Turquality’ye girdik kilo başına ihracat geliri 4 doları aştı

EKONOMİ Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Yavuz Özutku, Bakan Zafer Çağlayan’ın bir nitelemesini anımsatarak söze girdi:

Haberin Devamı

- Turquality kapsamına giren şirket ve markalar, Türkiye’nin ihracatının “Şampiyonlar Ligi”ni oluşturuyor. Şu anda Turquality kapsamında 136 firma, 151 markayla destek görüyor.
Turquality projesinden sorumlu olan Yavuz Özutku, 2006’dan buyana verilen desteği özetledi:
- Bugüne kadar kapsamdaki şirket ve markalara 530 milyon lira kullandırıldı. Verilen paranın yüzde 50’si yurtdışındaki tanıtım ve danışmanlık hizmetine gidiyor.
Özutku
ve İhracat Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya ile Turquality’yi konuşmak üzere Türkiye İhracatçılar Meclisi’nde (TİM) buluştuk. Buluşmaya deneyimlerini anlatmak üzere Çilek Mobilya Genel Müdürü Muzaffer Çilek, Numaş (Nurus) Genel Müdürü Dinçer Sinici, Alfemo Genel Müdürü Ramazan Davulcuoğlu, İstikbal ve Bellona’yı üreten Boydak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Bozdağ ile Doğtaş İş Geliştirme Direktörü Ali Rıza Çelik katıldı. TİM’in Danışmanı Şahin Oktay da buluşmada yer aldı.
Murat Bozdağ, İstikbal ve Bellona’nın Turquality desteğinin de etkisiyle ulaştığı noktaya dikkat çekti:
- Yurtdışındaki mağaza sayımız 199’dan 300’e çıktı. Hiç olmadığımız 23 pazara girdik. Mısır, Fas, Lübnan, Yunanistan, Bosna-Hersek, Azerbaycan, Romanya ve İran’da marka bilinirliği açısından 1’inci, 2’nci veya 3’üncüyüz. Kilo başına ihracat gelirimiz 4 doları aştı.
Yavuz Özutku
araya girdi:
- Türkiye’nin kilo başına ihracat geliri 1.58 dolar. Turquality kapsamındaki şirketlerde bu rakam 2.34 dolara çıkıyor. Markalı ihracatta kilo başına gelir 3.28 doları da buluyor.
Numaş Genel Müdürü Dinçer Sinici, yurtdışında genelde proje bazlı işler yaptıklarını anımsatıp ekledi:
- Yurtdışındaki projelerin çoğunda kilo başına ihracat gelirimiz 7.5 doların altına düşmüyor.
Özutku
, Turquality’nin sadece parasal destek içeren program gibi görülmemesi gerektiğini belirtti:
- Kurumsallaşma için yol haritası çiziliyor. İhracat ve markayla ilgili personeli eğitimden geçiriliyor. Bugüne kadar 638 kişi eğitildi.
Eğitimle ilgili yeni planı paylaştı:
- Şimdiye kadar Koç ve Sabancı Üniversiteleri’nde eğitim vardı. Sayın Bakanımız talimat verdi, eğitim desteği alacağımız üniversitelerin sayısı artacak. İstanbul dışından da bazı üniversiteler devreye girecek.
Çağlayan
’ın bir kararını daha anımsattı:
- Turquality, firma ve marka başına 5’er yıllık destek içeriyordu. Sayın Bakanımız marka yolculuğunun kolay olmadığını, performansı tutanlara ikinci 5 yıl şansının verilmesi gerektiğini söyledi. İkinci 5 yıl desteği alanlar da var.
Muzaffer Çilek
, ikinci 5 yıl kapsamında olduklarının altını çizdi:
- Markamız için 7 yılda çok şey değişti. Destekler cesaret verdi, yurtdışında arka sokaklarda mağaza açmak yerine ana caddelere yöneldik.
Turquality, Kürşad Tüzmen’in bakanlığı döneminde biraz “hayal” gibi devreye girdi, sadece konfeksiyon ve deri sektörüyle yola çıkıldı.
Zafer Çağlayan, bakanlıktaki ekibiyle birlikte projeyi daha ileri taşıdı, tüm sektörleri kucaklar hale getirdi.
Böylece, “dünya markası yaratma” hedefi, bölgesel anlamda iyi işaretler vermeye başladı...
İyi bayramlar...

Haberin Devamı

‘Devlet para dağıtıyor’ diyorsanız hiç girmeyin

Haberin Devamı

ALFEMO Genel Müdürü Ramazan Davulcuoğlu, Yönetim Kurulu Başkanı Ali Davulcuoğlu’nun uyarısını aktardı:
- Ali Bey, “Turquality’ye
‘devlet para dağıtıyor’ diye girecekseniz vazgeçin” dedi. Önce şirkette ikna süreci yaşadık.
Daha hazırlık aşamasında ufuklarının açılmaya başladığını vurguladı:
- Turquality sayesinde yabancı tasarımcılardan da hizmet alabiliyoruz. Çünkü, tasarımcı desteği veriliyor.
İhracat Genel Müdür Yardımcısı Yavuz Özutku’ya sordum:
- Yabancı tasarımcı için de destek veriyor musunuz?
- Elimizde akredite tasarımcı listesi var. Ona göre destek veriyoruz.
Ramazan Davulcuoğlu
, 16 ülkede 35 konsept mağazaya ulaştıklarını belirtti:
- Dubai’de yeni mağaza açtık. Sırada Londra var.

Haberin Devamı

Satışlar arttı, yeni pazarlara kapıyı açtı

EKONOMİ Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Yavuz Özutku, Turquality kapsamındaki şirketlerle yapılan anketi paylaştı:
-Turquality ile birlikte yurtdışı pazarlardaki satışlarınızda artış oldu mu?
-Evet (Yüzde 83)
-Yurtdışında faaliyet gösterdiğiniz ülke sayısı program kapsamında olduğunuz sırada artış gösterdi mi?
-Evet (Yüzde 72)
-Turquality’nin şirketiniz için ifade ettiği anlam nedir? (Önemde 1’inci sırada yer alanlar)
-Vizyon (Yüzde 37), harcama desteği (Yüzde 32), kurumsallaşma-sürdürülebilirlik
(Yüzde 27)

Yazarın Tüm Yazıları