Başkent’teki sessiz değişim

BİLMEM fark ediyor musunuz?
Yeni, çağdaş havaalanı, protokol yolu.

Yılda on milyon yolcu kapasiteli...

Hızlı tren projesi son aşamasında.

Bolu Dağı tünelinde geri sayım başladı.

Aralıkta açıldığında İstanbul-Ankara arası 3.5 saate inecek.

* * *

Dünya’dan ve Türkiye’den kolay ulaşılan bir Başkent.

Eskişehir Yolu’nda yapımı süren iki dev kongre merkezi ile birleştirin bu açılımı.

Yani Başkent’in bir kongre merkezi olması yönünde güçlü adımlar...

Başkent sadece mesafe olarak mı yakınlaşıyor İstanbul’a, dünyaya?

Türkiye’nin ilk Disneyland’ının Ankara’da açılması için adım atıldı.

Yine Türkiye’nin en büyük D&R’ı, Tunalı’da.

Kavaklıderem Derneği, "Tunalı Hilmi Caddesi neden bir Nişantaşı olmasın?" sloganıyla harekete geçti.

* * *

Bir çok dünya markası artarda Ankara’ya yerleşiyor.

Home Store Ankara.

Paper Moon.

Park Fora.

Eskişehir Yolu’na yeni dev alışveriş merkezleri.

* * *


Ve Ankara’dan yola çıkıp, Türkiye firması olan markalar.

Başta Koç Grubu.

Kavaklıdere Şarapları.

Tepe Mobilya.

UNO Ekmek.

Polo,
Yeni Karamürsel, Tiffany&Tomato, Tüzün, Dörtel.

DOST Kitabevi,
müzik mağazaları zinciri.

Atatürk Orman Çiftliği Ürünleri.

Sayamayacağım kadar çok, yüzlerce marka.

* * *

Ya ekonomik göstergeler?

Ankara bu yıl vergi vergi gelirlerini en çok arttıran il oldu.

Türkiye’de yüzde 18 olan ortalama vergi geliri artış oranı, Başkent’te yüzde 30.

Başkent en büyük şirketler sıralamasında da varlığını gösteriyor.

Vergi rekortmenleri arasında da...

* * *

Bu durumu yetkililer de fark etmeli.

Başkent ile ilgili projeksiyonlar, bu fırsat dikkate alınarak yapılmalı.

Ankara için artık kısa-orta ve uzun vadeli planlı gelişim başlatılmalı.

Başta TMMOB, kent plancıları, teknik uzmanlar, yani etkili-yetkili herkesin sesine kulak verilmeli.

El yordamı ile, bu gelişimi yönlendiremeyiz.

Büyük düşünmeliyiz.
Yazarın Tüm Yazıları