Beyaz eşya 18 milyar lirayı buldu rekabete ‘renk’ geldi

GEÇEN yıl toplamda 18 milyar TL’lik satış hacmini yakalayan beyaz eşya üreticileri, bu yıl rengarenk tasarımlarla yüzde 10 büyüme hedefliyor. Blue jean kumaşıyla kaplı buzdolapları, Çingene pembesi fırınlar, Mini Cooper kırmızısı bulaşık makineleri, fıstık yeşili çamaşır makineleri bu yıl mutfak ve banyo dolaplarıyla bütünleşiyor.

Haberin Devamı

GEÇEN yılda geliştirdikleri teknolojilerle pişirme, soğutma ve yıkama süresini kısaltan, alerjenleri yok eden, düşük ısıda, az deterjanla yıkama yapan, enerji ve su tüketiminden yüzde 62 tasarruf sağlayan, çamaşırda kumaşın cinsine, bulaşıkta kirlilik seviyesine göre kendisini programlayan, her seferde haznesine deterjan konmasına gerek kalmayan ürünlerle yurtiçi ve yurtdışında satış rekorları kıran beyaz eşya üreticileri, 2012 yılına da rengarenk tasarımlarıyla damga vurmaya hazırlanıyor. Geçtiğimiz yıl, tarihinde ilk kez toplam 20 milyon 106 bin 418 adet üretim gerçekleştirmeyi başaran beyaz eşya üreticileri, bu yıl da yeniliklerini sürdürüyor. Blue jean kumaşıyla kaplı buzdolapları, Çingene pembesi fırın ve set üstü cihazlar, Mini Cooper kırmızısı bulaşık makineleri, fıstık yeşili çamaşır makineleri bu yıl mutfak ve banyo dolaplarıyla bütünleşiyor. Farklı renk ve tasarımlarıyla ön plana çıkan A++ ürünlerde fiyatlar ise 6 bin TL’ye kadar çıkıyor.  

Haberin Devamı

18 milyar liralık ciro

Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, geçtiğimiz yıl iç piyasada yüzde 20 büyüme oranını yakalayarak, ilk defa 6 milyon 150 adetlik satış rakamına ulaşan üretici firmalar, iç piyasadaki yıllık satış hacmini de 6 milyar TL’ye çıkardı. Geliştirdikleri yeni modellerin ihracatıyla birlikte toplam 18 milyar TL’lik ciroyu yakalayan firmalar, beyaz eşyayı bu yıl rengarenk eşya pazarına dönüştürdü. Rekabetle birlikte üretici firmalar, peş peşe dayanıklı tüketim mallarının mobilyayla bütünleşen renkli versiyonlarını piyasaya sürmeye başladı. Samsung’dan Vestel’e, Arçelik’ten LG’ye, Hotpoint’ten Smeg’e kadar bir çok yerli ve yabancı kuruluş, pazarın bir anda renklenmesini sağladı.

/images/100/0x0/55eac465f018fbb8f8956697

200-300 lira fark var

Renkli ürünlerle bu yıl pazarı yüzde 10 büyütmeyi hedefleyen firmalar, renk farkından oluÅŸan maliyet artışlarını ise yoÄŸun rekabet nedeniyle fiyatlara yansıtmama yoluna gidiyor. Firmalar, beyaz ürünlerle renkli ürünlerin fiyat farkını ise en fazla 200-300 TL arasında tutuyor. Türkiye’de yılda 2 milyon adet buzdolabı, 1.8 milyon çamaşır makinesi, 1.5 milyon bulaşık makinesi ve 850 bin adet de fırın satışı gerçekleÅŸtiriyor.Â

Haberin Devamı

Kahverengi eşyaya sıçradı

Bir yandan, cihazların ev dekorasyonunun önemli bir parçası ve estetik açıdan uyumlu bir öğesi haline dönüşmesi, beyaz eşyada gerçekleşen renkli dönemin kahverengi ürünlere de sıçramasına yol açıyor. LG, Vestel, Samsung gibi gibi birçok elektronik cihaz üreticisi firma, yeni LCD TV modellerine pembe, beyaz, yeşil, mavi, lila renklerini de ekledi.

Evlerde en fazla beyaz eÅŸya bulunuyor

NIELSEN Durables’ın yaptığı Dayanıklı Tüketim Malları Araştırması’na göre, beyaz eşya, küçük ev aletleri, elektronik ve kişisel bakım ürünlerini kapsayan 2011 yılı araştırmasına göre, Türkiye’deki evlerde en fazla bulunan dayanıklı tüketim ürünlerini beyaz eşyalar oluşturuyor.
Evlerdeki dayanıklı tüketim mallarının yüzde 36’sı beyaz eşyalardan oluşurken, evlerin yüzde 30’unda da küçük ev aleti bulunuyor. Elektronik cihazların oranı ise yüzde 27 düzeyinde seyrediyor. Evlerde en az bulunan ürünler ise kişisel bakım ürünleri oluyor. Kişisel bakım ürünlerinin oranı sadece yüzde 8 seviyesinde kalıyor.

Haberin Devamı

Kim ne üretiyor

Arçelik, ‘in love’ serisi çamaşır makinelerine bordo ve mavinin ardından fıstık yeşili ve fuşyayı eklerken, buzdolabında da siyahın yanı sıra, bordo ve bej renklerini kullanmaya başladı.
Vestel, pembe LCD televizyon ve küçük ev aletlerinin ardından kırmızı, turuncu, yeşil ve bej rengi buzdolaplarını tüketicileriyle buluşturdu.

Rekabetin renkli ürünlere kaymasıyla birlikte Samsung ve LG de siyah üzerine renkli desenler içeren yeni tasarım çamaşır makinelerini Türk tüketicileriyle buluşturdu.
Üç yıl önce Türkiye’de beyaz eşyada siyah trendini başlatan Indesit-Hotpoint de ünlü tasarımcı Makio Hasuike imzalı Blackline serisini piyasaya sürerken, farklı renklerde beyaz eşya üretmek için çalışmaları başlattı.

Haberin Devamı

Buzdolabını blue jean’le  kapladı fiyatını 6 bin TL yaptı

2004 yılında Türkiye pazarına giren    İtalyanlar’ın Smeg markası da Retro serisiyle ön plana çıkmaya çalışıyor. Kırmızı, sarı, lacivert, turuncu ve limon yeşili ürünleriyle Türk beyaz eşya pazarında hızla yaygınlaşan Smeg, Mini Cooper spor otomobiller ile aynı renkleri içeren buzdolabı serisiyle rekabette yerini alıyor. Firma ayrıca, denim kumaş kaplı buzdolaplarını da nisan ayından itibaren Türkiye’de pazarlamaya hazırlanıyor. Bu ürünlerin Türkiye’deki fiyatı ise, 5 bin 990 lirayı buluyor.

Yazarın Tüm Yazıları