Sinem Vural

8 yıllık hasret son buldu

14 Mart 2024
Murat Boz, 8 yıl sonra yayınlayacağı yeni albümünü doğum gününe yetiştirdi. “3” adını taşıyan ve öncesinde 3 şarkıyı teaser olarak dinlettirdiği albümün çıkışı “Çok Sevdik”le oldu. Şarkı Boz hitleri arasına girecek gibi...

Murat Boz, “Derin Mevzular, “Gözdeki Maviye”, “Aşkın Darağacı” gibi sevilen şarkılarının ardından “3” albümünün dördüncü şarkısı “Çok Sevdik” ile çıkış yapıyor. Söz ve müziği Emrah Karakuyu, aranjesi ise Ozan Bayraşa imzası taşıyan şarkı, albümün de ön plana çıkanı.
Şarkıcı, 8 sene aradan sonra çıkardığı 14 şarkılık ilk albümün hakkını veriyor. Onur Özdemir imzalı “Adın Orada”, Gökhan Türkmen ve Mert Carim’in yazdığı “Yollarda Kayboldum”, Özlem Güneykaya imzalı “Bi’ Kerecik” albümün öne çıkan diğer parçaları. Albümün en güzel yanı yine Türk enstrümanlarıyla yapılan düzenlemelerinin yanı sıra tamamen pop düzenlemelerle de bizi karşılıyor olması.
Emrah Karakuyu, Özlem Güneykaya, Onur Özdemir, Gökhan Türkmen, Mert Carim, Günay Coban, İzzet Özdoğan gibi isimlerle çalışan Murat Boz, albüm için de kesenin ağzını açmış.
Uzun zamandır üstünde çalıştığı albüm sonrası Murat Boz’un sahnelere dönmesi ve hep bir ağızdan şarkılarının söylenmesi an meselesi.

NE DİNLEDİM

◊ M Lisa- “Damlalar”
◊ Kalben- “Hatıraların Gölgesi”

Yazının Devamını Oku

Yetenekler gözler önünde

7 Mart 2024
Yalnayak bu hafta ilk albümleri “Ayıp Olmasın”ı bizlerle buluşturdu. Albümde türler arası sörf yapılırken 12 şarkılık çalışmada özel ama herkese değen bir müzik dinliyorsunuz.

Müziklerini “uzaysal bir saykedelik elektro-funk / rock füzyonu” olarak tanımlayan Yalnayak, çıkış albümleri “Ayıp Olmasın”la yeteneklerini paylaşıyor. Çıkış şarkısı “Straight Hamam”la hem oryantalist hem de Batılı bir müzik vadeden grup, aslında albümün kısa bir özetini de sunmuş oluyor. Solist Damla Temel’in yetenekleri, Netam prodüksiyonu ve Yalnayak düzenlemesiyle birleşince ortaya 12 şarkı çıkıyor. Hepsi de birbirinden iyi duyuluyor. Adakambo ile düet yaptıkları “Sıfır”, Can Ömer Uygan ile çaldıkları “Bıraktığın Yerden”, O ile söyledikleri “Yürümeye Devam Et”, bir albümde iş birliği nasıl yapılırı gözler önüne seriyor.
12 şarkı, 47 dakikalık bu albüm pişman olmayacağınız bir alternatif müzik yolculuğu yaşatıyor. Yalnayak gibi yetenekli grupları gördükçe insanın müzik yapası geliyor.

DİKKAT ÇEKENLER

◊ Yasak Helva, ikinci albümleri “Atamba”nın ilk şarkısı “İmansız”ı yayınladı. Divan edebiyatındaki âşık-maşuk klişelerine atıfların sek ve enerjik bir düzenleme ile buluştuğu şarkı, hem rock hem de Anadolu tınılarını bünyesinde barındırıyor.
◊ Melis Yelman, Orçun Ayata ile yeni şarkısı “Geri Gönderin”i yayınladı. Melankolik bu indie parça, yine Yelman’ın yaşadığı hikayelerden ilhamını alıyor. Şarkının prodüktör koltuğunda yer alan Orçun Ayata, elektronik dokunuşuyla yeteneğini konuşturuyor.
◊ The Ringo Jets’in yeni single’ı “Cehennem Köpekleri” bomba gibi geldi. Stüdyoda hücum kayıt olarak kaydedilen şarkı, punk enerjisini kulaklarınıza taşıyacak ve eminim dinlerken yerinizde pek duramayacaksınız.
◊ Özgür Akgül’ün ilk kişisel albümü “Hediye”, bu haftanın belki de en enteresan çalışmalarından biri. Geleneksel ile modernin bir araya geldiği albümde elektronik müzik de var, İstanbul Strings de... Cover parçaların da yer aldığı albümün, eklektik havası her şarkıyı merak etmenizi sağlayacak. Albümün açılışında yer alan “Tanz mir den Untergang” başlı başına bütün uzunçaları dinlemeniz için geçerli bir neden.

