Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Kadınlar eşlerine alıyor, horlama 20 milyona duruyor

BURUN kanallarını genişletip, nefes yollarını açan cihaz ve bantların market raflarına kadar girmesi, yıllık hacmi 20 milyon TL’yi bulan yeni bir pazarın oluşumunu sağladı.

Pazarda, fiyatlar 18 TL’den başlayıp, 200 TL’ye kadar çıkıyor. Horlamayı engelleyen aparat, protez ve bantları en fazla, kadınlar eşleri için alıyor.

HER 4 evden birinde horlama sorunuyla karşılaşılan Türkiye’de, burun kanallarını genişletip, nefes yollarını açan cihaz ve bantların market raflarına kadar girmesi, yıllık hacmi 20 milyon TL’yi bulan yeni bir pazarın oluşumunu sağladı. İthalatçı firma sayısı 10’a, marka sayısı da 20’ye ulaştı. Fiyatların 18 TL’den başlayıp, 200 TL’ye kadar ulaştığı pazarda gözlenen hızlı büyüme, Uzak Doğu ülkelerinden ithal edilen sahte ve taklit ürünlere de kapıyı araladı.

2007’de tanıştık

Türk tüketicilerinin ilk kez 2007 yılında doğrudan pazarlama kuruluşları aracılığıyla tanıştığı bu ürünler, artık eczanelerin yanı sıra zincir marketlerin de raflarında yer alıyor. Yılda fiyatı 40 TL ile 200 TL arasında değişen 50 bin cihaz, fiyatı 18 TL ile 20 TL arasında değişen 100 binlerce de bant satışı gerçekleşiyor. Piyasada satılan cihazlar, içlerinde yer alan mıknatıs ve nefes yollarını açan manyetik çipler sayesinde, nefes almayı rahatlatıp, horlamayı engellerken, bantlar ise burun yanaklarını dışa doğru iterek, hava kanallarının genişlemesini sağlıyor.
Arkadaşımız Mert Temizkan’ın yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de henüz horlama aparatı, protezleri ve bantlarının üretimi yapılmıyor. Bu ürünlerin ithalatını sayıları 10’u bulan firma tarafından gerçekleştiriliyor. Marka sayısının 20’yi bulduğu pazarda, Snore Relief, Silent Sleep, Hornet ve Breathe Right adlı ürünler ön plana çıkarken, Hiwox, Antisnor, Novowent, Nefexin, Stop, Nasivent, Horkes’de rekabeti kızıştıran markalar arasında yer alıyor.

Eşler için alınıyor

Türkiye’de her dört evden birinde horlama sorunu yaşandığına dikkat çeken firma yetkilileri, 3 yıl gibi kısa bir geçmişi olmasına rağmen pazarın sürekli katlayarak büyüdüğüne dikkat çekiyorlar. Ans Medical Genel Müdürü Hakan Murat Şıvgın, “Öyle bir alıcı profil var ki ürünü kullananlar daha sonra başka bir yakını için de sipariş verebiliyor. Cihaz ve bantları genelde bayanlar eşleri için alıyorlar” dedi.

Nefes açılıyor kalp pili kullananlara önerilmiyor

Burun deliklerinden sıkıştırılarak takılan aparatlar, içerisinde bulunan toprak mıknatısı ile küçük dilin arkaya gitmesini engelleyerek, rahat nefes alınmasını sağlıyor.
Bu sayede cihaz nefes boşluğunu açarak nefesin geçişini sağlayıp, horlamayı ortadan kaldırıyor. Bantlar ise burnun üst kısmına yapıştılırken içerindeki özel madde ile horlamayı engelliyor.
Yan etkisi olmadığı belirtilen bu ürünler, kalp pili kullananlar ile küçük yaştaki çocuklara önerilmiyor.

Marketlerde de satılmaya başladı

TÜRKİYE’de 3 ayrı çeşidinin bulunduğu bu cihazlar, internet ve televizyon gibi satış kanallarının yanı sıra eczaneler aracılığıyla pazarlanıyor. Bantların satışı ise yaygın dağıtım kanalları kullanılarak, marketlere kadar ulaşıyor. Avrupa’da ki marketlerde ise horlama cihazları ve bantları için özel raflar oluşturuluyor.
X