Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Telefoncular ’e-fatura’yla 207 milyon YTL kurtaracak

AVEA, Turkcell, Vodafone, TTNet ve Türk Telekom’dan oluşan 5 telekomünikasyon şirketi, Maliye Bakanlığı’yla protokol imzalayarak, e-fatura uygulamasına geçti. Her ay 34 milyon 500 bin aboneye fatura düzenleyen 5 kuruluşta e-faturanın yaygınlaşmasıyla birlikte posta masraflarından sağlanacak tasarruf yılda 207 milyon YTL’ye ulaşacak.

BANKALARIN e-ekstre uygulamasını başlatmasının ardından, Avea, Turkcell, Vodafone, TTNet ve Türk Telekom, Maliye Bakanlığı ve Gelir İdaresi Başkanlığı’yla birer protokol imzalayarak, e-fatura düzenleme hakkı elde etti.

Her ay toplam 34 milyon 500 bin aboneye fatura düzenleme zorunluluğu bulunan bu 5 telekomünikasyon şirketinin, e-fatura uygulamasının yaygınlaşmasıyla, posta masraflarından elde edeceği tasarruf, yılda 207 milyon YTL’ye ulaşacak.

Düzenledikleri faturaları, abonelerin adresleri yerine e-posta hesaplarına göndererek, kağıt, baskı ve posta masrafının yanı sıra işgücünden de önemli oranda tasarruf sağlayacak bu firmalar, şimdi uygulamayı yaygınlaştırmak için yeni kampanyalar düzenlemeye başladı.

6 bin ton kağıt

Türk Telekom’un düzenli fatura çıkardığı abone sayısı 18 milyonu, TTNet’in de 5 milyon 500 bini bulunuyor.

61 milyon cep telefonu abonesinden de yaklaşık 11 milyonu da faturalı hat kullanıyor.

Bu beş kurum, her ay biri kendilerinde kalmak üzere çift nüsha olarak fatura düzenliyor.

Her ay toplam 23 milyon 500 bin abonenin adresine fatura gönderen Türk Telekom’un bu faturalar için kullandığı aylık kağıt ve zarf miktarı 350 tonu buluyor.

Buna cep telefonu operatörlerinin düzenlediği faturalar da eklendiğinde, kullanılan kağıt miktarı 500 tonu aşıyor.

Bunun sonucunda bu 5 kurumun sadece adrese postalanan faturalar için kullandığı kağıt miktarı yılda 6 bin tonu buluyor.

Düzenlenen her bir faturanın kurumlara maliyeti ise kullanılan kağıdın kalitesine göre değişmesine karşın, 50 YKr’tan başlayıp, 80 YKr’a ulaşıyor.

E-fatura için protokol şart

Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, düzenlenen e- faturaların geçerli olabilmesi için Maliye Bakanlığı’nın onayı gerekiyor.

Bu nedenle, abonelerine her ay düzenli olarak fatura çıkaran kurumların e-faturaya geçebilmeleri için Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’yla protokol imzalama şartı aranıyor.

Gelir İdaresi’nden onay alan kuruluşlar, isterlerse düzenledikleri faturaları abonelerinin e-posta adreslerine gönderebiliyor.

Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, konu ile ilgili başlangıç aşaması olarak öngörülen Elektronik Fatura Kayıt Sistemi’ne ilişkin çalışmalarını tamamlamasıyla birlikte, düzenlenen faturaların birer nüshası, elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığı’nın sistemine doğrudan aktarılabiliyor.

Bu da, kurumların ayrıca faturaların kopyasını saklamalarına gerek bırakmıyor.

Ayrıca bu sistem, abonelere verilmek üzere hazırlanan birinci nüsha faturaların da güvenli elektronik imzalı dijital belge şeklinde oluşturulmasına imkan sağlıyor.

Şubat ayında başlayan uygulamadan ilk olarak Avea, Turkcell, Vodafone, TTNet ve Türk Telekom yararlanıyor.

E-fatura kullanana 10 dakika bedava konuşma

TÜRKİYE’de ilk defa "e-fatura" uygulamasını başlatan ve kağıtsız fatura sayesinde kağıt tasarrufu sağlamayı hedefleyen kurumlar arasında yer alan Türk Telekom, e-faturayı yaygınlaştırmak için talepte bulunan müşterilerine ayda 10 dakika ücretsiz konuşma hakkı tanıyor.

Kampanyanın başlamasıyla birlikte 446 bin 673 abone, e-fatura uygulamasına geçti.

Kurum, ay sonuna kadar e-faturaya geçen abone sayısını 500 bin aboneye ulaştırmayı hedefliyor.

Sırada Bedaş var

Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. de (Bedaş) Gelir İdaresi Başkanlığı ile elektronik fatura düzenleme protokolü imzalamak için çalışmalar yapıyor.

Kredi kartı sahibi 100 kişiden 35’i e-ekstrede

FATURA özelliği olmaması nedeniyle Maliye Bakanlığı iznine ihtiyaç olmayan bankaların e-ekstre uygulaması hızla yaygınlaşıyor.

Şu anda, kredi kartı kullanan her 100 kişiden 35’i ekstrelerine e-posta yoluyla ulaşıyor.

Bunda da, uygulamayı yaygınlaştırmak için bankaların başlattığı kampanyalar etkili oluyor.

Finansbank, e-ekstre uygulamasından yararlanan müşterilerine 5 bin ’Parapuan’ hediye ediyor. Denizbank, e-ekstreye geçen kart müşterilerine 5 YTL kazandırırken, Fortis elektronik posta ile alınan her hesap dökümü için 3 YTL karşılığı İdeal Puan kazandırıyor.

Türk Ekonomi Bankası ve Garanti, e-ekstre uygulamasını yaygınlaştırmak için müşterilerine 5 YTL değerinde ekstra bonus veriyor.

Oyakbank ve İş Bankası da hesap özetlerini sadece elektronik posta yoluyla almak isteyen müşterilerinin hesabına 5 YTL’lik MaxiPuan yüklüyor.
X