Gece yarısı ve kahvaltı eklendi, fast food 2 milyar YTL’ye yöneldi

GLOBAL kriz bir çok sektörü olumsuz yönde etkilerken, fast food (hızlı yemek) zincirleri arasındaki rekabet iyice kızıştı.

Tüketicilerin krizin etkisi ile harcamalarını kısmasına rağmen, kıtırdan hoşlanmayanlar için pizzaya mozarella peynir ve susamlı kenar ekleyen, sabah kahvaltısı için füme et, çedar ve yumurtadan oluşan sandviçler hazırlayan, pideden hoşlananlar için çemenden arındırılmış pastırmalı pizzayı geliştiren, gece yarısı acıkanlar için de hafif diyet mönüleri devreye sokan fast food zincirlerine talep hızla artıyor. Bunda da, fast food zincirlerinin klasik mönülerinin dışına çıkarak, farklı tat ve lezzetlere yönelmesi etkili oluyor. Böylece, servisi günün her saatine yaya bu zincirler, sektör hacmini de 2 milyar YTL’ye ulaştırmayı hedefliyor. Arkadaşımız Meltem Kara’nın yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de 3 bin 400 şubeyle faaliyet gösteren fast food zincirleri, krizi fırsata dönüştürmek için günün her saatine uygun yeni lezzetlere yöneliyor. Bunlardan McDonald’s ve Burger King, mönülerine kahvaltı ekleyerek sabah saatlerinde de müşteri çekme yoluna giderken, tatlı ve kahve portföylerini de genişletiyor. Fast food sektörü hamburger, hamburger dışı (non-hamburger), etnik yiyecek ve hızlı servis sunan aile restoranları olarak dört farklı gruba ayrılıyor. Buna göre McDonald’s, Burger King gibi zincirler hamburger, Pizza Hut, KFC, Taco Bell, Sbarro gibi zincirler hamburger dışı (non-hamburger) grubunda faaliyet gösteriyor.

Hangi zincir mönüsüne yeni neler ekledi

MCDONALD’S: Kahvaltı yapmak isteyenler için özel McMuffin ekmeği içinde yumurta, füme piliç dilimi ve çedardan oluşan Egg McMuffin, yine özel ekmek ile sunulan tavuk köftesi, yumurta ve çedarlı Sausage McMuffin, bunun yumurtalısı Sausage McMuffin with Egg, tavuk köftesi, omlet, bal ve patates köftesi ile sunulan Big Breakfast, tereyağı ve özel şurubu ile sunulan 3 pancake’den oluşan Hotcakes, ya da üzümlü cevizli Muffin gibi özgün tatlardan oluşuyor. Arabica çekirdeklerinden üretilen kahveyi piyasaya sunan Mcdonald’s üzümlü cevizli ya da çikolatalı muffinlerin yanısıra elmalı pie’dan oluşan tatlı grubuna böğürtlenli pie’ı da ekledi. McDonald’s menülerine son olarak MegaMac ve düşük kalorili "hafif & aktif" adlı yeni ürünü katıldı.

Burger King: Farklı sandviç çeşitlerinden oluşan kahvaltı mönüsünde; Yumbo Sandwich, Eggburger Sandwich, King Breakfast ve tortilla ekmeğiyle hazırlanan Burritos Sandwich bulunuyor. Hamburger çeşitlerinde de yeni lezzetlere yönelen kuruluş, birbirine yapışık altı ekmekten oluşan 6-Pack ve çıtır kaplamalı soğanı, steak sosu ve biftek tadındaki Steakhouse Burger’i de ekledi. 6’lı, 9’lu ve 12’li çeşidiyle Chicken Fries’i yanı sıra havuçlu kek ve limonlu cheesecake de satışa çıkarıldı. Apple Pie’ın tadı yenilenerek, diyet yapanlar için "delight" ürünler geliştirildi.

Little Caesars: Firma, pizza kenarı yeme alışkanlıklarını değiştirmek ve kenar israfını önlemek için mozarella peyniriyle doldurulmuş ve üzerine susam dökülmüş yeni bir ürün çıkardı. "Bahçe, bahçe" ve "hafif, hafif" olmak üzere kepekli pizza çeşitlerini de piyasaya sunuldu.

Pizza Hut:
Peynir ve pastırmayı kendi restoranlarında ilk kez biraraya getirip, pastırmalı pizzayı mönüye ekledi. Pizzada çemensiz pastırma kullanılıyor.

Domino’s Pizza:
Dublex ve Barbeküs Pizza olmak üzere iki yeni çeşidini çıkardı. İki kat hamurun arasına komple çedar peyniri döşenerek hazırlanan Dublex Pizza’nın her yerine peynir eşit olarak dağılıyor. Barbeküs Pizza’da ise, ilk defa kullanılan barbekü sos ve küp hindi fümenin yanı sıra yeşilbiber, mantar ve mısır da bulunuyor.

Pizza Pizza: Türk damak tadıyla pizza kültürünü birleştiren firma, parça pizza son olarak, 3 parça chicken fingers ve pomfritten oluşan Özel Menü hazırladı. Özel Menü, 8,90 YTL’den satılıyor.

Popoyes:
Maxi adı verilen yeni mönü, bir kampanya ile müşterilerin beğenisine sunuldu. Chicken Deluxe Sandwich, 10’lu tavuk parçacıkları, orta boy Cole Slaw, küçük boy patates kızartması ve orta boy içecekten oluşan bu mönü müşteriye sunuluyor.

25 bin kişi çalışıyor

Türkiye’deki fast food zincirlerinin sayısı 3 bin 400’e yükselirken, istihdam sayısı ise 25 bine ulaştı.

Türkiye’de fast food zincirlerini tercih edenlerin yüzde 78’i yabancı restoranlara yönelirken, yerli fast food restoranlarının tercih edilme oranı ise yüzde 22’de kalıyor.

Fast food tercih edenlerin yüzde 28’ini 19 yaş altı gençler oluştururken, yüzde 68’lik kısımda ise, 20 yaş üzeri gençler yer alıyor.

Bu grup içinde 20 ile 22 yaÅŸ arası gençlerin ağırlığı dikkat çekiyor.Â
Yazarın Tüm Yazıları