Erkan Çelebi:Tatili zehir eden Anı Tur'a ceza

Erkan ÇELEBİ
Haberin Devamı

TÜRSAB, bir haftalık Olimpus-Kekova gezisini tatilcilere zehir eden Anı Tur'u katılımcılara tazminat ödeye mahkum etti. Anı Tur, tura katılan 32 kişiye paket tur bedelinin yüzde 35'ini geri ödeyecek.

TÜRKİYE Seyahat Acentaları Birliği'nin (TÜRSAB) Tahkim Kurulu, geçtiğimiz Nisan ayında düzenlediği Olimpus-Kekova turunu 45 kişiye zehir eden Anı Tur'u katılımcılara tazminat ödemeye mahkum etti.

Bunun sonucunda, katılımcıların 39 milyon 900 bin lira ödeyerek katıldığı gezideki aksaklıklar yüzünden Anı Tur, tur bedelinin yüzde 25'i maddi, yüzde 10'u da manevi olmak üzere katılımcıların her birine 14 milyon lira tazminat ödemek zorunda kalacak.

TOPLU ŞİKAYET

Anı Tur'un geçtiğimiz yıl Nisan ayında düzenlediği Olimpus-Kekova turuna katılanlar, tatilin işkenceye dönüşmesi üzerine, dönüşlerinde firmaya başvurarak, şikáyetçi olmuş, zararlarının tazmin edilmesini talep etmişlerdi. Anı Tur'un, tatilcilerin bu taleplerine fazla sıcak bakmaması üzerine 32 katılımcı, Hürriyet'in Tüketici Köşesi ve TÜRSAB'a başvurarak, Anı Tur'un tura katılanların maddi ve manevi zararlarının karşılamasını istemişlerdi.

Anı Tur yetkilileri, tura katılanların taleplerini aşırı bularak, zararlarının tazmin etme yoluna gitmedi. Bunun üzerine TÜRSAB'ın Tahkim Kurulu devreye girdi. Tahkim Kurulu, yaptığı incelemenin sonucunda Olimpus-Kekova turuna katılanların şikayetlerini haklı buldu. Anı Tur'u, yüzde 25'i maddi, yüzde 10'u da manevi olmak üzere paket tur bedelinin yüzde 35'ini katılımcılara tazminat olarak ödemesine karar verdi. TURSAB Tahkim Kurulu'nun aldığı bu karar, yetkili mahkeme tarafından da davalı ve davacılara tebliğ edilecek.

İLK DEĞİL

Anı Tur geçtiğimiz Temmuz ayında da organize ettiği Karadeniz gezisinde tura katılanlara farklı fiyat uygulamasıyla da gündeme gelmişti. Anı Tur'un bu gezisine katılanlar da kişi başına 20 milyon liraya varan farklı fiyat uygulamasıyla karşılaşmışlardı. Anı Tur, fiyat farklılığının rezervasyonun yaptırıldığı tarihten kaynaklandığını öne sürerek, ‘‘Tur fiyatları tekel maddesi gibidir. Uygulanan fiyat sürekli değişebilir. Bu nedenle, rezervasyonlar açıklandığı günkü fiyat üzerinden yapılır. Aynı turda bile fiyat farklılığının oluşması normaldir’’ diye açıklama yapmıştı.

SİGORTA BAŞLATILAMADI

Sorumsuz acentalar yüzünden tüketicilerin mağduriyetlerini giderebilmek için hak arama mücadelesi vermek zorunda kalmasına tatil sigortasının Türkiye'de bir türlü uygulamaya geçirilememesi yol açıyor. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, bu konudaki çalışmalarını tamamlamasına rağmen, bir buçuk yıldır tatil sigortası uygulaması başlayamadı. Bu da, Türk tatilcilerinin zararlarını tazmin ettirebilmek için uzun süre uğraşmak zorunda bırakıyor.

Oysa, TÜRSAB'ın çalışmalarını tamamladığı bu sigorta sistemi devreye girmiş olsa, acenta ve tesis işletmelerinin yurt içinde yıldız oyunu, sorumsuz rehber, çifte rezervasyon, farklı fiyat ya da farklı yerde konaklatma gibi uygulamalarında tüketiciler, ödedikleri tatil bedelinin en azından bir kısmını sigorta şirketinden alabilecek. Tatili zehir edenlerle hak arama mücadelesini bu kez tüketici değil, sigorta şirketi yapacak.

Yazarın Tüm Yazıları