Boston’da küresel Türkiye markası çıkarma arayışı

Avea, teknoloji ve mühendislik konularında dünyanın en iyi teknik üniversiteleri arasında yer alan Massachusetts Institute of Technology (MIT) ile kurduğu ARGE işbirliğinin meyvelerini almaya başladı.

Haberin Devamı

MIT bünyesinde, AveaLabs Ar-Ge uzmanlarının katkısıyla yürüyen 10 ayrı çalışmadan biri olan FotoFilm (Flipr) uygulamasının tanıtımı, düzenlenen bir yarışma ile Boston’da gerçekleştirildi.

Avea CEO’su Erkan Akdemir’in davetlisi olarak geçen hafta Boston’da düzenlenen etkinliklere katıldım. MIT’de gerek şirketin işbirliği ile kurulan grubun çalışmaları, gerek MIT’deki genel çalışmalar hakkında bilgi aldık. Akdemir, sadece MIT’deki çalışmalar değil, Türkiye’de de ar-ge çalışmalarına ağırlık verdiklerini belirtirken, hedeflerini “Türkiye’den de Facebok, Google, Twitter gibi bir dünya markası çıkarmak” olarak belirtti.
Açık söylemek gerekirse; aklımız devam eden Gezi Parkı protestolarında idi ve ülkede yaşanan sorun ile MIT’ın gündemi arasındaki derin uçurumu, üzülerek izledik. Afrika kökenli taksi şoförlerinin bile Türkiye’den geldiğimizi öğrendiklerinde, İstanbul’da neler olduğuna, polis şiddetine ilişkin sorularıyla karşılaşmak ise üzüntümüzü artırdı.

MIT ile ilişkinin bir yılı doldurduğunu, umduklarından çok daha kısa sürede sonuç almaya başladıklarını kaydeden Avea CEO’su Erkan Akdemir, ABD’deki öğrencilerin projeler üretmeye başladıklarını, bugüne kadar 10 fikir, 2 ürün geliştirildiğini, birinin tanıtılan Flipr olduğunu, “Şehrin Müziği Uygulaması” adı verilen diğer ürün üzerindeki çalışmaların da bitmek üzere olduğunu kaydetti.
Bu sonuçların ötesinde MIT ile kurulan işbirliği sayesinde küresel trendleri, zengin akademik ortamı  takip etme imkanı bulduklarını kaydeden Akdemir, “Bunun da ötesinde ARGE kültürünü, sınırsız düşünmeyi, kalıp dışına çıkmayı öğreniyoruz” dedi. Mühendislik kalıplara bağlı kalmadan, farklı disiplinleri bir araya getirerek çalışmanın önemine değinen Akdemir, “Bu çalışmalara, sadece şirket çıkarı açısından değil, araştırma modelleri ve geleceğe bakışı Türkiye’nin genel çıkarı açısından önemsiyor, buna göre davranıyoruz” şeklinde konuştu.

AKILLI ŞEHİRLER

MIT’deki değişik alanlarda oluşturulan araştırma gruplarının akıllı şehirler üzerinde odaklandıklarını gördük. MIT’nın yaptığı bir araştırmaya göre yakın gelecekte şehirler dünya nüfusunun yüzde 90’ını kapsayacak. Akdemir Türkiye’nin şu anda toplam nüfusun yüzde 70’inin şehirlerde yaşadığını hatırlatarak, akıllı telefon kullanımının akıllı şehir oluşumunda en önemli ve yaygın araç olacağını söylüyor.  Bu noktadan hareketle, Avea’nın altyapısı ve teknoloji üretme gücünün, yenilikçi uygulamaların çok daha rahat hayata geçirilebileceği bir platform oluşacağını kaydeden Akdemir, İstanbul’da bazı ilçe belediyeleriyle akıllı şehir projelerini başlattıklarını söyledi.

Avea’nın ARGE çalışmaları MIT işbirliği ile sınırlı değil. Şirket merkezindeki geniş merkezin yanında “kuluçka merkezi” adında bir platform oluşturulmuş. Bu sayede genç kişi ve şirketlere ortam oluşturup onların sektör içine girerek büyümelerine imkân hazırlıyorlar. 55 şirket başvurmuş, 5 tanesini şirket stratejilerine uygun bulup, kapsama almışlar. Yakında yeniden başvuruları alıp kuluçka merkezine 5 yeni şirket katacaklar. Intellica başta olmak üzere mevcut 5 şirketin  Avea ve başka şirketlere büyük satışlar yapmaları sağlanmış, küresel GSM sistemi içine girmeleri sağlanmış.
Ne diyelim; umarız Türkiye artık dünya markası yaratacak, bilimsel ve yaratıcı projeleri üretecek, özgürlük isteyen nitelikli gençlerinin önünü açacak biçimde demokrasini kurumsallaştırmayı becerir.

Yazarın Tüm Yazıları