Galerinin faturası vatandaşa çıktı

ANKARA’nın otopark sorunu malum.Ve maalesef kentte...Yayalar caddede yürüyor.Otomobillerde kaldırımda.

Haberin Devamı

Mesela Emek 4 ve 8.

Semtin ana caddeleri.
Ancak.
Yıllardır taşınması gündemde olan galericilerin işgali altında.
Kaldırımlarda sıra sıra satılık otomobiller.
Dükkânlardan yola uzayan hortumlar.
Kaldırım kenarından yavaş yavaş akan köpüklü sular.
*
Dahası.
Bugünlerde her iki caddede de ‘park ve duraklama’ yasağı var.
Belli ki amaç galericileri taşınmaya zorlamak.
Lakin.
08.00-20.00 saatleri arasını kapsayan bu yasağın faturası semt sakinlerine de çıkıyor.
Okur Alperen Kösedağ’ın iletisindeki gibi:

YAŞAM ALANIMIZ DARALDI

* Bu yasak -büyük ihtimal- oto galeriler gitsin diye yapıldı fakat bizim yaşam alanımız daraldı.
* Bahçeli ve Emek’te 2 bin araba varsa, bin 800’ü burada oturmayanlara aittir.
* Şimdi bu ziyaretçiler, ara sokaklarda buldukları her kaldırımın üzerine eskisinden daha çok araç park ediyor.
* Hatta galericiler de arabalarını ara sokaklara bırakıyor.
* Oturduğumuz binalar 45-50 yıllık ve maalesef otoparkı yok.
* Tablo böyle olunca da araçlar çekiliyor ve duraklayanlara sürekli ceza yazılıyor.
* Çözüm olarak bu yasağın kaldırılması ya da insanların park edebileceği bir yer gösterilmesi gerekir.
* Bahçeli, Emek bölgesine dışarıdan gelenler için uygun bir alana ücretli otopark yapılabilir. Hatta mecbur kalınca biz bile kullanırız.

Haberin Devamı

Galerinin faturası vatandaşa çıktı

Emek 8. Cadde’de, araç parkını engellemek amacıyla Büyükşehir Belediyesi’ne ait beton bariyer de kullanılıyor.

Galerinin faturası vatandaşa çıktı

YAYA YOLUNA PARK GASBI

Kentte her 5 kişiye 1 araç düşünce...
E haliyle şikâyetlerde de ilk sırayı ‘park sorunu’ ve ‘park işgalleri’ alıyor.
Okur Mahmut Baytemir’in radarında ise Çukurambar var.
“Motorlu araçlar için 3 şerit yol, yaya için kaldırım yapılmış” diyen okur, “Peki ya uygulama” parantezini açtığı iletisinde sorunları şöyle sıralıyor:
* Yaya yolu yayaya kapatılmış, yani gasp edilmiş. Üstelik araç parkı için park çizgileri bile çekilmiş.
* Araçlar yaya yoluna da sığmayıp, caddeye kadar taşmış. Caddenin de 2 şeridini kapatmış.
* Araçlar tek şeride mahkûm edilmiş.
* Ve asıl soru(n): Yayalar nereden yürüyecek? Bunu sağlayacak makam kim?

Haberin Devamı

Galerinin faturası vatandaşa çıktı

YANMAYAN LAMBALAR

Batıkent’teki Botanik metro istasyonu kavşağına yıllar sonra trafik lambası konuldu. Ancak:
* İki aydır maalesef ışıklar faaliyete geçirilmedi.
* Sayısız kazaya neden olan bu kavşak tam bir çileye döndü.
* Trafiğin yoğun olduğu saatlerde bu kavşaktan geçmek, sadece araçlar için değil, biz yayalar için de tam bir kâbus.
* Bu ışıklar neden faaliyete geçirilmiyor? Acaba bir devlet büyüğünün kurdele kesip, açılış yapması mı bekleniyor?
Mehmet K.

KISA... KISA...

* Gölbaşı’ndaki arsama ‘bahçe suyu aboneliği’ yaptırabilmem için ASKİ, -yola cephe olan yer esas alınarak- bir metreye 107 TL istiyor. Gölbaşı’nda parsel büyüklüğü en az bin 500 m2 olduğu için 5-6 bin TL ramak çıkıyor. Bu rakama sayaç bedeli ve teminat bedelleri de eklendiğinde 7 bin TL’ye yaklaşıyor. Su aboneliği için bu bedelin ödemesi kolay mı?
Toygun DİKER

Haberin Devamı

* Çankaya’nın Uğur Mumcu Caddesi’nde yaya olarak yürümek çok tehlikeli olmaya başladı. Çünkü bazı yerlerde kaldırım yok. Bu da yetmezmiş gibi bazı iş yerlerinin valeleri, müşterilerinin araçlarını kaldırımlara park ediyor. Uğur Mumcu’yu özetleyen durum şu: Bu cadde yalnızca araçlara aittir.
Ali DEMİR

Yazarın Tüm Yazıları