Yazının Devamını Oku

Dinleyelim ninnimizi

29 Şubat 2024
Paptircem, ilk albümü “Büyüklere Ninniler” ile listelerime güneş gibi doğdu. 8 şarkıdan oluşan çalışmada uykusu kaçan büyüklere iç seslerinden sözlerle ulaşan Paptircem, başarılı bir ilk albüme imza atıyor.

Alternatif müziğin başarılı temsilcilerinden Paptircem, “Büyüklere Ninniler” ismini verdiği 8 şarkıdan oluşan ilk albümünü geçtiğimiz hafta bizlerle buluşturdu. Söz yazarı, besteci, yorumcu ve prodüktör olarak anılan Paptircem’in yıllardır biriktirdiği ve paylaşma cesareti bulamadığı birbirinden farklı 8 şarkıdan oluşan (Arada iki şarkıyı önden yayınladı) albümde Deniz Tekin ve Dilan Balkay ile de birer düet yer alıyor.
Albümü bir dağ evine kapanarak bitiren Paptircem’in çıkış şarkısı “Yalnızlık Bana Kalan” ile “Yamadım Yaralarımı” kalbimi kırıp yapıştırmayı ustaca başardı. Şarkılarında hayal kırıklıklarıyla birlikte umudu nasıl barındırdığını ise anlamakta güçlük çektim.
Geceleri düşünmekten uyuyamayanlar için ilaç niyetine olan albüm, dinleyicisini sarsarak geçmişe götürüp biraz da üzüyor.
Hem söz hem de prodüksiyon kalitesi açısından da özenilmiş bir ilk albüm sizleri bekliyor.
Hep birlikte dinleyelim ninnilerimizi.

NE DİNLEDİM

◊ Redd- “Tedavi Zor”

Yazının Devamını Oku

Albüm dinlendikçe hit çıkaracak

22 Şubat 2024
Can Bonomo 6. albümü için kendine bir dostlar karması yaptı. Bakın yeni albümü “Kara Konular”da neler var...

Can Bonomo’nun 6. albümü “Kara Konular” geçtiğimiz hafta yayınlandı. İçerisinde Gökhan Özoğuz, Mabel Matiz, Melike Şahin, Nova Norda, Bengi Apak, Sarp Apak, Engin Öztürk, Melikşah Altuntaş ve Serkan Keskin’in de sesini duymak mümkün.
Yapımı 3 yıl süren albümün açılışını “Delinin Düşü” ile Can Bonomo ile Gökhan Özoğuz yapıyor. Peşi sıra Bonomo’nun tarzında bir Mabel Matiz duyuyoruz söz ve müziği Bonomo imzalı “Kalbi Hepten Kırıklara” şarkısında. Albüme adını veren çıkış şarkısı “Kara Konular” ise tam bir Can Bonomo çalışması. Dinlerken aklınızda canlı bir konser canlanan albümde “Tarzım Değil”, “Bak Jandarma Geliyor”, “Dönelim”, “Sar Hüzünleri Başa” adeta sözlere eşlik etme arzusu uyandırıyor.
Melike Şahin’le seslendirdikleri “Tükeniyor Ömrüm” ile Mabel Matiz ile söylediği bu kez söz ile müziğini Matiz’in yazdığı diğer şarkı “Canım Diye”de Bonomo’nun iki sanatçıyı tarzına uyumlu olarak nasıl düetleriyle albümüne kattığını işitiyoruz. Söz ve müziği Mabel Matiz imzalı “Canım Diye” dışında tüm şarkılar Can Bonomo’ya ait, finali “Oğlanlar Kızlar” ile yapıyor sanatçı. Bu son şarkıda Nova Norda, Bengi Apak, Sarp Apak, Engin Öztürk, Melikşah Altuntaş ve Serkan Keskin’in vokalini duymak da mümkün.
Bonomo’nun 6. albümü dinlendikçe hit çıkaran işleri arasında yine yerini alıyor.
Azıcık demlenmesini beklemeden kulak kabartmaya başlayın.

DİKKAT ÇEKENLER

◊ Görkem Karabudak’ın 4 şarkılık yeni EP’si “Kontra” yayınlandı. Yakın takipte olduğum Karabudak, old school rock’a güncelleme getiriyor.

Yazının Devamını Oku

Deniz Tekin’in müziği bırakması üzerine

15 Şubat 2024
Deniz Tekin’in Sofar’daki performansını dinlediğim günü hatırlıyorum. 16 yaşında tanıştığımız Tekin, 26 yaşında sahneye ve ticari olarak müziğe ara verdiğini sosyal medyasından duyurdu. Peki, biz nasıl tüketiyoruz bu genç müzisyenleri? Nasıl beklentilerle yoruyoruz, bilmeden?

Genç şarkıcılar, günümüz müzik endüstrisinde kendilerine sağlam bir yer edinmek için büyük bir mücadele veriyor. Ancak, bu yolculuk sadece başarı ve ünle dolu değil, aynı zamanda kişisel ve sanatsal gelişim açısından da zorlayıcı. Deniz Tekin’in müziği bıraktığını açıkladığı sosyal medyasındaki duyuru, aslında genç müzisyenlere yönelik birçok önemli mesaj içeriyordu.
Sanatçı, içinde ne fırtınalar koparsa kopsun ticari başarı beklentisi ve popülerlik arayışıyla bunalıyor. Müziğinin yanında hızlı üretim yapması, sahne performansı, sosyal medyada aktif olması, tüm bunların yanında da hayranlarıyla da ilişki kurması bekleniyor.
Bir de müzikten başka iş yapmamasını, bu işe odaklanmasını, hep göz önünde olmasını istiyoruz. Müzikal kimliklerini keşfetme peşindeyken biz onlara “Kendini böyle ifade etmelisin. Böyle sözler yazmalısın. Böyle şarkılar söylemelisin” diye akıl veriyoruz.
Buradaki “biz” sektörün her bir parçası.
Yapımcısı, müzisyeni, prodüktörü, organizatörü, menajeri, basın danışmanı, hatta müzik yazarı... Bir de dinleyici yönü var.
Yüz yüze iletişime geçme imkânı olmasa da fikirlerini fütursuzca beyan eden negatif dinleyici de...
Sanatçı fikirlerini beyan ettiği için “Beyan etmeseydin iyiydi” diyen takipçi de...

Yazının Devamını Oku

Platform sessizleşti

8 Şubat 2024
Dünyanın en büyük müzik şirketlerinden biri olan Universal Music Group (UMG) ile TikTok platformu arasında lisans anlaşması çatışması yaşandı. UMG, müziklerini platformdan çekti. Bu durum, müzikseverleri derinden etkileme potansiyeli taşıyor. Peki sanatçılar şimdi ne yapacak?

Bu konu ilk haber olarak ekranıma düştüğünde derin düşüncelere daldım. Çünkü UMG, TikTok’un diğer sosyal medya uygulamalarına göre daha düşük bir ücret teklifi sunduğunu iddia ederek, yeni bir lisans anlaşması yapma sürecinde sıkıntılar yaşandığını duyurdu. Ancak TikTok, bu iddiaları “yanlış” olarak nitelendirerek, daha adil bir anlaşma yapmak için müzakerelere devam etme çağrısında bulundu. Fakat sonuç ne oldu derseniz videoların altından UMG bünyesindeki şarkılar çekildi.

Drake, The Beatles, Blackpink, Frank Sinatra, Nirvana, Queen, Rammstein, The Weeknd ve daha pek çok ünlü ismin eserleri, TikTok kullanıcıları için bir süreliğine kulaklarına veda edecek gibi görünüyor. Ancak tüm umutları yitirmenin bir anlamı yok. UMG’nin sanatçılarının şarkılarının resmi olmayan, hızlandırılmış veya yavaşlatılmış versiyonları hâlâ kullanılabilecek.

Bu durum, yaratıcı TikTok kullanıcılarının sanat eserlerini farklı bir bakış açısıyla ele almalarına olanak tanıyacak gibi duruyor.

