Bu tanıtıma paha biçmek zor

"BİR spor organizasyonunu 22 yıl aralıksız devam ettirmek oldukça uzun bir zaman. Takdir edersiniz ki; bu süre içerisinde ekonomik krizler, darbe girişimi, pandemi gibi birçok sıkıntılı süreçten geçtik. Dolayısıyla Bosphorus Cup’ı markalaştırmak ve sürdürülebilir kılmak, çeşitli zorlukları aşmayı ve hatta meydan okumaları da beraberinde getirdi diyebiliriz.”

Haberin Devamı

Bu sözlerin sahibi Orhan Gorbon. Kendisi Bosphorus Cup’un fikir babası ve organizasyon kurucusu. Her yıl İstanbul Boğazı’nı eylül ayında onlarca yelkenlinin yarıştığı, sportif görsel şölene dönüştüren Orhan Gorbon’u ülke tanıtımına yaptığı katkılarından dolayı ne kadar kutlasak az.

Orhan Gorbon, Türkiye’nin en deneyimli yelkencilerinden biri. Yelkenci bir aileden gelen ve altı-yedi yaşlarından itibaren bu spora başlayan Orhan Gorbon, Türkiye’nin yanı sıra ABD, İngiltere, Fransa gibi birçok ülkede yarışa katılmış bir isim. Kendi söylemi ile sert rüzgârlara karşı nasıl direndiyse organizasyonun başına gelen bin bir derdi de öyle savuşturmuş. İyi de yapmış... Geçtiğimiz hafta sonu İstanbul’da düzenlenen Bosphorus Cup yine renkli görüntülere sahne oldu.

Haberin Devamı

Bu tanıtıma paha biçmek zor

‘Celebrate Istanbul’ temasıyla Nissan Türkiye, Nurolbank ve Next Level ana sponsorluğunda yerli ve yabancı bin 200 yelkencinin mücadele ettiği yarışla ilgili detayları spor sayfamızda bulabilirsiniz. Ben Orhan Gorbon’a Bosphorus Cup’ın ekonomiye katkılarını sordum. Onun verdiği bilgileri aktarayım:

- Bosphorus Cup için yaklaşık 500 kişilik bir ekip 6 ay önceden çalışmaya başlıyor.

- Organizasyonda bu sene 78 teknede toplam 1200 yelkenci yarıştı.

- 1200 yelkencinin 400’ünü Romanya ve Bulgaristan başta olmak üzere 10 farklı ülkeden gelen yabancı sporcular oluşturuyor.

- Ayrıca bu sene ilk defa Dubai’den de yarışmaya katılan bir ekip yarışmada yer aldı.

- Bosphorus Cup, 21 yılda yerli ve yabancı 25.000 yelkenciyi buluşturdu. Bu rakamın yaklaşık yarısını ise başta Bulgaristan ve Romanya gibi ülkelerden gelen yabancı sporcular oluşturuyor.

- Bosphorus Cup’ı 21 yılda 3 milyonu aşkın İstanbullu izledi.

- Bosphorus Cup’ın Türkiye ekonomisine sağladığı çok ciddi bir dolaylı etkisi bulunuyor.

- Yerli ve yabancı 25-30 bin kişinin dahil olduğu Bosphorus Cup ekosisteminin, 21 yılda İstanbul’a kattığı değer yaklaşık 75 milyon dolar.

Haberin Devamı

- Tamamen el işçiliği olan ve ünlü tasarımcı Can Yalman tarafından tasarlanan kupanın değeri yaklaşık 500 bin TL değerinde.

İnşallah, bu güzel organizasyon daha yıllarca sürer. Ne diyelim... Darısı Formula 1 İstanbul’un başına...

Bu tanıtıma paha biçmek zor
Orhan Gorbon

EMLAK KONUT İLE BODRUM’A NEXT LEVEL

BOSPHORUS Cup’ın 3 sponsorundan biri Pasifik Gayrimenkul’ün markası Next Level’dı. Next Level aynı zamanda bir teknenin sponsorluğunu da yaptı. Yarışma sırasında Pasifik GYO Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan ile bir araya geldik. Böyle bir etkinliğe neden sponsor olduklarını sordum. Şunları söyledi:

“Boğaz’ın, tüm güzelliklerini ortaya serecek olan bu eşsiz organizasyon, bizim için İstanbul’daki en ‘Next Level’ organizasyonlardan biri... Biz de Next Level markamız için bu organizasyonun çok örtüştüğünü düşündük.”

Haberin Devamı

Fatih Erdoğan’dan aldığım bilgilere göre Pasifik Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı dört yeni proje için gün sayıyor. İstanbul’da inşaatı süren Next Level İstanbul’un ardından Göktürk bölgesinde Next Level Kemer ve Next Level Country projeleri de önümüzdeki dönemde start alacak. Ancak bana en enteresan gelen proje Next Level Bodrum oldu. Çünkü proje Emlak Konut’un hasılat paylaşımı ile Bodrum bölgesinde gerçekleştireceği ilk proje unvanını taşıyor. Bu projenin detaylarını Fatih Erdoğan şöyle özetledi:

“Projemiz Türkbükü’nde 50 dönümü aşan bir arazi üzerinde gerçekleşecek. Bunun bir bölümü yeşil alan vs. Yaklaşık 50 civarında villa planlıyoruz. Emlak Konut ile hasılat paylaşımımız var. Yüzde 45 Emlak Konut’un yüzde 55’i bizim olacak. Bölgede Emlak Konut markalı ilk proje. Ayrıca benzer projeler ‘turizm’ kapsamındayken bizimki tamamen konut projesi olarak gerçekleşecek. Şu anda ruhsat aşamasındayız.”

Haberin Devamı

Bu tanıtıma paha biçmek zor
Fatih Erdoğan

GAYRİMENKULCÜLERİN DENİZ YARIŞI

Yarışma sırasında gayrimenkul sektörünün iki önemli markası Mesa ve Next Level teknelerini ayrı ayrı görüntüleme fırsatı buldum. Mesa kendi takımı ile yarışta yer alırken bu yıl bir tekneye sponsor olan Next Level de önümüzdeki yıl kendi takımını kurabileceğini açıklamış. Anlaşılan gayrimenkulcülerin rekabeti karadan sonra denize de taşınacak... 

Bu tanıtıma paha biçmek zor

Yazarın Tüm Yazıları