Sokakta tacize son

Sanatçı Tatyana Fazlalizadeh’in afişleri, kadınların sokakta maruz kaldıkları sözlü ve fiziksel tacize dikkat çekiyor.

Haberin Devamı


Görsel: Women01.jpg + Women02.jpg + Women03.jpg + Women04.jpg

“Laf atmak da tacizdir” diyen Fazlalizadeh, “Erkeklerin yolda sokakta tanımadığı bir kadına ‘Gülümse bebeğim’ demesi bile kabul edilemez” diye ekliyor.

Araştırmalar, kadınların yüzde 80’inin en az bir kere sokakta sözlü veya fiziksel tacize uğradığını gösteriyor. Bu ürkütücü duruma karşı harekete geçen Fazlalizadeh, hazırladığı grafiti tarzı afişleri, Amerika’da Philadelphia, Brooklyn ve Washington kentlerinde çeşitli yerlere yapıştırıyor.

“Afişlerin yapıştırıldığı yerler, benim kişisel olarak tacize uğradığım noktalar” diyen Fazlalizadeh, başlattığı hareketin sokakta tacizi engelleyebilecek makamların dikkatini çekmesini ümit ediyor. Fazlalizadeh’in kişisel internet sitesi tlynnfaz.com’da çalışmalarının tamamı görülebilir.

 

 

 

Haberin Devamı

“KUMARDA KAYBETTİM, ACİL PARA GETİR”
Görsel:  Carlsberg.jpg
Video: http://youtu.be/vs1wMp84_BA
 

Sabaha karşı uykunuzdan telefonun sesiyle uyanıyorsunuz . Arayan en yakın arkadaşlarınızdan biri. Başının dertte olduğunu, kumarda 1.000 lira kaybettiğini, hemen ona bu parayı götürmenizi istiyor. Ne yapardınız?

Bira markası Carlsberg, Belçika merkezli reklam ajansı Duval Guillaume Modem ile birlikte bu senaryoyu hayata geçirmiş. Telefonla arananlardan bazıları yardım etmeyi kabul etmezken, bazıları başının dertte olduğunu söyleyen arkadaşlarının hatırına, ürkütücü her aşamaya rağmen istenen parayı götürmüş.

*Filmi izlemek için görsele tıklayın.

SAATLERCE İZLEYEBİLİRSİNİZ
Görsel: Saat01.jpg
Video: http://vimeo.com/60491636

Stockholm merkezli, “Humans since 1982” adlı tasarım stüdyosu tarafından hazırlanan “Milyon kere” (A Million Times) başlıklı çalışma, 18-21 Mart arasında Dubai Tasarım Günleri kapsamında sergilenecek. Her biri bağımsız hareket eden ve 576 elektrikli motor tarafından kontrol edilen onlarca akrep ve yelkovan, izleyenlere muhteşem bir performans sergiliyor.

Haberin Devamı

*Filmi izlemek için görsele tıklayın.


REKLAMLARDAKİ HAYVANLAR
Görsel: Hayvan01.jpg + Hayvan02.jpg + Hayvan03.jpg + Hayvan04.jpg + Hayvan05.jpg + Hayvan06.jpg +  Hayvan07.jpg + Hayvan08.jpg + Hayvan09.jpg + Hayvan11.jpg + Hayvan11.jpg + Hayvan12.jpg + Hayvan13.jpg + Hayvan14.jpg

Hayvanlar ve onların dünyası da reklamcıların kullandıkları araçlar arasında yer alırlar. İşte kendileri ile hiçbir alakası olmasa da hayvanların başrol aldığı otomobilden ilaca çeşitli yaratıcı reklam örneği.

OTRIVIN GENİZ AÇICI
 

DULCOLAX MÜSHİL
 

ROWENTA SESSİZ ELEKTİRKLİ SÜPERGE
 

FEBREZE
 

FABER-CASTELL RENKLİ KURU BOYA
 

KAYAKING FISTIK
 

MCDONALD'S MILKSHAKE
 

PEUGEOT 207 RC
 

KIT KAT
 

BRAUN TIRAŞ MAKİNESİ
 

Haberin Devamı

SHIELDTOX NATURGARD HAŞARE ÖLDÜRÜCÜ
 

FENISTIL KAŞINTI GİDERİCİ JEL
 

OLYMPUS DÜRBÜN
 

BINGGRAE MUZ AROMALI SÜT
 

FACEBOOK’DAKİ ÇIPLAKLAR
Görsel:m&m.jpg

Çikolata markası M&M, Facebook sayfasını çıplaklara ayırmış. Üzerlerindeki “m”’leri çıkaran drajeler, doğdukları gündeki kadar çıplak poz vermişler.

