GeriSağlık Yeşil besinlerin sağlığımız için önemi nedir?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yeşil besinlerin sağlığımız için önemi nedir?

Yeşil besinlerin sağlığımız için önemi nedir?
Abone Olgoogle-news

Kemikleri koruyor, bağışıklık sistemimizi güçlendiriyorlar.

Yeşil besinlerin sağlımıza faydaları oldukça fazla. Kemikleri koruyan bu besinler dişleri de güçlendiriyor. Bağışıklık sistemimizi koruyan ve doğanın bize armağanı olan yeşil besinler bol miktarda vitamin ve mineral içeriyor. Yeşil renkli besinler arasında ıspanak, kivi, brokoli, lahana, biber, roka, kabak pırasa gibi meyve ve sebzeler yer alıyor.

Sağlıklı bir vücut için sofranızdan eksik etmemeniz gereken en popüler yeşil besinleri ve faydalarını sizler için derledik. İşte, en yararlı yeşil besinler ve faydaları…

ISPANAĞIN SAĞLIĞIMIZ İÇİN ÖNEMİ

Yeşil besinlerin sağlığımız için önemi nedir

“Ispanak; içeriğinde demir, fosfor, kalsiyum, magnezyum bulunduran, beta-karoten, B1, B2, B3, C, selenyum ve E vitaminlerinin kaynağı olan ve yapısında oksalik asit içeren bir besindir” diyen Diyetisyen Yeşim İşgüzar, bu yeşil besinin faydalarını sıraladı:

  • Bağışıklığı güçlendirir.
  • İçeriğindeki bitkisel kaynaklı demir sayesinde kansızlığın önlenmesine yardımcı olur.
  • Lutein içeriği sebebiyle göz sağlığına iyi gelir.
  • Bağırsak fonksiyonlarını düzenler.
  • Kalp kaslarını korur.
  • Kan şekerini dengeler.
  • Posalı içeriği sebebiyle açlık hissini geciktirir.
  • Cinsel isteği artırır.
  • Kansere karşı koruyucu etki gösterir.
  • Beyni ve sinirleri hasar görmekten korur.

KABAĞIN SAĞLIĞIMIZ İÇİN ÖNEMİ

Yeşil besinlerin sağlığımız için önemi nedir

“Kabak, oldukça düşük kalorili bir gıda olması nedeniyle zayıflamak isteyenler için iyi bir tercihtir” diyen Diyetisyen Andaç Yeşilyurt, şifa deposu bu yeşil besinin faydalarını anlattı.

  • Kabak, kalp sağlığında önemli bir yere sahip olan minerallerden potasyum için iyi bir kaynak oluşturur.
  • Yüksek tansiyon ve kalp problemlerini engellemek için yeterli potasyum almak gerekir ve kabak size herhangi bir destek ürününden daha fazla potasyum sağlayabilir.
  • Llif açısından da çok zengindir. Lif, bağırsaklarımızdan besinlerin geçişini hızlandırarak enerji tüketilen gıdalardan alınan kaloriyi düşüren bir etki gösterebilir ve kan şekerinin dengelenmesinde de önemli bir rol oynar.

PIRASANIN SAĞLIĞIMIZ İÇİN ÖNEMİ

Yeşil besinlerin sağlığımız için önemi nedir

“Soğangiller ailesinin üyesi olan pırasa, birçok sağlığa faydalı birleşik içerir” diyen Diyetisyen ve Yaşam Koçu Gizem Şeber, bu yeşil besinin porsiyonunun 130 kalori olduğunu söyledi. Şeber, pırasanın yararlarını şu şekilde sıraladı:

  • Yüksek miktarda içerdiği folat kalp sağlığını korumaya destek olur.
  • Pırasa, içerdiği antioksidan etkili gallik asit ile yaşlanmayı geciktirici etkiye sahiptir.
  • İçerdiği sülfürlü diğer birleşikler ile özellikle kolon kanseri başta olmak üzere kansere karşı koruyucu etkisi olduğu bilinmektedir.
  • İçerdiği kamferol ile kan damarlarındaki hasarları azaltmaya yardımcı olduğu belirlenmiştir.

BROKOLİNİN SAĞLIĞIMIZ İÇİN ÖNEMİ

Yeşil besinlerin sağlığımız için önemi nedir

Son dönemlerde özellikle kanser önleyici etkisi ile evlerimize daha çok giren brokolinin faydalarını Diyetiysen Duygu Çalışkan Oktay şu şekilde sıraladı:

  • İçeriğinde sadece bitkilerde bulunan ve antioksidan özelliğe sahip kimyasallar sayesinde kanser yapıcı hücrelerin etkisiz hale getirilmesine yardımcı olur.
  • Düzenli brokoli tüketiminin içeriğindeki antioksidanlar ve anti-infamatuarlar sayesinde prostat, kolon, meme, safra kesesi ve yumurtalık kanserleri riskini azaltabileceğine dair güvenilir sonuçlar bulunmaktadır.
  • Folat, B6 ve B12 vitaminlerinin yetersizliği ile ortaya çıkan homosistein yüksekliğinin kalp hastalıklarında önemli bir etkisi vardır. B vitaminlerinden zengin olan brokolinin ise bu tip kalp hastalıkları riskini azalabileceği düşünülmektedir.
  • Brokolinin sahip olduğu lif içeriği sindirim yolunda kolesterolü bağlayarak kolesterol düşürücü etkisi sağlar.
  • Çiğ brokoli midede helicobakter pilorinin çoğalmasını ve mide duvarına yerleşmesini engeller.
  • Brokolinin alerji yapıcı maddelerin vücuda olan etkisini de azaltabileceğine dair araştırmalar bulunmaktadır. Bu etki kaempferolün anti-inflamatuar etkisinden kaynaklanır.
  • Maküler dejenerasyon, katarakt gibi göz hastalıklarında olumlu etkisinin olabileceğine dair araştırmalar bulunmaktadır. 
False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle