Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Bisküvide çikolatalı çubuklar kapıştı, 100 milyon lira göründü

ÜLKER ve Şölen’in 3 ay önce ürün yelpazelerine kattıkları çikolatalı çubuk bisküvilere olan talep, 826 milyon dolarlık pazarı hareketlendirdi.

3 ayda 25 milyon TL’lik satış gerçekleştiren firmalar şimdi, bu ürünlerin yıllık satış hacmini 100 milyon TL’ye ulaştırmanın hesaplarını yapıyor.

 

TÜKETİCİLERİ çikolata kaplı çubuk bisküvilerle tanıştıran Ülker ve Şölen, pazarda farklı bir yarışa girdi. Geçen yıl 2 milyar dolara ulaşan unlu mamüller pazarından 826 milyon dolar pay alan bisküvide, firmaların ürün yelpazelerine kattıkları Japonlar’ın Uzakdoğu ve Avrupa ülkelerinde 43 yıldır pazarladığı çikolatalı çubuk bisküviler, sektörün gözdesi oldu. Üç ay gibi kısa sürede 25 milyon TL’lik satış rakamlarını yakalayan firmalar şimdi, çikolata kaplı çubuk bisküvilerin yıllık satış hacmini de 100 milyon TL’ye ulaştırmayı hedefliyor.


Rekabeti kızıştırdı

Japonlar’ın 1966 yılından bu yana üretip, Uzakdoğu’da Pocky, Avrupa’da ise Mikado markalarıyla pazarladığı çikolata kaplı çubuk bisküvi üretimi, Türkiye’de de eylül ayından bu yana yapılıyor. Arkadaşımız Mert Temizkan’ın araştırmasına göre, Ülker’in Biskrem Bi’stik adıyla, Şölen’in de Biscolata markasıyla pazara sunduğu iki ürün, kısa sürede tutunca rekabet de kızıştı. Japonya’dan sonra ilk kez Türkiye’de üretimine başlanan bu ürünü Şölen, Biscolata Stix markasıyla sadece çikolatalı olarak üretiyor. Ülker Biskrem Bi’stik’in ise çikolatalı ve fındık çikolatalısı olmak üzere iki farklı çeşidi bulunuyor.


210 bin ton

Bisküvi sektöründe faaliyet gösteren firmalar, geçtiğimiz yıl farklı tat ve lezzetler içeren yüzlerce çeşitten oluşan toplam 210 bin ton üretim gerçekleştirdi. Klasik tatların yanı sıra, şekerli ve tuzlu krakere, kremalı ve kepekli diyet ürünlere, vitamin ve mineral katkılı marshmallowlara son dönemlerde çikolata ve bisküvinin bir arada sunulduğu karışımlar da eklendi. 2009 yılının ilk 9 ayında 180 bin tonluk üretim rakamını yakalayan sektör, yıl sonuna kadar 240 bin tonluk üretim, 1.5 milyar TL’lik de satış hacimine ulaşmayı hedefliyor.


Yetişemiyorlar

Türkiye’de üretilen çikolatalı çubuk bisküvilerin yurt içinde olduğu gibi yurt dışından da önemli oranda talep gördüğünü söyleyen Şölen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Elif Çoban, “Biscolata Stix için yurt içinden alınan talepler sonrasında ürün stoklarımız hızla tükendi. Biscolata Stix’in şimdilik sadece sütlü çikolatalı çeşidi var. Ancak yeni çeşitler için de çalışmalarımız sürüyor” dedi. Bi-stik markasıyla piyasaya sürdükleri çikolatalı çubuk bisküvilerle Türkiye’de tüketim alışkanlığını değiştirdiklerini söyleyen Yıldız Holding, Ülker Grubu Başkanı Cafer Fındıkoğlu, “Gebze’de bulunan Ülker İdeal Gıda Üretim tesislerinde 2 yıldır yapılan planlamalar sonrasında 2008’de Bi’stik üretim hattı için düğmeye bastık. Bu ürünlerin çubuk formatında olması, tat ve yeme formatlarında değişiklik arayan tüketiciye, yenilikçi bir form, ilginç ambalaj ve en önemlisi de pratik ve eğlenceli bir yeme şekli sunuyor” diye konuştu.

 

300 kişi rol aldı, 65 yıllık ‘mutlu an ve anılar’ canlandı

ÜLKER, 65’inci yılını “Hayatı Güzel Kılan Mutlu Bir An” konseptli bir kampanyayla kutluyor. TV, sinema, yazılı basın, açık hava ve internet reklamlarından oluşan kampanya, Ülker’in 65 yıldır tüketicisi için yarattığı “mutlu anlar”ı konu alıyor. Yıldız Holding Pazarlama Başkanı Ahad Afridi. kampanya öncesinde Ülker markasının insanlarda neleri çağrıştırdığına dair geniş bir araştırma yaptıklarını söyledi.


Herkesin bir anısı var

Ahad Afridi, şöyle konuştu: “Gördük ki çocuk, genç, yaşlı, çalışan, öğrenci, iş adamı, ev kadınıgibi hangi yaş ve cinsiyetten olursa olsun, insanların Ülker ürünlerinin en az bir tanesine dair mutlu bir anısı var. Bu ‘mutlu anlar ve anılar’ sohbetlere konu oluyor. İnsanlar, çocukluklarında Ülker Çokomel kağıtlarını nasıl düzeltip defterlerinin arasında biriktirdiklerini ya da Ülker tüplü Çokokrem’in son damlasını ziyan etmemek için nasıl uğraştıklarını birbirlerine anlatıyor. Kampanyamızı bu güçlü marka gerçeğinin üzerine kurguladık.”


Sabri Ülker’in felsefesi

Reklam konseptininin, Ülker’in kurucusu ve Onursal Başkanı Sabri Ülker’in “Herkesin mutlu bir çocukluk geçirmeye hakkı vardır” felsefesiyle de uyuştuğunu kaydeden Afridi, reklamlarda da özellikle bu felsefeyi yansıtmaya özen gösterdiklerini belirtti. Yönetmenliğini “Broken English” filmiyle uluslararası alanda tanınan Yeni Zelandalı Gregor Nicholas, görüntü yönetmenliğini ise Belçikalı Danny Hiele’in yaptığı reklam filminde, Ülker’in “Mutlu Anlar”ını anlatmak için 300 oyuncu rol aldı. Kampanyanın basın ilanlarında kullanılan fotoğraflarını ise insan suretlerini gerçekçi bir şekilde yansıttığı fotoğraflarıyla uluslararası alanda sayısız ödülü bulunan Alman fotoğrafçı Darius Ramazani çekti.

X