Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

’Temizlik seti’nde yeni nesil pazarı 40 milyon dolara çıkardı

Tozu, saçı, tüyü çeken, yağ ve kirleri yüzeyden söküp alan, ıslak yüzeyleri silip kurulayan yeni nesil temizlik setlerinin piyasaya sürülmesiyle 40 milyon dolarlık yeni bir pazar oluştu. Parke, seramik, marley gibi ürünleri temizleyen yeni nesil ürünler sayesinde krize rağmen sektör yüzde 20 büyümeyi de başardı.

KOVA, sap ve mopdan (sapın ucuna takılan aparat) oluşan setlerle, Türk ev kadınlarının temizlik alışkanlığının değişmesi, tozu, saçı, tüyü çeken, yağ ve kirleri yüzeyden söküp alan, ıslak yüzeyleri silip kurulayan yeni nesil ürünlerin piyasaya sürülmesine yol açtı. Parke, seramik, marley gibi zeminler için kullan-at ve 100 kat daha fazla etki yaratan mikrofiber bezlerin geliştirilmesinin yanı sıra, el değmeden sıkma yapabilen pratik paspasların da üretilmesi, bir anda temizlik seti pazarının 40 milyon dolarlık hacme ulaşmasını sağladı. Bu yeni ürünler sayesinde pazar, krize rağmen geçtiğimiz yıl, yüzde 20 büyüdü.

Arkadaşımız Mert Temizkan’ın yaptığı araştırmaya göre, 3M Scotchbrite ve Vileda gibi uluslararası markaların son yıllarda geliştirdiği ve kullanım kolaylığı sayesinde temizlik süresini üçte iki azaltan yeni nesil paspas, sil süpür ve çek çek sistemlerine talep, hızla artıyor. Bu firmalara Banat, Stella ve Speed gibi yerli markaların da ayak uydurması, pazarın büyümesindeki en önemli unsurlardan biri oldu. Vileda, yüzde 56’yla pazarda liderliği elinde bulunduruyor. Scotchbrite ise yüzde 19’luk payla sektörde ikinci tercih edilen marka. Stella ve Speed gibi yerel markaların ve markasız ürünlerin sektörden aldığı pay yüzde 15 olurken, Banat’ın payı da yüzde 10’a ulaşıyor.

El değmeden süzüyor

En fazla artış, geleneksel yönteme alternatif olarak Scotchbrite’ın geliştirdiği pratik paspaslarda yaşanıyor. Scotchbrite’ın yanı sıra Vileda ve bazı yerli markaların da ürettiği pratik paspaslar, hem ıslak temizlik yapıyor, hem de toz, kir ve saçların yuzeyden kolayca temizlenmesini sağlıyor. Parke, seramik, marley gibi her türlü zeminde kullanılabilen bu yeni nesil paspas, el değmeden kolayca sıkılarak süzülebiliyor. Pratik paspasların fiyatı, 20 TL ile 25 TL arasında değişirken, kova, sap ve moptan oluşan temizlik setlerinin fiyatı da 15 TL ile 25 TL arasında seyrediyor. Türkiye’de ortalama 500 günde bir kova değiştirilirken, mopların değiştirilme süresi de 95 günü buluyor.

Yağ ve kiri söküyor

Mikrofiber özelliği sayesinde tozu, kiri ve saçları miknatıs gibi çeken, zemindeki yağ ve kirleri söküp alan, ıslak yüzeyleri silip kurulayan temizlik ürünleri, sıradan bezlere oranla yüzeye 100 kat daha fazla temas sağlayabiliyor. Islak ve kuru temizliğe yönelik farklı tipleri bulunan bu ürünler, zeminden mutfağa kadar her alanda kullanılabiliyor. 60 ile 95 derece sıcaklıkta 50 kez yıkanabilme özelliği de bulunan bu mikrofiber temizlik ürünleri özelliklerine göre 4 TL ile 10 TL arasında değişen fiyatlarla satışa sunuluyor.

Silip süpürüyor

Etkin ve zahmetsiz temizlik için geliştirilen silsüpür setler de parke, mermer, marley, ahşap, seramik gibi yüzeylerin yanı sıra, cam, duvar ve mobilya’da da kullanılabiliyor. Yüzeye sürtünerek yarattığı statik elektrik sayesinde toz, saç ve tüyleri mıknatıs gibi çekebilen bu ürünlerin saplarının da 360 derece dönebilme özelliği var. Bu özelliği sayesinde yatak ve dolap altlarının, kalorifer peteği aralarının rahatlıkla temizlenmesi sağlanabiliyor. Silsüpür setlerin fiyatları ise 40 TL ile 42 TL arasında değişiyor.

Evler, haftada bir temizleniyor

BİR ayda ortalama 3.78 kez ev temizliği yapılan Türkiye’de her 100 evden 45’inde haftada bir temizlik yapılıyor. Haftada birden fazla temizlik yapan hanelerin oranı da yüzde 13 oluyor. İspanya, İtalya, Yunanistan ve Türkiye’nin ev temizliği konusundaki alışkanlıkları birbirine benziyor. Bu ülkelerde temizlikle genellikle kadınlar ilgileniyor.
X