OSTİM ve İvedik’te gerçek budur

FİRMALARIN çoğunluğu kapasitesinin altında çalışmaktadır.

Haberin Devamı

*  İşletmelerimiz yapmış olduğu işlerden kazanç elde etmekte zorlanmaktadır. Çoğu zaman kar etmeden iş yapmaktadır.
*  Yeni işçi istihdam etmek yerine mevcudu korumakta bile zorlanmaktadır.
*  Federasyonumuza her gün onlarca iş başvurusu gelmektedir.
*  Tahsilat ve ödeme sıkıntısı vardır.
*  Düşük kur ve yüksek faizden dolayı Ostim ve İvedik’teki birçok firma üretmek yerine ithal ürünleri satmaktadır. Ostim ve İvedik’te firma tanıtım levhalarına baktığımızda yabancı markaların çoğunlukta olduğu gözlemlenmiştir.
*  İthalat kıskacına girmiş çoğu üretici firmalar işyerini kapatmayı düşünmektedir. Ancak itibarını kaybetmemek ve başka ne iş yapacağını bilemediğinden özvarlıklarını sisteme sokarak ‘geçiş dönemidir’ diye günü kurtarmaya çalışmaktadır.
*  Mevcut durumda üretici firmalar destek görmediğinden tasfiye edileceği, yerine birleşerek ortaklıklar kurulmak istense de bunun ortaklık kültürü olmamasından, birbirimize ve piyasaya güvenemediğimizden dolayı birleşmekte zorluk çekilmektedir.
*  Elektrik tüketimi 2008 yılının Ocak ayında 9.402.700 kwh iken 2010 yılının aynı ayında 7.894.803 kwh’ye düşmüştür. 2008 yılının Temmuz ayında 7.538.800 kwh iken, 2010 yılının aynı ayında 7.468.211 kwh’ye düşmüştür. Ostim OSB’nin kendi internet sitesinde yayınladığı Elektrik Tüketim Grafiği gerçeği göstermektedir.
*  Mehmet AKYÜREK İÇASİFED Genel Başkanı

Haberin Devamı

Yine Bilkent köprüsü yine bilinen kazalar

GEÇEN sabah işe giderken, yine Eskişehir yolunu Bilkent’e ve ODTÜ Teknokent’e bağlayan köprü üzerinde bir kaza vardı. İki ambulans, bir de polis arabası gelmiş, kazaya karışanlara yardımcı oluyorlardı. Bu köprü üzerinde sayısız kaza meydana geldi, gelmeye devam ediyor. Neredeyse tümünün nedeni de, köprü üzerindeki sert viraja hızlı girip kontrolü kaybeden sürücüler.
Köprüyü geçip, gerek ODTÜ kampüsüne, gerek Bilkent kampüsüne ulaştığınızda, yollar üzerinde kritik noktalarda hız tümsekleri vardır. Kampüs içinde, özellikle yayaların yoğun olduğu noktalarda hız yapılmasını engellemek için. Merak ediyorum, neden köprünün üzerine de bir hız tümseği yerleştirilmiyor? Çok basit bir hız tümseği ve bu hız tümseğinden belli bir mesafe uzağa yerleştirilecek bir hız tümseği levhası ile, bu köprü üzerinde hız yüzünden meydana gelen kazaların tümünün önlenebileceğini düşünüyorum.
Artık bu köprü üzerindeki kazalara bir son verme vakti gelmedi mi?
*  Hakan AYDIN

Yazarın Tüm Yazıları