SÜPER KAHRAMANLAR SPONSOR ALSAYDI
Görsel: Super01.jpg + Super02.jpg + Super03.jpg + Super04.jpg + Super05.jpg + Super06.jpg + Super07.jpg + Super08.jpg + Super09.jpg + Super10.jpg + Super11.jpg
Günümüzde sponsorluk kavramı hayatın her alanına girdi. Spordan sinema filmlerine kadar her yerde karşımıza çıkan markalara alıştık. Hatta markalar bu işi öylesine ileri taşıdılar ki TV dizilerinde ve filmlerde “ürün yerleştirme” adıyla da yer alıyorlar. Markaların bu sponsorluk yaklaşımından etkilenen İtalyan tasarımcı Roberto Vergati Santos, süper kahramanlar da sponsor alsaydı ve giysilerine logolarını yerleştirselerdi nasıl olurdu diye düşünmüş.
 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Haberin Devamı

AÇIKHAVADA YARATICILIK
Görsel: Acikhava01.jpg + Acikhava02.jpg + Acikhava03.jpg + Acikhava04.jpg + Acikhava05.jpg + Acikhava06.jpg

Geçmişte sadece afiş, duvar resmi ya da çatı reklamları ile yetinen açkhava mecrasının kullanımı artık çok çeşitlendi. Farklı teknikler ve üretim malzemesi kullanan reklamcılar son derece dikkat çekici çalışmalara imza atıyorlar.

EMLAK OFİSİ
Edina isimli emlakçı, yılda ortalama 23.000 evin satılmasına aracılık ettiğini, kolilerle anlatmış.
 

KAYAK MERKEZİ
California’daki kayak merkezi özellikle genç ve ekstrem spor tutkunlarına sesleniyor.
 

UZAYLILAR SU ARIYOR
Crystal Springs isimli ambalajlı su markası, ürünlerinin o kadar iyi olduğunu düşünüyor ki uzaylılar bile UFO ile gelip onların ürününü taşıyan kamyonu çalıyor.
 

Haberin Devamı

METRODA MUTFAK ALIŞIVERİŞİ
Chicago’da faaliyet gösteren Peapod isimli market zinciri, kentteki çeşitli metro duraklarına üzerinde sattığı ürünlerin fotoğrafları bulunan panolar yerleştirmiş ve her ürünü bir QR kodu ile eşleştirmiş. Durakta bekleyenler istedikleri ürünün QR kodunu cep telefonları ile okutarak alışveriş yapabiliyorlar.
 

PATİNAJ
Mini o kadar hızlı ki sanki billboard’un zemininde patinaj çekmiş.
 


YENİ SEZON AÇILIŞI
ABD’de Baseball Ligi 2013 sezonunun açılışını duyuran bu çalışma, karşılıklı iki billboard kullanıyor. Soldakinden fırlatan top, adeta sağdakini yırtmış.

ÇOCUKLUK ANLARI
Görsel: Adrian01.jpg + Adrian02.jpg + Adrian03.jpg + Adrian04.jpg + Adrian05.jpg + Adrian06.jpg + Adrian07.jpg + Adrian08.jpg + Adrian09.jpg + Adrian10.jpg
Hollandalı fotoğraf sanatçısı Adrian Sommeling, çcocukların sihirli dünyalarından kareler yakalamakta son derece başarılı. Fotoğraflarında genellikle başrolde olan 6 yaşındaki oğlu aynı zamanda en büyük yardımcısı. Sadece iki yıldır profesyonel fotoğrafçılıkla ilgilenen Sommeling’in esas mesleği web tasarımcılığı. Bu meslekte edindiği Photoshop kullanma bilgisi ile sıradan pozları birleştirerek ortaya çocukların sihirli dünyasını yansıtan kareler çıkarmış. Sommeling’in hem kendine ait bir internet sitesi (adriansommeling.com) hem de Facebook sayfası (facebook.com/adriansommeling) bulunuyor.

 

 

 

 

 

Yazarın Tüm Yazıları