Bunun adı sahne şiddeti

Bir süredir konserlerde tuhaf bir gelenek var.

Haberin Devamı

Sahnede şarkısını söyleyen sanatçıya bir şey fırlatma geleneği.
Teoman’ın sahnesine ruj fırlatılmıştı, ki belki de en masumu oydu.
Edis’in yazın Adana’da verdiği konserde ise sahneye cep telefonu atılmıştı.
Son olarak da Zeynep Bastık’ın Tarsus konserinde sahneye su şişesi atıldı, Bastık’ın gözüne lazer tutuldu.
Zeynep bu garip tavır karşısında sessiz kalmayıp “Yok lazeri, yok telefonu, yok su şişesi.
Arkadaşlar böyle konser izlenmez” diyerek seyirciye tepki gösterdi ve konseri erken bitirdi.
Hakikaten göze lazer tutmak nedir?
İnsan neden böyle bir şey yapar?
Zeynep sonradan Instagram hesabında konuyla ilgili bir yazı da yazdı.
Şöyle diyor: “Gençlerin bu ‘challenge’ adı altında eğlenceye dönüştürdükleri korkunç konser ritüelleri bizim için ciddi tehlike oluşturuyor artık.
Bunu hangi duyguyla neden yapıyorsunuz? Aklım almıyor.
Bu bir sevgi gösterisi mi? ‘Sahneden in’ deme şekli mi? Bizi stres topu olarak mı görüyor bazıları?” Bana kalırsa durum aynen Zeynep’in dediği gibi:
Bazı genç seyirciler sanatçıları “stres topu” olarak görüyor.
Konserde şarkı dinleyerek eğlenmek onlara yetmiyor.
Konseri bir şekilde sabote ederek dikkat çekmek, “Ben buradayım” demek istiyorlar.
Aslında bunu yapanların konserine gittikleri sanatçının “hayranı” olduğunu da düşünmüyorum.
Onlar için A ya da B sanatçısı fark etmiyor.
Yeter ki dikkat çekilsin, olay sabote edilsin.
Peki bu dikkat çekme eyleminin içinde intikam duyguları da var mı?
Bunu yapanlar sahnedeki sanatçıdan ya da onun temsil ettiği şeyden/şeylerden nefret mi ediyor?
Esas düşünülmesi gereken konu bu.

Haberin Devamı

Konser kültüründe gelinen son nokta

Sahnesinde her hafta sonu konserler düzenleyen büyük bir kulübün işletmecisi geçtiğimiz günlerde yaptığımız sohbet sırasında anlatıyordu.
Tıklanma rekorları kıran yeni nesil rap solistlerinden birini
büyük ilgi göreceğini düşünerek kulübünde çıkarmış.
Konser sonrası da pişman olmuş!
Çünkü gelen seyirci tuvaletleri çok kötü kullanmış, konser izleme adabı yerlerdeymiş, deyim yerindeyse kulübün içi mahvolmuş.
Haliyle kulübün sahibi yeniden eski sanatçılara dönmüş konser programında.

Haberin Devamı

Peki konser kültürü neden geriledi?

◊ Çünkü hâlâ istikrarlı bir şekilde konser vermeye devam edenler 30 ya da 35 yaş üstü şarkıcılar. Teoman gibi, Cem Adrian gibi...
◊ Çünkü yeni nesil şarkıcıların yayınladığı şarkılar 3 ay sonra dinleme gündeminden düşüyor, hemen yeni çıkan başka bir şarkıya tutunuluyor.
O yeni şarkıya da genelde dizilerde rastlıyor dinleyici.
Dizilerden diline takılınca Spotify’dan bir süre dinliyor, sonra ondan da sıkılıyor.
Bu da dinleyicinin konsere gitme, konserde şarkı dinleme geleneğini zayıflatıyor.

Yazarın Tüm Yazıları