Avustralya’da öne çıkan Conrad Sewell ile çalıştık. Şarkı Rio Olimpiyatları ve Avrupa Kupası kampanyasında kullanılıyor.

 

Başarı göstergesine dikkat çekti:

 

- Başarıyı değerlendirmek için çok erken olsa da şarkı 5 ülkede “Top 10”e girdi. 20’yi aşkın pazarda ilk 50’de yer alıyor. Hedefimiz birçok ülkede listeleri zorlamak.

 

Haberin Devamı

Marka melodisinin önemini henüz birçok şirketin kavrayamadığı üzerinde durdu:

 

- Marka melodisi, renkleri ve logosu kadar önemli. Buna en başarılı örneklerden biri McDonalds. Melodi duyulduğunda markayı anımsatıyor. Bu, müziğin gücünü gösteriyor.

 

Özaydınlı, Coca-Cola’dan ayrılalı 5-6 yıl oluyor. Kendi şirketiyle dünya devine hizmeti sürdürmesi, başarısını ortaya koyuyor...

 

Coca-Cola melodisini yeniledi, ‘Logo kadar önemli’ mesajı verdi

 

SANCAR’DAN ERDOĞAN’A YANIT: ORASI ‘MİLLETİN EVİ’ OLSUN İSTİYORUM

 

İSTANBUL Teknik Üniversitesi (İTÜ) Rektörü Prof. Mehmet Karaca, Nobel ödüllü Prof. Aziz Sancar’la sohbet ederken bana döndü:

 

- Aziz Bey’in konferansına ilgi büyük. Şu anda üniversite tatil. Buna rağmen Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde yer kalmadı. İlk kez böyle bir doluluk yaşıyoruz.

 

Haberin Devamı

Prof. Sancar’ın Nobel Ödülü aldığı araştırmasıyla ilgili sunumu öncesinde kürsüye Cumhurbaşkanlığı Bilim Başdanışmanı Prof. Davut Kavranoğlu çıktı:

 

- 2015 ekim ayı başında Sayın Cumhurbaşkanımız ile Tokyo’daydık. Türk-Japon Üniversitesi için görüşmeler yaparken bize, “Bir Japon bilim insanı dün Nobel Fizik Ödülü aldı. Kendisi üniversitenin bilim kuruluna girebilir” dedi. Tam o sırada, “Türk bilim adamı Prof. Aziz Sancar, Nobel Kimya Ödülü aldı” bilgisi geldi.

 

Habere inanamadığını vurguladı:

 

- Bilgiyi doğrulayıp, Aziz Sancar’ı araştırdık. Çünkü, kendisini tanımıyorduk. Sonra Sayın Cumhurbaşkanımıza bilgiyi verdik. O an büyük gurur yaşadık.

 

Ardından Prof. Sancar’a davette bulundu:

 

Haberin Devamı

- Hocam, sizi Türk-Japon Üniversitesi’nin Bilim Kurulu’na bekliyoruz.

 

Prof. Sancar, davete olumlu yanıt verdi. Sunumun sonunda, “Aziz ve Gwen Sancar Vakfı’na ait Carolina Türk Evi”ni ekrana yansıttı:

 

- Nobel madalyası yanısıra payıma 325 bin dolar düştü. 10 bin doları ödül töreninde harcadık. 315 bin doları “Carolina Türk Evi”ne bağışladık.

 

Bunu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’la paylaştığını anlattı:

 

- Sayın Cumhurbaşkanımız, “Desteğe hazırız” dedi. Kendisine teşekkür ettim, “Carolina Türk Evi’nin devletin değil, milletin evi olmasını istiyorum” cevabı verdim.

 

Salona döndü:

 

- Sizden bağış istemiyorum ama parası olan Carolina Türk Evi’ne destek verebilir. Oradan bütün dünyaya Atatürk’ü anlatacağız. Dünyada Atatürk’ü bilmeyen kalmasın istiyorum.

 

Milletin Carolina’daki evine destek verilmez mi?

Yazarın Tüm Yazıları