Müşterinin ayağına gitti büyümesi yüzde 50’yi aştı

DOĞAN Online ve hepsiburada.com’un Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Fransa’nın başkenti Paris’te ana sponsoru oldukları Dünya Perakende Kongresi’nde ağırladıkları tedarikçilere Procter & Gamble (P&G) Türkiye ile devreye giren başarılı işbirliğini örnek gösterdi:

Haberin Devamı

Müşterinin ayağına gitti büyümesi yüzde 50’yi aştı

- P&G, ürünlerini Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezi konumunda bulunan hepsiburada.com vitrinine koyarken dünyadaki deneyimini bizimle paylaştı. Ürünlerin resimlerini sitemize nasıl yerleştireceğimize kadar birçok deneyimini aktardı. Böylece kısa sürede başarı sağladık. Gıda dışı tüketim ürünleri satışımızda yüzde 400 büyüme oldu. Örneğin, bebek bezi satışında ilk 3 arasına girmek üzereyiz.
Ardından masadaki konukları Arzum Elektrikli Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, Dyson’ın Türkiye Genel Distribütörü Hakman Elektronik’in patronu Baran Hakman, Toshiba’nın Distribütörü TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri Başkanı Aytaç Biter, TP Vision Türkiye Genel Müdürü Faruk Kocabaş ile Vestel Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Özgür Güven’e döndü:
- hepsiburada.com aslında müşteriye “kolaylık” satıyor. Markalar olarak bu platformu daha iyi ve etkin kullanmanızı bekliyoruz.
Dünya Perakende Kongresi’nde Louis Vuitton’un efsane CEO’su Yves Carcelle’den Carrefour’un CEO’su Georges Plassat’a, Martha Stewart’tan HSN CEO’su Mindy Grossman’a kadar dünyada öne çıkan isimlerin bulunduğu ana konuşmacılar arasında yer alan Hanzade Doğan Boyner, sözü hepsiburada.com’un Genel Müdürü İlker Baydar’a bıraktı:
- Bu yılı ortalama yüzde 50 büyümeyle kapatacağız. Aslında bunu yeterli görmüyoruz. Çünkü, bazımız, yani başlangıç noktamız küçük sayılır. Online alışverişte Türkiye’de gidilecek çok yol var. Vitrinimizde 492 bin adet ürün bulunuyor. Aylık satışımız 1 milyon adede ulaşıyor.
Baydar
, bu yılki cirolarının 700-800 milyon lira dolayında gerçekleşeceğini kaydetti:
- hepsiburada.com’u ayda 7 milyon kişi ziyaret ediyor. Bunların 300 bini alışveriş yapıyor. Aslında bazı ürünlerde bu yılki büyüme oranlarımız daha yukarıda. Örneğin küçük ev aletleri satışımız yüzde 60, beyaz eşya satışımız yüzde 80-90 büyüyor. Spor ayakkabısı satışlarımızda yüzde 300 artış var.
Hanzade Doğan Boyner
araya girdi:
- Aslında altın satışımızı dikkate almazsak ortalama büyümemiz yüzde 60’ı buluyor.
- Ortalama büyümenizi yüzde 50’ye doğru çeken ne?
- Film-müzik satışları küçülüyor. Navigasyon cihazları artık fazla büyümüyor.
Baydar
, Vestel Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Özgür Güven’i yokladı:
- hepsiburada.com’daki Vestel ürünleri satışının geçen yıla göre 4-5’e katlandığını görüyoruz.
Güven
, onayladı:
- Satışların yükseliş seyrinden memnunuz. Ancak, geleneksel satış kanalı ağırlığını koruyor.
Baydar
, online alışverişle ilgili toplam verilere değindi:
- Havayolu şirketlerinin bilet satışları dahil online alışveriş 35-40 milyar lirayı buluyor. Bizim yaptığımız gibi gerçek anlamda e-ticaret Türkiye’de henüz 3.5-4 milyar lirada kalıyor.
3 günlük Dünya Perakende Kongresi’nde online alışverişin giderek büyüyeceği görüşü öne çıktı. Hanzade Doğan Boyner, şu mesajı verdi:
- Biz müşterinin ayağına gidiyor, hayatını kolaylaştırıyoruz.
Online alışverişin “hayatı kolaylaştıran” yanı farkedildikçe, toplam perakendede aldığı pay artacak...

Haberin Devamı

Tavsiye, en önemli satın alma dürtüsü

Haberin Devamı

HANZADE Doğan Boyner, hepsiburada.com’da yer alan müşteri yorumlarının önemine değindi:
- Alışveriş yapanların deneyimlerini aktarması bizim için önemli. O yorumları dikkatle okur, kendimize çeki düzen veririz.
- Müşteri şikayetlerinin tüketici hakem heyetlerine yansıma oranı nedir?
- Her türlü maliyete katlanıp, müşteriyi memnun etmeye, bize iletilen şikayeti varsa çözmeye çalışıyoruz. Müşteri yorumlarını da özellikle bu açıdan da dikkatle izliyoruz.
Ardından ekledi:
- Çünkü, biliyoruz ki, dünyada en önemli satın alma dürtüsü tavsiyeden kaynaklanıyor.

Elimizde ‘veri’ var diye kimseyi rahatsız etmeyiz

DYSON’ın Türkiye Genel Distribütörü Hakman Elektronik’in patronu Baran Hakman, şu soruyu gündeme getirdi:
- Online alışverişte müşteriyle ilgili birçok ayrıntı elde ediliyor.
Bu ayrıntılar nasıl kullanılıyor? Müşteriyi sinirlendirecek mesajlar gidiyorsa, olumsuz geri dönüş yaşanıyor.
Hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, tereddütsüz yanıtladı:
- Biz kimseyi gönderdiğimiz mesajlarla rahatsız etmeyiz. Müşteriyi gereksiz mesaja boğmayız.
Ardından yeni devreye girecek bir yazılımı aktardı:
- Yeni sistemle hepsiburada.com’a giren her müşterinin nerede kaç saniye durduğunu, nelerle ilgilendiğini rahatlıkla belirleyeceğiz. Bu verileri müşteriye daha iyi hizmet için kullanacağız.

Yazarın Tüm Yazıları