Ey balyoz! Geldiysen vur

BUGÜN bayram; kutlu olsun herkese. İnsanın beklemediği bir iyilik veya güzellikle karşılaşınca çok sevinmesine "bayram etmek" denir. Bayram etmenin bayramla ilgisi hem vardır, hem de yoktur.

Bayram eden varsa, bayram ettiren de olmalıdır. Bayramlar, işte bunun için vardır. Bayramda, beklenmedik iyi bir şey olduğu için değil, sırf o gün bayram olduğu için bayram edilir. Kendi imkánlarıyla veya kendi kendine bayram edemeyenleri; yalnızları, yoksulları, güçsüzleri, çocukları, yaşlıları, hastaları "bayram ettirme" günüdür bugün. Herkesin birilerini "bayram ettirme" gücü mutlaka vardır. Kimseyi mutlu ettiremeyecek kadar güçsüz insan yoktur. Yeter ki; murat edilsin. Bir çift tatlı sözün maliyeti mi var Allah aşkına? Dağarcığınızda ne kadar gönül alıcı söz varsa harcayın gitsin. Her şeyin kıtlığı olur, gönül alıcı davranmanın kıtlığı olmaz.

* * *

Maşallah Büyükşehir Belediyemiz toplu taşıma sistemi inşasında çok büyük projeleri peş peşe devreye sokuyor. Belediyemiz trafik sorunu "inşaat mühendisliği" ile çözülür iddiasında. Ben de "sistem mühendisliği" ile çözülür diyorum. Hazır belediyemiz milyarlar harcayarak fiziki ulaşım projelerini hayata geçiriyor, ben de halkımı trafikte nasıl bayram ettirebilirim diye düşünüyordum. Birden hatırıma benim meşhur "trafik sıkışıklığını balyozla açma" projesi geldi. Projemi, ısıttım, sofraya tekrar koyuyorum. Ittılaınıza arz ederim.

1. İstanbul’da ulaşım hızının çok düşük olmasının sebebi yolların yetersizliğidir. Yolların yetersiz kalmasının sebebi de yolların otopark olarak kullanılmasıdır.

2. İki şeritli bir yolun otopark olarak kullanılan sağ şeridi trafiğe açılsa, yolun kapasitesi yüzde 100 artar.

3. Şehrin yol kapasitesini bedava arttırmanın tek çaresi, özellikle ana yolları "otopark"lıktan çıkarmaktır.

4. Yoların kenarına dikilen "park edilmez" veya "durulmaz" levhalarının, hiçbir kıymeti harbiyesi yoktur.

5. Park yasağını uygulamak için zecri bir yaptırıma ihtiyaç olduğu açıktır. Araç çekmek, yolu açmaz; aksine tıkar.

6. Zecri yaptırım aleti, uzun saplı 5 kiloluk balyozdur.

7. Park edilmez levhasının altında park eden araçların, yalnız arka camları; durulmaz levhasının veya köşe çıkıntılarının önünde park eden araçların ön camları; dört yönlü çakarlarını yakıp, ikinci sıra park eden araçların hem ön, hem de arka camları kırılmalıdır.

8. Bu işlem için, önce trafik polisleri bir zabıt tutacaktır. Tutulan zabtın bir sureti, aracın şoför pencere camına zamkla yapıştırılacaktır.

9. Arkadan gelen balyozla cam kırma ve cam kırıklarını süpürme ekibi, zaptın gereğini yapacaktır.

Teklif benden, takdir yüce millettendir.

Son Söz: Her trafik kuralı ihlalinde, küçük bir bireysel kár ve mutlaka çok büyük bir toplumsal bir zarar vardır.
Yazarın Tüm Yazıları