TikTok ve UMG arasındaki müzakerelerin sonuçları, müzik endüstrisinde bir dönüm noktasına işaret edebilir. Belki de bu çatışma diğer büyük sosyal medya platformları ve müzik şirketleri arasında benzer anlaşmazlıklara yol açabilir. Beni en çok şaşırtan ise platformun “Şirket açgözlülüğünü sanatçıların ve şarkı yazarlarının ilgisinin üstünde tuttu” açıklaması.

1000 videodan mantıklı bir telif alamayan sanatçıların yanı sıra platformda çıkış öncesi şarkısını duyurarak yerini ve dinlenme rakamını sağlamlaştıran isimleri enteresan günler bekliyor. Bu anlaşma başka şirketlerin de UMG’nin arkasında durarak cepheyi büyütmesine yol açabilecek gibi... Şarkı başına telif rakamını da arttırabilir. Umarım bu savaşın kazananı müzik olur.

Ne olacak bu Pitchfork’un hali

Müziğin internet çağında en etkili yayını olarak kabul edilen ve sanatçıların kariyerlerini belirleyebilen bir güce sahip olan Pitchfork, büyük bir değişim yaşıyor. Condé Nast, çatısının altında bulunan Pitchfork’u GQ’nun bünyesine katma kararı aldı. Bu karar, müzik dünyasında önemli bir döneme işaret ediyor.

Yazının Devamını Oku

Kardelen’den “Habibi” şov

1 Şubat 2024
Kardelen’in sözlerini ve prodüksiyonunu üstlendiği ilk albümü “Habibi” yarın yayınlanıyor. Genç sanatçının R&B vokalini Anadolu toprağına değdirdiği bu albüm, bir nevi şov desem yanlış olmaz.

Çok değil birkaç gün önce İnji’nin “Bellydancing” şarkısının sözleri her yerdeydi: “Ya biz bi’şey arıyoruz da böyle darbuka, böyle arabesk falan ya biraz göbek atalım ya”. İşte o meğersem Kardelen’in “Habibi” albümüymüş. Tabii yüzde yüz göbek sözü vermiyor bu albüm, arada kırık kalplere merhem de oluyor.
Kardelen’in iki yıldır üzerinde çalıştığı 10 şarkıdan oluşan albümün tamamı yarın dinlenebilecek. Pop müziği R&B vokaliyle şahlandıran Kardelen, düzenlemelerde kullandığı yaylı, ud, trompet derken oryantalizm rüzgarlarıyla 10 şarkının da tamamında bütünlüklü bir hikâye barındırıyor. “Kumar”, “Hancı” ve “İhya” adını taşıyan üç şarkısını önden tadımlık gönderen sanatçı, kendini güncellediği bu çalışmada güçlü bir kadroyla da bir araya geliyor.
Altuğ Öncü, Artz, Bora Yavrucuk, Danny Shnaiderman, Deniz Tekin, Dilan Balkay, Elif Dikeç, Eren Alıcı (Evdeki Saat), Mabel Matiz, Rıza Sarıtaş, Sarp Taha Gürkan, Tolga Akdoğan (Adamlar), Ozan Kısaparmak ve Velican Sagun’un yanı sıra yapımda ise Adi Rotem, Bahadır Çavaş, Bora Yavrucuk ve Emre Malikler’in imzası bulunuyor.
Albüme adını veren “Habibi”, “İhya”, “Nerede” ve “Kaşmir” dinler dinlemez sizi ilk ele geçirecek parçalar arasında yer alıyor. Sözlerindeki başkaldırı sizi şarkının içine çekiyor. Albümün en sevdiğim yanlarından biri ise lafı dolandırmadan ve dümdüz demek istediklerini şarkı formunda sunuyor oluşu. Mabel Matiz’in söz ve müziğine imza attığı “Şarj” ise disko düzenlemesiyle ilk dinlemede hit garantisine sahip.
Bu albümü dinledikten sonra Kardelen’in adını duymayan kalmayacağına inancım tamamlandı. Oya gibi işlenmiş bir çalışma, sağlam bir kadro, boş olmayan 10 şarkı. Bana ancak alkışlamak düşer, yüceltmek ise dinleyiciye.

Gümbür gümbür geliyor

Berkay Altunyay’ın yeni EP’sinin ilk şarkısı “Gururum Kalmayacak” geldi. Romantik şarkılarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam eden Altunyay, şarkının söz ve müziğine kendisi imza attı. Şarkının aranjör koltuğunda ise Sabi Saltiel ve Samed Nalbant oturuyor. Altunyay, vokal yeteneğini de gözler önüne seriyor. Şarkıcıyı radarınıza vakitlice almakta fayda var çünkü EP gümbür gümbür geliyor.

