Damacana su 2.3 milyar liraya çıktı, ‘bedava ısıtıcı’ yarış kozu oldu

3.2 milyar liralık su pazarından 2.3 milyar liralık pay alan 19 litrelik damacanada rekabet kızıştı. Birbirinden müşteri kapmak isteyen firmalar, yeni abonelere ilk suları bedava verirken, sadık müşterilerini kaptırmak istemeyenler de indirim kuponu, meyve suyu ve sodayla başlattıkları hediye yarışını, rekabetin yoğun olduğu bölgelerde su ısıtıcısı, sebil gibi ürünlere de kaydırdı.

Haberin Devamı

YILDA 9 milyar litre suyun ambalajlanıp, 3.2 milyar liraya pazarlandığı Türkiye’de, pazarın doyma noktasına yaklaşması, firmalar arasında birbirlerinden damacana kapma yarışını da başlattı. Bunda da kişi başına düşen yıllık tüketimin son üç yılda 96 litreden 126 litreye çıkması etkili oldu. Rekabetin 19 litrelik damacana sularda yoğunlaştığı pazarda, birbirlerinden müşteri kapmak isteyen firmalar, yeni abonelere ilk suları bedava verirken, sadık müşterilerini kaptırmak istemeyen firmalarda indirim kuponu, meyve suyu ve sodayla başlattıkları hediye uygulamasını, rekabetin yoğun olduğu bölgelerde su ısıtıcısı, sebil gibi ürünlere de kaydırdı.
Yüzde 75 damacana
9 milyon litrelik ambalajlı sudan 6.5 milyar litreyle yüzde 75 pay alan damacana su pazarında, 220 farklı marka rekabet ediyor. 3.5 milyar liralık toplam pazardan 2.3 milyar liralık pay alan damacanada, Nestle, Erikli, Hayat, Aytaç, Saka, Lido, Turkuaz, Damla, Kardelen, Şeker, Sırma gibi markalar ön plana çıkıyor. Tüketicilerin marka tercihinde fiyat kadar uygulamaya konulan kampanyalar da etkili rol oynuyor.
Tercihi kampanya belirliyor
Arkadaşımız Mert Temizkan’ın yaptığı araştırmaya göre, Nestle, Hayat, Aytaç, Erikli, Kardelen gibi markalar, yeni abonelerine ilk suları bedava verirken, Sırma bazı bölgelerdeki abonelerine suyun yanında maden sodası da veriyor. Aytaç, damacana su alan müşterilerine meyve suyu ya da 6’lı paket içinde yer alan yarım litrelik şişe sularını, Lido’da çay hediye ediyor. Erikli’de müşterilerine bir sonraki alışverişlerinde kullanmak üzere indirim kuponu vererek, markaya bağımlılığı oluşturmaya çalışıyor. 4 al 2 öde kampanyasıyla dikkat çeken Turkuaz’da salı gününden itibaren yeni bir kampanyaya başlıyor. Ana firmalar, pazar paylarını artırmak istedikleri bazı bölgelerde de bayileri aracılığıyla özel kampanyalar düzenleyebiliyor. Bu kampanyalarda, markaya sadık müşteri kazandıracak uygulamalar ön plana çıkıyor. Her ay belli sayıda damacana taahhüdünde bulunan müşterilere su ısıtıcısı ya da sebil gibi hediyeler de verilebiliyor.

Haberin Devamı

Kapasite kullanımı yüzde 40’ta kalıyor

Haberin Devamı

AMBALAJLI Su Üreticileri Derneği(SUDER) Başkanı Adnan Çavuş, İtalya’da 176 litre, İspanya’da 143 litre, Fransa’da 142 litre olan kişi başına düşen yıllık ambalajlı su tüketiminin Türkiye’de son 3 yıl içinde 30 litre birden artarak, 126 litreye ulaştığını söyledi. Çavuş, “Avrupa ülkelerindeki yıllık kişi başı tüketim oranları ile karşılaştırıldığında Türkiye’de
ambalajlı su tüketiminin artma potansiyeli olduğu görülüyor. Ancak, sektörde mevcut endüstriyel kapasite kullanımı yüzde 40 seviyelerinde kalıyor” dedi. Sektörün en önemli sorunlarının başında kayıt dışı üretimin geldiğine dikkat çeken Adnan Çavuş, “Bu durum özellikle damacana sektöründe ön plana çıkıyor ve haksız rekabete yol açıyor. Kayıtdışı üretimi caydırıcı hale getirmek için denetimlerin sıklaştırılması olmazsa olmazlardan. Ancak burada asıl iş tüketicilere düşüyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Toyota bu kez 600 bin minivanı geri çağırdı

DÜNYANIN önde gelen otomobil  firmalarından Toyota, ABD’de satılan 600 bin minivan aracını geri çağırdı. Toyota’dan yapılan açıklamada, söz konusu geri çağırmaya konu olan araçların 1998-2010 yılları arasında üretilen Sienna marka minivanları içerdiği belirtildi. Açıklamada, geri çağrılmasına neden olarak, stepne lastiğin paslanma olasılığının yol güvenliğini tehlikeye düşürmesi gösterildi.

Yazarın Tüm Yazıları