Dünya reklam devi İstanbullu şirketi kaptı

Türkiye dijital pazarlamada oldukça iyi bir yerde. Mobil pazarlamadaysa 1 numara. Genç girişimcilerimizin şirketleri yabancıların iştahını kabartıyor. Bu alanda faaliyet gösteren firmalardan 41?29!, geçen günlerde global reklam ve pazarlama devi WWP tarafından satın alındı.

Haberin Devamı

Reklam ve pazarlama hizmetlerinde dünyanın bir numaralı grubu WPP geçtiğimiz günlerde henüz beş yıllık bir şirketin yüzde 65’ini satın aldı.

Önce merkezi Londra’da olan WPP şirketini yakından tanıyalım: İngiltere borsasında ve Nasdaq’ta işlem gören WPP 107 ülkede faaliyet gösteriyor ve 150 bin çalışanı var. Çok iyi tanıdığımız reklam, halkla ilişkiler ve pazar araştırmanın bazı ünlü markaları WPP grubunun bünyesinde. Örneğin Grey, Hill&Knowlton Strategies, Ogilvy Group, Young&Rubicam...

1987'den beri grubun CEO’luk koltuğunda oturan Sir Martin Sorrell’i geçen günlerde Davos’ta 'kapitalizmin cevval bir savunucusu' olarak dinledim. Meğer bu 'kapitalizmin cevval savunucusu' dünyanın her köşesinde iyi işlere imza atan, geleceği parlak genç reklam, pazarlama şirketlerini yakından takibe alıyormuş.

Haberin Devamı

WPP’nin Türkiye’de neredeyse kurulduğu yıldan itibaren göz dikip nihayet geçenlerde yüzde 65’ini aldığı şirketin adı 41?29! Yanlış okumadınız rakamların yanında bir soru işareti, bir de ünlem var.

İSTANBUL’UN EYLEM VE BOYLAMI

Kurucusu Alemşah Öztürk 34 yaşında. 41?29! Dijital Pazarlama ve İletişim şirketini 2007'de kurmuş. Şirketine ilham olan isim ise İstanbul’un eylem ve boylamı.

“İstanbul’dan küresel bir marka daima hayalimdi” diyor. 23 yaşından beri dijital tasarıma kafayı fena takmış Öztürk’ün 2007'de 105 bin lira sermayeyle kurduğu 41?29! Türkiye’de pek çok ilke imza atmış. Reklam dünyasına aşina olanların şıp diye anlayacaklarını sandığım ilkler şöyle:

* İlk viral reklam (İnternet üzerinde video kullanılarak yapılan reklam kısaca)

* İlk dijital ürün lansmanı

* İlk alternative reality game

Bu ilkler listesi daha uzun ama ben bu kavramlarda resmen kaybolduğum için uzatmayacağım.

GARANTİ BANKASI'NIN FACEBOOK’U

Neticede 41?29! bugüne kadar 70’ten fazla ulusal ve uluslararası ödülün sahibi. Müşteri portföyünde Garanti Bankası, Unilever, Ülker, Renault, Mey İçki, Nokia, Kanal D, Kraft gibi önemli markalar var.

Alemşah Öztürk’e, “İşinizde nasıl bir fark yaratıyorsunuz” diye soruyorum. “Markanın ihtiyaçlarını göre stratejiyi belirleyip dijitali diğer mecralara da entegre ederek bir pazarlama tekniği geliştiriyoruz” diyor. Garanti Bankası’nın Facebook ve Twitter’daki sosyal medyasını yönetmek de 41?29!'un işi.

Haberin Devamı

Öztürk, “Pazarlamada dijital ağırlık kazandı. Örneğin Unilever 500 bin kadına Facebook üzerinde ulaşıyor” diyor.

Dünyanın en büyük reklam ajansları ağına sahip WPP için, gelişmekte olan bir ekonomide önemli bir portföye sahip, yılda yüzde 50 büyüme kapasitesine sahip bir dijital ajansı satın almak turnayı gözünden vurmak anlamında. Ama madalyonun diğer yüzüne bakarsak Alemşah Öztürk, “Bizim için de artık WPP ile dünyaya açılma fırsatı var” diyor. Dediğine göre, Türkiye dijital pazarlamada oldukça iyi bir yerde. Mobil pazarlamadaysa 1 numaraymış.

AJANSIN MUTLULUK SORUMLUSU

Alemşah Öztürk, “Dünyaya açılacağız” diyor ama geçenlerde İstanbul ve Ankara’ya gelen ABD Başkanı Obama’nın yardımcısı Joe Biden Türk girişimcilere övgüler yağdırdığı konuşmasında 41?29! şirketini de örnek göstermiş. Biden’ın kulağına Öztürk’ün adını kimin fısıldadığını bilmiyorum. Ona bakarsanız; Endeavor girişimcisi olması dolayısıyla Biden adını ve şirketini telaffuz etmiş.

Haberin Devamı

WPP’nin şirketin yüzde 65’ini almasından sonra anlaşmaya göre üç yıl daha 41?29!'un CEO’luk görevini yürütecek Öztürk kartında CHO yani 'Chief Happiness Officer' yazıyor. “Ben ajansın mutluluk sorumlusuyum. 2009'da bile yüzde 30 zam yaptım. İşten önce ajansta çalışanların mutluluğu gelir” diyor. Ne mutlu 41?29! çalışanlarına!

 

Yazarın Tüm Yazıları