Trendyol oluşturduğu modelle ister Kars’ın bir köyünden, isterse İstanbul’un bir mahallesinden satış yapan KOBİ ve esnafı dünya pazarlarına açtı. 2 yılda 51 bin satıcı çeşitli ülkelere 37 milyonu aşkın ürün sattı. Trendyol, satıcıları aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, 2026’da ise 10 milyar dolar ihracat yapmayı hedefliyor. Türkiye’de sepet ortalaması 20 dolarken Körfez ülkelerinde bu fiyat 120 dolara çıkıyor.
#TrendyolTicaret Bakanı Ömer Bolat, "E-ticareti ve e-ihracatı desteklemek için Türkiye E-İhracat Platformu'nu yakında hizmete alıyoruz. İhracatçılarımızı dijital ortama taşımış olacağız. Yeni nesil teknolojilerin kullanılacağı milli B2B (şirketler arası pazarlama) platformunu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Ticaret Bakanlığımızla birlikte hayata geçireceğiz" dedi.
#E-İhracatKasım ayı kampanyaları ile e-ticarette 400 milyar liralık hareket beklediklerini söyleyen ETİD Başkanı Hakan Çevikoğlu, “Büyük indirim ve kampanyalar bir aya yayılacak. Üniversite öğrencileri vergisiz telefon ve tabletlere rağbet gösterecek. Aralık ayında ise ‘Yılın Son Pazarı, Türkiye’nin Pazarı’nı kuracağız” dedi.
#Alışveriş