İlişkiler mercek altında

Yazının Devamını Oku

İhtiyaç anında dinleyiniz

25 Ocak 2024
Kargo... 90’lı yılların sonu rock grupları furyasının belki de en çok hatıralara kazananları arasında yer alanlardan biri. Bu haftaki konumuz bir saygı albümü ve yayınlanacak şarkıları...

Koray Candemir, Selim Öztürk, Serkan Çeliköz, Mehmet Şenol Şişli ve Burak Karataş’tan oluşan Kargo en parlak yıllarına geri döndü. Yani grubun hatıralarımıza kazınan eserlerini yeni bir solukla dinleyeceğimiz “Kargo-Yarına Kalan Şarkılar” isimli saygı albümü serisinin ilk kısmı yayınlandı.
Albümün tamamını dinleyen şanslı azınlıktanım. Albüme dahil olan Abkountry, Aleyna Tilki, Barış Demirel, Batu Akdeniz, Buray, Cem Adrian, Deniz Tekin, Evdeki Saat, Gece, Gökçe, Jabbar, maNga, mor ve ötesi, Nilipek., Rashit, Sattas, Selin, Simge Pınar, Sufle, Şanışer, TNK, Vega ve Yalın’lı şarkılar pek konuşulacak.
Kargo, 30 yıllık geçmişinin en bilindik şarkılarından 23’ü bu saygı albümünde yer alıyor. mor ve ötesi “Boğaziçi”, Jabbar “Sonbahar”, Nilipek. “Ayrılık Şarkısı”, Simge Pınar “Sen Uyurken” ve Şanışer “Bad’lik Amiri”ni seslendiriyor ilk bölümde. İlk gençlik dönemi benim gibi 2000’lerin başına denk gelenlerin ezbere bildiği birçok şarkıyı yeni sesler, yeni düzenlemelerle dinlemek başka yerlere ışınladırdı. Yeni neslin belki de ilk kez dinleyeceği şarkıları zamanında hissettirdikleriyle anımsadım elimde olmadan. O ilk isyanlar, asilikler, hayal kırıklıkları, mutlu anlar...
“Boğaziçi” mor ve ötesi’nin tarzından pek uzakta değil, “Sen Uyurken”i Simge Pınar’ın vokaliyle dinlemek farklı ama lezzetli geldi, Jabbar’ın kendi stilinden ödün vermediği “Sonbahar”, Şanışer’in kendine yaklaştırdığı “Bad’lik Amiri” ve Nilipek.’ten o sakin duruşuyla modernleşmiş “Ayrılık Şarkısı”nı yadırgamadım.
Bunu da başarmak pek kolay değildir hele de böyle köklü grupların içlerde derinleşmiş şarkılarını söylerken...
Kısacası üzerine iyi düşünülmüş bir albüm geliyor. 2 haftada bir beşer şarkı ile sırasıyla 2 Şubat’ta Buray, Cem Adrian, Deniz Tekin, GECE, TNK; 16 Şubat’ta Evdeki Saat, Rashit & Gökçe, Sattas & Selin, Sufle, Vega; 1 Mart’ta ise Aleyna Tilki, Barış Demirel ft. Abkountry, Batu Akdeniz, maNga, Yalın yorumları müzikseverlerle buluşacak. Parça parça da olsa keyfiniz yerine gelecek.

İlker Kaleli’ye hayırlı olsun demeli

İlker Kaleli bir süredir müzik çalışmaları yapıyordu. Sıla’nın son albümünde “Metelik” şarkısının bestesine imza atan Kaleli, bu kez kendi adıyla “Harami” isimli bir şarkı yayınladı. Son dizisi “Kara”da ilk kez duyulan ve aynı akşam online müzik dinleme platformlarında yerini alan “Harami”yi dinlerken Kaan Tangöze şarkısı duymuşum gibi bir an yaşadım. Vokal tekniği ve sözleriyle Tangöze’yi o kadar anımsattı ki dinlediğim şarkıya tekrar bakma gereksinimi duydum. Kaleli’nin sadece yetenekli bir vokal olarak değil iyi bir müzisyen olarak da bu alanda sesini sıklıkla duyuracağını düşünüyorum. Bakalım gelecek neler gösterecek.

Yazının Devamını Oku