Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Cem Boyner’den T-box prezervatif reçetesi

<B>ULUDAĞ</B> Üniversitesi’nden Prof. <B>Zeyyat Sabuncuoğlu</B> davet etti, geçtiğimiz cumartesi günü Bursa’da <B>‘3. İnsan Kaynakları Zirvesi’</B>nde <B>‘Yaratıcılık ve Pazarlama’</B> üzerine bir konuşma yaptım.

Konuşmamın odağında T-box vardı. Bir gün önce Cem Boyner’le beraberdim ve ilk ağızdan öğrendiğim T-box öyküsünü Bursa’da ballandıra ballandıra bir güzel anlattım.

T-box ürün karmasıyla, (muhabirlere özel düşük kesim g-stringler benim ideal ürünüm!) markasıyla, ambalajıyla, fiyatıyla, ödeme biçimiyle, reklam diliyle, sadece basını reklam aracı olarak kullanmasıyla daha ilk yılında niş bir pazarlama efsanesi oldu çıktı. T-box geleneklere meydan okudu ve kısa sürede yol aldı. Cem Boyner’i cesareti için gerçekten kutluyorum. T-box genç, eğlenceli ve çok komik bir marka ama onu yaratmak ve T-box’ın yaptıklarının arkasında durabilmek için her şeyden girişimci cesareti gerekiyor.

Boyner, T-box için yaptıklarıyla herkese girişimcilik ve yaratıcı pazarlama dersi veriyor ve neredeyse bize ‘Onların pazarlama öğreten Unilever’i, P&G’si varsa bizim de Boyner’imiz var’ dedirtiyor. Şu T-box prezervatiflerine bakar mısınız! Ürün fikri Boyner Holding içindeki 20 kişilik ‘T-box Timi’ tarafından ortaya atılmış. Tim içindeki gelenekselcilerle-değişimciler arasındaki savaşı değişimciler kazanmış. Boyner’in büyükleri de ‘Eczacıbaşı Okey’i üretiyorsa biz niye T-box üretmeyelim!’ argümanıyla ikna edilmiş.

T-box prezervatiflerinin yeniliği ambalaj içine yerleştirilen hareketli çıplak kadın resimlerinde. Ne mi işe yarıyor bu resimler? Prezervatif kullanmadınız mı? Prezervatif takmak bir ‘zamanlama’ işidir biliyorsunuz. Eğer el becerileriniz yeterince gelişmemişse ya da ürünle ilgili ‘ebat’ sorunları varsa performansınızda bir düşme yaşanacağı ve ‘hadi bakalım bir daha deneyelim’ pozisyonu alınacağı kesindir. T-box’ın içine konan hareketli resimler ‘düşmeden ve düşünmeden devam etmenizi’ sağlıyor anlayacağınız.

Şaka yapmıyorum, işte T-box prezervatiflerinin içinde yazanlar: ‘Hareketli resimlerin amacı, zevkinizi düşürmeden güvenliğinizi düşünmektir. Düşmeden ve düşünmeden devam edebilirsiniz. Kalori tablosu: Orgazm taklidi 30 kalori, orgazm 300 kalori, ereksiyon halinde olmadan takmaya çalışmak 3000 kalori.’

Şimdi sıkı durun. T-box prezervatiflerinin nasıl kullanılacağı ile ilgili ambalaj içindeki metnin yazımına en büyük katkı kimden gelmiş biliyor musunuz? Cem Boyner’den. Şimdilik ‘ailevi baskılar’ nedeniyle bu sır açıklanmıyor ama ben dayanamadım, açıkladım. (Şaka yapıyorum) Nedenini de söyleyeyim T-box çok hınzır bir ürün ve bu hınzırlığı da ancak Cem Boyner yapabilirdi. Bu ‘yaratıcı zeka’ farkını bilmek de herkesin hakkı..

Bursa’daki ‘Derstand-up’ımın arasında salona bir avuc T-box prezervatifi dağıttım. Konuşmam bitince yanıma en az on kişi gelip ne sordu dersiniz? Bildiniz: ‘Acaba bu zamazingoları nerede bulabilirim.’

T-box prezervatifleri ve stand-up iyi gidiyor galiba... Neden acaba?

Konya’da markanın gücü

DOĞAN
Yayın Holding’in düzenlediği ‘Anadolu’daki Avrupa 2004’ toplantılarının ikincisi Konya Sanayi Odası’nın işbirliği ile yarın Konya’da yapılacak. Konya Sanayi Odası Başkanı Ahmet Şekeroğlu ve DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ açılış konuşmalarını yapacaklar. Sonra sırayla Mehmet Yılmaz, Jeffi Medina ve Sinan Öncel ‘Markalaşma ve Önemi’ konusunu deşecekler. Üçü de keyifli ve bilgili konuşmacılar. Öğle yemeğinin konuşmacısı gizli pazarlama gurusu: Ertuğrul Özkök. Daha sonra da ekonomi gazeteciliğinin tanınmış isimleri Enis Berberoğlu, Erdal Sağlam ve Uğur Civelek ‘Yeni ekonomide şirketleri neler bekliyor?’ paneli yapacaklar. Konyalı girişimcilere önerim ayaklarına gelen bu fırsatı kaçırmamaları. Doğan Yayın Holding’i de yaptığı ‘marka misyonerliği’ için kutluyoruz. Bu gölde maya tutarsa ancak böyle tutar!

Dördüncü Özcan

TÜKETİCİNİN
ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’ne bağlı Reklam Kurulu Başkanı Özcan Pektaş, Sanayi Bakanlığı’nı AKP’li Ali Coşkun yönetmeye başladığından bu yana garip uygulamalar yapmaya başladı. Üç hafta önce İstanbul’da yapılan bir Uluslararası Özdenetim Konferansı’nda Özcan Pektaş, ‘Ben istediğim şikayeti kurula getirir, istemediğimi getirmem’ diyerek Reklam Kurulu’nu nasıl keyfi yönettiğinin ipuçlarını verdi. Daha sonra aynı Özcan Pektaş, Ali Coşkun’un yaptığı çıkışlardan aldığı manevi destekle, çarşaf çarşaf ilanlar vererek Reklam Özdenetim Kurulu’na meydan okudu. (Reklamın özeti şuydu: Ben devletim sen kimsin!) Daha sonra Bakan Ali Coşkun’un ‘Clarins reklamlarındaki kadın sekse azmettiriyor’ gafı ‘ürün vaatlarine’ yansıtılarak Clarins dahil çeşitli kozmetik firmalarına gözdağı niyetine 48’er milyar lira ceza verildi. Daha dünya bu konuda karar verememişken Hacettepe Üniversitesi’nden alınan ‘bilirkişi’ raporuyla! Özeti Özcan Pektaş, Ali Coşkun yönetimindeki Sanayi Bakanlığı’nda hızla ‘Dördüncü Özcan’ olma yolunda ilerliyor. Kutluyoruz.

X