Melda Narmanlı Çimen
Melda Narmanlı Çimen
Melda Narmanlı ÇimenYazarın Tüm Yazıları

Modern-elegan çizgilere dönüş var

Ocak ve şubat tarihlerinde Avrupa’nın çeşitli kentlerinde yapılan fuarlar, önümüzdeki yılın dekorasyon haritasını çizdi.

8-12 Şubat tarihleri arasında Frankfurt’ta düzenlenen ve 138 ülkeden 150 binden fazla kişinin ziyaret ettiği Ambiente 2008, hem sunulan yeni fikirler hem de fuara katılan Türk firmaların fazlalığıyla dikkat çekti. Sunumlarının anafikri, retro ve barok çizgilerin artık yerlerini doğal renklerle malzemelerin kullanıldığı modern-elegan çizgilere bıraktığını fısıldıyordu.

ünyanın en önemli ticaret fuarlarından bile olan Ambiente fuarı, Frankfurt’ta açan güneşle birlikte 5 gün boyunca dünyanın farklı ülkelerinden gelen dekorasyon markalarının doyumsuz gösterisine sahne oldu. Her sene olduğu gibi, Türkiye’den fuara olan ilgi büyüktü. 4600 uluslararası katılımcı arasından 100’ü aşkın firma Türkiye’den katılmıştı. Türk katılımcıların ilgiyle beklediği bu fuarda İMMİB (İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri) çeşitli Türk firmalarını düzenlediği Türk pavyonu çatısı altında topladı.

Önemli bir buluşma platformu olma özelliği taşıyan Ambiente bu sene üç ana bölümden oluşuyordu: Mutfak ve masa üstü grubuna ait ürünlerin bulunduğu Dining, hediyelik eşya bölümü Giving ve iç dekorasyona ait ürünlerinin bulunduğu Living. Beş gün boyunca masa ve mutfak ürünleri, hediyelik eşya, ev ve mobilya aksesuarları gibi farklı birçok alanda 2008 yılının yeni tasarımları sergilendi.

Yetenek avcısı

Ambiente, geçen sene olduğu gibi, yeni yetenekleri desteklemek amacıyla Talents 2008 adı altında genç tasarımcı, öğrenci ve yeni açılan stüdyoların kendi ürünlerini ücretsiz olarak sergileyebileceği bir sergi alanına yer verdi. Yeni yeteneklerin sektörün önde gelen firmaları ve profesyonelleriyle tanışma fırsatını yakaladığı fuarda, birbirinden farklı yarışmalar da düzenlendi. Alman Tasarım Konseyi tarafından Alman Ekonomi ve Teknoloji Bakanlığı adına organize edilen Almanya Tasarım Ödülü, ürünlerin tasarımlarındaki başarılarının yanı sıra fonksiyonellikleri ve çevreye uyumlarına göre verilen Design Plus Ödülü, plastik bazlı ürünler arasında yılın ürününe verilen ve bu sene ikinci kez düzenlenen Plastik Ödülü, başka ürünleri taklit edenlere verilen Plagiarius Ödülü sahiplerini buldu.

Özel projeler

Bu sene Ambiente’de en ilgi çeken projeler, Asianliving ve Ambiente goes City projeleriydi. Ambiente ile aynı zamanda, Ambiente’den sadece birkaç kilometre uzaklıktaki Offenbach’da kapılarını ziyaretçilere açan Asianliving’de 300’e yakın firma banyo, mutfak, ev, bahçe, ve hediyelik için üretilmiş Asya yapımı ürünlerini ziyaretçilere sundu. Ambiente fuarı bu sene 3. kez sadece fuar alanında olmaktan çıkıp Frankfurt şehrine de yayıldı. Ambiente goes City mottosu altında Frankfurt’taki birçok mağaza, Ambiente fuarı katılımcılarının en son yeniliklerini ve ürünlerini özel dekore edilmiş mağaza vitrinlerinde sergiledi.

www.ambiente.messefrankfurt.com.

Trendler anlatıldı

Ambiente, bu yılın en önemli trendi olarak Japon Stili’ne yer veriyordu. Japonya’dan seçilmiş tasarım ürünlerinin tanıtıldığı bir projeye de yer veren fuarda Japon pavyonu yoğun ilgi gören yerler arasındaydı. Bu sene ilk kez Ambiente’nin Trend Forum bölümünde sezonun en önemli trendleri hakkında detaylı bilgi verildi. Bora Herke Stilbüro’nun yaratıcı takımı gelecek sezon için materyal, renk ve şekil açısından son trendler üzerine ilginç açıklamalarda bulundular: "Modern, elegan ve doğalın yeni tasarımlara damgasını vuracağı yeni sezonda yalın bir modernliğin doğurduğu zarif tasarımlar trend olacak.

El yapımı ürünler

Hiref Tasarım’dan Ambiente 2008’e katılan Ebru Çerezci ve Güvenç Kılıç’a göre bu sene fuarda el yapımı ürünlerin çağdaş tasarımla birleştirilmesine ve Anadolu kültürüne ilgi oldukça yoğundu. Her yeni koleksiyonunda Anadolu’nun farklı bir sanat ve yeraltı zenginliğini kullanmaya özen gösteren Hiref’in yeni koleksiyonu özellikle Amerika ve körfez ülkelerinden talep gördü.

Ödüllü halı tasarımcıları

Ülkemizde moda endüstrisinin ve tekstil sektörünün gelişmesi, uluslararası alanda söz sahibi olabilmesi için çalışmalar yapan İTKİB, moda ve tasarım alanında gerçekleştirdiği önemli atılım ve girişimlerle, pek çok tasarımcıya ve etkinliğe evrensel kimlik kazandırma yolunda destek vermeye yepyeni bir yarışmayla devam ediyor: Halı Tasarım Yarışması. İlk kez bu yıl İHİB ev sahipliğinde düzenlenen yarışma, bundan sonra her yıl yapılacak. Yarışmanın amacı, sadece genç yeteneklerin çalışmalarını sanatsal anlamda ortaya çıkarıp tanıtmak değil, aynı zamanda bu tasarımları işlevsel bir halde sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde sunmak. Bir diğer hedef de, bu topraklarda köklü bir geçmişi olan halıcılığı modernize edip, sahip olduğumuz mirası kullanarak uluslararası piyasada payımızı artırmak. Bu yıl katılan 85 yarışmacı arasından ön elemeyi kazanan 10 finalist, Ocak ayında Almanya’nın Frankfurt şehrinde düzenlenen Heimtextil ve Hannover şehrinde düzenlenen Domotex Yer Kaplamaları fuarlarına götürüldü. İlk 3 dereceyi alanlar geçtiğimiz hafta belirlendi: Birinciliği Seher Süleymanoğlu, ikinciliği Başak Özdemir, üçüncülüğü ise Serkan Çağlar kazandı.
Yazarın Tüm Yazıları